• hallänningen

Varför tas trådar bort som går mot tex woke?

Jag har märkt av ett mönster under en tid här på forumet. Ett mycket negativt sådant.
    Och det är att jag bla märkt att mod ofta raderar trådar så fort dem tar upp något som går emot woke-ideologin eller om det är något negativt som har med kvinnor att göra. Jag såg nu precis en tråd angående Svenska kvinnors sätt att vara och hur oattraktivt detta var , och denna togs bort. Den innehöll inget personangrepp eller liknande utan det var helt enkelt en diskussion som vilken annan som helst , men bort skulle den ändå. 

Och jag undrar lite varför man skall direkt angripa någon så fort den tar upp för vissa ett obekvämt ämne och där man kanske inte håller med om det som sägs? Är inte ett diskussionsforum just en plats där man skall kunna diskutera saker? Och en diskussion brukar ju bygga på att person A har en åsikt eller syn på något och person B har en annan och att man av detta kan lära sig något nytt eller få ett nytt perspektiv på en viss sak. 

Sedan bär såklart inte mod hela skulden i allt detta heller , utan jag har även sett ibland hur folk dvs medlemmar härute tilltalar varandra så fort något tex går emot nämnd ideologi. Och det kan ibland vara till den grad att jag aldrig skulle tilltala min värsta fiende så. Alltså utstuderat elakt rakt igenom, och det är otaliga gånger som jag sett detta. Ett bra exempel är manshatet som är så påtagligt härute. Man är alltså inte ute efter att komma fram till något vettigt utan det är att man bara vill trycka ner och göra dem illa.

Har svårt att tro att jag är ensam om att notera detta. Men jag vill med detta sagt att både ni om instämmer svarar och även ni som inte gör det. Med andra ord välkomnar jag alla här då jag anser att jag vet vad en diskussion är och vad poängen är med den. Jag vill kort och gott höra er syn på detta oavsett.

• Svar på tråden Varför tas trådar bort som går mot tex woke?
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Iqfiskmås) skrev 2024-02-04 08:41:34 följande:

Tänk att vissa människor behöver regler ändå? Att det saknas sunt förnuft? tror ni verkligen att man får skriva rasistiska inlägg om det skulle saknas en paragraf om det? Tror ni att man får skriva nazistiska inlägg om det skulle saknas en paragraf om det?

om ni är såpass intelligenta att ni förstår ovanstående, varför är det då så svårt att fatta att göra inlägg med kvinnohat och hets mot kvinnor är lika illa? Eller varför skulle det på något sätt vara acceptabelt? Är det inte samma sak? för det är ju ?kvinnor det handlar om? eller jag förstår inte argumentet? 

om ni skulle börja stjäla från er arbetsgivare, och de väljer att sparka er. skulle ni försvara beteendet med att ?det stod inte på mitt anställningskontrakt att jag inte fick??

Fast vissa kallar ju kritik mot vissa kvinnors beteende för "kvinnohat", när det tydligen är helt okej att generalisera över män och tala om vilka tölpar, incels och grisar samt avarter de är, utan att det ses som manshat, när det uppenbart är det. Varför är det ena mer okej än det andra? Framgår det i reglerna att det är mer ok med manshat?

• Anonym (Iqfiskmås)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-02-04 08:48:45 följande:
    Fast vissa kallar ju kritik mot vissa kvinnors beteende för "kvinnohat", när det tydligen är helt okej att generalisera över män och tala om vilka tölpar, incels och grisar samt avarter de är, utan att det ses som manshat, när det uppenbart är det. Varför är det ena mer okej än det andra? Framgår det i reglerna att det är mer ok med manshat?
    var är detta manshat? tråden och ts ska alltså handla om hat mot män. Inte enskilda kommentarer i en tråd som är hat mot enskild individ som råkar vara en man? ge mig ditt bästa försök på att hitta dessa manshat-trådar 
  • Anonym (Nr 1)

Hej! Jag såg mej nämnas här. Ok, förstår, ni kvinnor vill att jag ska ändra mej, men ni ska naturligtvis inte det? Varför måste ni förminska någon som säger något ni ogillar? 

• nihka
    molly50 skrev 2024-02-01 13:46:20 följande:
    Vad menar du med att medlemmarna inte får ta del av reglerna?
    De finns att läsa om man klickar på fliken Övrigt högst upp på sidan,och sedan på säkerhet och regler.
    Sen om medlemmarna väljer att inte läsa dem är inte moderatorernas fel.
    Absolut, men för tillfället leder länkarna ingen vart, vilket knappast ursäktar att människor som hängt här länge och dessutom godkände medlemsreglerna när de blev medlemmar inte verkar ha en aning om dem.

