• Anonym (Äcklad)

Anmäla min man som regelbundet köpt sex

Min man har erkänt att han regelbundet köpt sex på salong 2012-2019. Jag är jätteäcklad och kan inte titta på honom. Han har nyss förstått att han är beroende. jag funderar på att polisanmäla honom. jag vill att han ska få konsekvenser. 

• Svar på tråden Anmäla min man som regelbundet köpt sex
  • EpicF

Anonym (XXX): Om det hade varit min son, så hade jag aldrig hjälp honom art undanröja bevis. Jag hade däremot uppmuntrat honom själv ringa polisen och själv tala om att det varen olyckshändelse. Sedan hade jag skaffar en bra advokat som hjälpte sonen att minimera straffet. Det är så man gör om man är en vettig förälder. 

Finns säkert de ungdomar som hamnar i amerkagsnak ungdomsfängelse som kommer ut som bättre människor och som aldrig för ett brott igen. Och de finns de som startar sin kriminella bana. Precis som i Sverige, där det också finns de som blir bättre människor och de som aldrig blir bra människor. 

Om du vill diskuterar SIS-hem så gör det med någon som är intresserad av att diskutera det. Starta en tråd om det. 

Ingen dom tycker att kriminella handlingar är helt ok? Du har genom hela tråden sagt att kriminella handlingar som utförs av närstående är ok och att man absolut inte ska anmäla. 

Det är hårt att bli vuxen och ännu hårdare att lära sig att man själv går ta ansvar för sina handlingar. Och ja, gör man en kriminell handling så får vackert lära sig av sitt misstag och kanske bli en bättre människa efter tiden i fängelse alt ungdomsfängelse. 
    Självklart vill man att ens barn ska få så lindrigt straff som möjligt. Men man kan  som förälder inte påverka vad domen blir. 

Mina barn vet att jag är att lita på och det har de alltid vetat. 
  • Anonym (Coachen)

Förstår din frustration samt ilska och känner er inte men när jag va gift så va vi ett team och backade upp varandra mot världen oavsett om de va rätt eller fel för oavsett är den partner man lever med den som står en närmast och är den personen man ska känna sig trygg med och veta alltid står vid ens sida oavsett vad personen gjort och hade jag vart i din mans situation och du polisanmält mig så hade jag lämnat dig för att du nu visat att du inte alltid står vid min sida oavsett.

Jag är själv emot sexköp men anser oavsett vad, är en partner de närmsta man har och du nämner att han även är beroende som jag inte kan bedöma om de är något han drog till med för göra sin handling mildare men han är med dig ännu trots att detta pågått under lång och han älskar dig säkert lika mycket som då ni träffades och du måste hålla isär vad ett ligg betyder och vad de betyder att leva ihop med någon

• Anonym (C)

Inte en enda kommentar från TS. Alltså en trolltråd. 

• Anonym (Elisa)
    EpicF skrev 2024-01-31 22:26:38 följande:
    Faktiskt i ingen tråd. Sedan det folk som delar mina åsikter ibland och ibland inte. 

Vad är egentligen ditt problem? Varför hoppar du på mig? 

För mig och flera är ser självklart att man anmäler kriminella handlingar. Men för dig och anonym (XXX) verkar det inte vara det. 

Jag vet om du och XXX inte ser skillnad på handlingarna och personen men det är iallafall en skillnad. 

Nu hoppas jag att jag har uppfostrat mina barn till att inte begå brott och andra kriminella handlingar. Men om de gjorde det så skulle jag anmäla, även deras fädrar. Anmäla så att de kan få dels hjälp men också som vuxen ta ansvar över sina egna handlingar. Om de sedan bryter kontakten så är det deras val. Som mamma till mina barn kommer jag alltid att finnas där, även om de bryter kontakten. Det är att visa kärlek för sina barn. 

Jag vet att det inte alltid slutar lyckligt som i min mosters fall med sin dotter. Men hon tog en risk och hennes dotter fick den hjälp hon behövde för att ta sig ur missbruket. Det kunde gått åt helvete under bilkörningen med dödsfall som konsekvens. Och det kunde gått åt helvete med relationen till hennes mamma. Men mamman var modig nog att anmäla sin egen dotter och se till att denne fick hjälp. Och även såg till att dottern tog ansvar över sina egna handlingar som den vuxna person hon faktiskt var (dottern var över 20 när det hände). Man ja, just det fallet är en solskenshistoria. 

Finns väl ingen som mår bra av att göra en gorv kriminell handling. 

Jag hoppas att jag aldrig behöver hamna i en sådan situation. Men jag har stått på sidan till personer som varit i den situationen. 

Jodå, de kan lita på mig fullt ut och kan lita på de. 

Man kan faktisk tänka på en och två gånger innan man gör en kriminell handling. I slutändan så är det ens eget fel att man blir anmäld. 

Jag hoppas att min sambo har stake nog att anmäla mig om jag började misshandla och skada andra personer. Och jag vet att han har stake nog till det. Precis som han vet att jag har stake nog att göra samma sak. Det innebär att vi kan lita på varandra. 

Hade jag fått som jag hade velar så hade det inte funnits kriminalitet, krig, sjukdomar, fattigdom, klasskillnader och ondskap i världen. Men nu får jag tyvärr inte som jag vill och världen ser ut som den gör. Om jag då kan göra världen lite bättre genom att se till att en brottsling (för ja, oavsett om det är mitt barn, föräldrar, mor-farföräldrar, syskon eller min sambo så är det brottslingar!) får stå för sitt handlande och straffas därefter. Ju fler som faktiskt hade vågat anmäla brottslingar ju färre brottslingar hade vi haft i det långa loppet. Du må tycka att det skulle vara Nazi-tyskland, men även du hade förmodligen mått mycket bättre om värden var fri från kriminalitet. 

Sedan är det helt ok att tycka att det är ok att ens man/fru, familj etc slår ihjäl andra personer, ägnar sig åt misshandel, rånar banker, köper sex etc. Det är helt ok att inte vilja anmäla. Även om det är lite märkligt att man anser att det är ok att begå kriminella handlingar. 

Jag tror egentligen att inerst inne så tycker ingen normal människa att kriminella handlingar är och eller rättfärdiga bara för att man är gift med vederbörande.
    Vilken jäkla dubbelmoral du har!

NEJ dina nära eller barn kan ju inte lita på dig alls eftesom du skulle anmäla dom om dom så bara snattade pennor och block från sitt jobb..Som du skrev i en annan tråd.

Du verkar ju inte ens veta vad ett förtroende innebär kvinna..

Stackars din partner och speciellt dina barn som har en morsa som skulle kasta dom i fängelset om dom gjorde något som du tycker är kriminellt..
    Tror du på riktigt allvar att ditt barn skulle må bättre och bli en bättre samhällsmedborgare och tacka dig om hen fick sitta i fängelset en tid.
    Är du verkligen så jäkla iskall innerst inne att du skulle kunna skicka dina egna barn till ett helvete med våldtäkt, misshandel och inlåsning..

Ja men nu är inte det här fantasy land där man kan önska saker och du kan inte veta i förväg om dina barn kommer begå kriminella handlingar. 
    Sen måste du ju fatta att många sk kriminella (vålds)handlingar som sker inte var planerade för fem öre utan bara en ren olycka.

Så dina barn kan vara hur laglydiga som helst till dom råkar ut för något som gör att dom genom en olycka skadar någon annan..
    men du är ju iskall..så det gör väl inget.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Coachen) skrev 2024-02-01 23:15:34 följande:

Förstår din frustration samt ilska och känner er inte men när jag va gift så va vi ett team och backade upp varandra mot världen oavsett om de va rätt eller fel för oavsett är den partner man lever med den som står en närmast och är den personen man ska känna sig trygg med och veta alltid står vid ens sida oavsett vad personen gjort och hade jag vart i din mans situation och du polisanmält mig så hade jag lämnat dig för att du nu visat att du inte alltid står vid min sida oavsett.

Jag är själv emot sexköp men anser oavsett vad, är en partner de närmsta man har och du nämner att han även är beroende som jag inte kan bedöma om de är något han drog till med för göra sin handling mildare men han är med dig ännu trots att detta pågått under lång och han älskar dig säkert lika mycket som då ni träffades och du måste hålla isär vad ett ligg betyder och vad de betyder att leva ihop med någon

Men exakt. En människa som sviker någon av sina närstående genom att anmäla honom/henne
    Anonym (Elisa) skrev 2024-02-02 02:26:41 följande:
    Vilken jäkla dubbelmoral du har!

NEJ dina nära eller barn kan ju inte lita på dig alls eftesom du skulle anmäla dom om dom så bara snattade pennor och block från sitt jobb..Som du skrev i en annan tråd.