Det är samma ansvarssituation som inför våra lagar. Det är ens skyldighet att informera sig. Man kan inte skylla ifrån sig med att man inte visste och sedan känna sig orättvist behandlad när påföljden kommer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Q1)
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-04 08:59:48 följande:

Hej! Jag såg mej nämnas här. Ok, förstår, ni kvinnor vill att jag ska ändra mej, men ni ska naturligtvis inte det? Varför måste ni förminska någon som säger något ni ogillar? 

Vissa tycks känna sig förminskade av allt som inte är medhåll när de startar trådar.
  • Anonym (Nr 1)
    Anonym (Q1) skrev 2024-02-04 10:16:54 följande:
    Vissa tycks känna sig förminskade av allt som inte är medhåll när de startar trådar.
    Jag vill ha en saklig diskussion. Inte motfrågor. 
  • Anonym (Iqfiskmås)
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-04 10:30:53 följande:
    Jag vill ha en saklig diskussion. Inte motfrågor. 
    Skriv sakliga inlägg så får du sakliga svar. ett tips i all välmening Flört
  • nihka
    Anonym (Iqfiskmås) skrev 2024-02-04 08:59:02 följande:
    var är detta manshat? tråden och ts ska alltså handla om hat mot män. Inte enskilda kommentarer i en tråd som är hat mot enskild individ som råkar vara en man? ge mig ditt bästa försök på att hitta dessa manshat-trådar 
    Du kommer få exempel som när någon säger att hon inte vill ha en man som spelar onlinespel för att hon har dåliga erfarenheter sedan tidigare men att det säkert finns de som sköter det bra också.

Det har iaf lyfts tidigare som exempel på detta utbredda manshat här på forumet. Problemet är bara att den här typen av grova påhopp dränks ut av sisådär två nya misogyna trådar om dagen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • molly50
    hallänningen skrev 2024-02-04 02:19:20 följande:
    Det finns inga regler att läsa på flikarna i listan! Scrolla upp så ser du att andra påpekar samma sak 
    Ok. Jag har missat det. Ber om ursäkt för det.
    Men det är ju något som måste åtgärdas,i så fall.
  • molly50
    Anonym (Oj) skrev 2024-02-04 08:40:17 följande:
    Det går inte att klicka in sig på de olika filerna. 
    Jag såg det nu.
  • molly50
    nihka skrev 2024-02-04 10:13:08 följande:
    Absolut, men för tillfället leder länkarna ingen vart, vilket knappast ursäktar att människor som hängt här länge och dessutom godkände medlemsreglerna när de blev medlemmar inte verkar ha en aning om dem.

Det är samma ansvarssituation som inför våra lagar. Det är ens skyldighet att informera sig. Man kan inte skylla ifrån sig med att man inte visste och sedan känna sig orättvist behandlad när påföljden kommer.
    Jag märkte det nu.

Ja,jag håller med dig till fullo.
    Att man inte kan se reglerna innebär inte att man kan skriva vad som helst.
    Man måste ju kunna använda det sunda förnuftet.
  • Anonym (Hm)
    molly50 skrev 2024-02-04 23:23:14 följande:
    Jag märkte det nu.

Ja,jag håller med dig till fullo.
    Att man inte kan se reglerna innebär inte att man kan skriva vad som helst.
    Man måste ju kunna använda det sunda förnuftet.
    Ja, verkligen
  • molly50
    nihka skrev 2024-02-04 10:51:44 följande:
    Du kommer få exempel som när någon säger att hon inte vill ha en man som spelar onlinespel för att hon har dåliga erfarenheter sedan tidigare men att det säkert finns de som sköter det bra också.

Det har iaf lyfts tidigare som exempel på detta utbredda manshat här på forumet. Problemet är bara att den här typen av grova påhopp dränks ut av sisådär två nya misogyna trådar om dagen.
    Eller så kommer det länkas till trådar där kvinnor klagar på sin man som hon kallar mansgris.
  • Anonym (Nr 1)
    molly50 skrev 2024-02-04 23:24:42 följande:
    Eller så kommer det länkas till trådar där kvinnor klagar på sin man som hon kallar mansgris.
    Och det är naturligtvis ok? Ingen som tar bort dom inläggen. FL tar inte bort inlägg som manshatare skriver 
  • molly50
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-02-04 23:50:18 följande:
    Och det är naturligtvis ok? Ingen som tar bort dom inläggen. FL tar inte bort inlägg som manshatare skriver 
    Jag tycker det är skillnad på att starta en tråd där man klagar på sin egen man och på att starta en tråd där man beskyller alla kvinnor för sin ensamhet.
    Tycker inte du det?
Svar på tråden Varför tas trådar bort som går mot tex woke?