Du verkar ju inte ens veta vad ett förtroende innebär kvinna..

Stackars din partner och speciellt dina barn som har en morsa som skulle kasta dom i fängelset om dom gjorde något som du tycker är kriminellt..
    Tror du på riktigt allvar att ditt barn skulle må bättre och bli en bättre samhällsmedborgare och tacka dig om hen fick sitta i fängelset en tid.
    Är du verkligen så jäkla iskall innerst inne att du skulle kunna skicka dina egna barn till ett helvete med våldtäkt, misshandel och inlåsning..

Ja men nu är inte det här fantasy land där man kan önska saker och du kan inte veta i förväg om dina barn kommer begå kriminella handlingar. 
    Sen måste du ju fatta att många sk kriminella (vålds)handlingar som sker inte var planerade för fem öre utan bara en ren olycka.

Så dina barn kan vara hur laglydiga som helst till dom råkar ut för något som gör att dom genom en olycka skadar någon annan..
    men du är ju iskall..så det gör väl inget.
    Ja, hon är iskall och läskig. Men sådant brukar straffa sig, sådana människor blir ofta ensamma på gamla dagar. Och då fattar dom ingenting - dom har ju alltid varit rättfärdiga människor, liksom? 

• Anonym (XXX)
    Anonym (Coachen) skrev 2024-02-01 23:15:34 följande:

Ja, jag håller med. Den som sviker en närstående är inte bättre än den närstående, nästan vilket brott den närstående än begått.

Med vissa undantag då, som jag skrev tidigare: om man kom på att ens bror eller son var en serieförbrytare, som bara inte KAN låta bli att överfalla och våldta eller rentav sexualmörda kvinnor, flickor eller pojkar, och detta inte kommer att ta slut förrän han åker fast (vilket sådana brottslingar alltid gör förr eller senare, för de använder samma Modus Operandi som polisen lär sig att känna igen, samt att de blir för säkra och börjar slarva). Så kanske man är tvungen att anmäla. Men det skulle vara en fruktanvärd strid mellan samvetet och kärleken och driften att beskydda (särskilt ens barn) - inget som man skulle göra lättvindligt precis. 

...och när det gäller prostitution som tråden handlar om, så är det även speciellt för att det inte är ett brott i särskilt många länder på jorden. Och det finns en rörelse för att legalisera det i Sverige också igen. Jag vill inte ta ställning i den frågan, för det finns så många argument både för och emot... men i alla fall kan väl ingen tycka att det är ett GROVT brott, när det bara är olagligt här men inte exempelvis i våra grannländer Danmark och Tyskland? Som ju också är civiliserade rättsstater. 

Nej, jag tror nog att om en kvinna anmäler sin man för detta, så handlar det om ren svartsjuka och inget annat, oavsett vad hon själv påstår. Hon är rädd för att hon inte duger, att mannen går till dessa kvinnor för att han måste ha omväxling från hennes åldrande/tjocka/beniga/whatever kropp och tråkighet i sängen...
  • Anonym (XXX)
    Anonym (X) skrev 2024-02-01 14:29:35 följande:
    Det sjukaste är att vår käre XXX verkar anse att människor ska vara olika inför lagen.

Har man slagit ihjäl någon och är uppvuxen i en vit, kristen kärnfamilj som lyssnar på klassisk musik= Fängelse är inte bra!

Har man slagit ihjäl någon men är uppvuxen med lite halvislamistiska analfabeter till föräldrar och gillar gangsterrap som slagit ihjäl en vit son som älskar att lyssna på klassiskt= In med avskrädet på kåken och släng bort nyckeln!

Helt normalt om man heter XXX tydligen..
    Jag skulle sympatisera med människor som vill skydda sina barn, män, fruar och andra närstående, helt oavsett vilken nationalitet, hudfärg eller religion de har, och om de kan läsa eller inte. Detta är nämligen naturligt och inbyggt i oss. 

Men om vi nu ska diskutera den grupp som du syftar på, så finns det paralleller med den anmälningsbenägna falangen här. Inte när det gäller att anmäla sina klanmedlemmar för brott till den svenska polisen, för DET skulle de aldrig göra. Men när det gäller hederskulturen. Det är samma där, att jag inte förstå hur en familj kan gå samman om att döda en av familjens döttrar, för att hon t.ex. blivit påkommen med att gå utan slöja, eller med att prata och skratta med en pojke.

Men jag gissar att "ni" kan förstå detta bättre? För det handlar ju om samma sak: att överordnade principer blir starkare än den kärlek som man borde känna till sin dotter, som man fött och vårdat och umgåtts och haft roligt med i 15, 16, 17 år... 

• EpicF

Elsa: Ingen dubbelmoral alls. Ja, det räknas som stöld om man tar block och pennor från sin arbetsplats på regelbunden basis utan att ha hemkontor. 

Och ja, mina barn kan lita på mig. Om de gör något kriminellt så kan de lita på att jag alltid kommer att finns för de, oavsett vad som händer. Ja, jag kommer att anmäla eftersom i likhet med alla andra i min närhet i te accepterar kriminalitet och anser också  i likhet med de andra att detta ska anmälas, oavsett vem som gjort det. 

Att tycka kriminalitet inom familjen/släkt är ok och inte ska anmälas, är en väldigt märkligt åsikt. 

Jodå, jag vet utmärkt vad förtroende innebär. Men det innebär inte att kriminella handlingar inom familjen är ok och något man bara soppar under mattan. 

Kasta de i fängelse? Ja, gör man en kriminell handling och åker fast så får man vara vuxen nog att stå för konsekvenserna. Det är dock inte jag som mamma/partner som "kastar de i fängesle". De har de klarat utmärkt på egenhand. Däremot kommer jag alltid att finnas där för de. 

Jag hoppas att mitt barn inte kommer att fortsätta sin kriminella banan efter en tid i fängelset. Jag hoppas att fängelsetiden/straffet ska avskräcka från att fortsätta på sin kriminella bana. Jag hoppas att de efter fängelsetiden blir en bättre samhällsmedborgare. Om de tackar mig eller inte bryr jag inte om. De vet att jag alltid kommer att finnas där. 

Dessutom är det inte jag som sett till att de får fängelse. Den risken tog de själva och domen blev då fängelse. 

Om mina barn genom en olycka skadar någor så hoppas jag att de har så mycket vett i skallen att de ringer polisen och erkänner att det varen olyckshändelse.  Inte att de undaröjer bevis och låtsas som ingenting. Och de ska absolut inte bed mig eller pappan eller andra släktingar om hjälp med att undanröja bevis, de vet att de aldrig kommer att få den hjälpen. 
    Jag börjar starkt funderar vad du egentligen är För människa och jag börjar på allvar tycka synd om dina barn som har dig som mamma. 
  • Anonym
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-02 05:16:28 följande:
    Jag skulle sympatisera med människor som vill skydda sina barn, män, fruar och andra närstående, helt oavsett vilken nationalitet, hudfärg eller religion de har, och om de kan läsa eller inte. Detta är nämligen naturligt och inbyggt i oss. 

Men om vi nu ska diskutera den grupp som du syftar på, så finns det paralleller med den anmälningsbenägna falangen här. Inte när det gäller att anmäla sina klanmedlemmar för brott till den svenska polisen, för DET skulle de aldrig göra. Men när det gäller hederskulturen. Det är samma där, att jag inte förstå hur en familj kan gå samman om att döda en av familjens döttrar, för att hon t.ex. blivit påkommen med att gå utan slöja, eller med att prata och skratta med en pojke.

Men jag gissar att "ni" kan förstå detta bättre? För det handlar ju om samma sak: att överordnade principer blir starkare än den kärlek som man borde känna till sin dotter, som man fött och vårdat och umgåtts och haft roligt med i 15, 16, 17 år... 

Klanmedlemmar?
    Vi är alla medborgare i ett gemensamt samhälle där vi hjälper varandra.
    Att skyla brott är ociviliserat.
  • Anonym (Elisa)
    EpicF skrev 2024-02-02 12:39:12 följande:

Elsa: Ingen dubbelmoral alls. Ja, det räknas som stöld om man tar block och pennor från sin arbetsplats på regelbunden basis utan att ha hemkontor. 

Och ja, mina barn kan lita på mig. Om de gör något kriminellt så kan de lita på att jag alltid kommer att finns för de, oavsett vad som händer. Ja, jag kommer att anmäla eftersom i likhet med alla andra i min närhet i te accepterar kriminalitet och anser också  i likhet med de andra att detta ska anmälas, oavsett vem som gjort det. 

Att tycka kriminalitet inom familjen/släkt är ok och inte ska anmälas, är en väldigt märkligt åsikt. 

Jodå, jag vet utmärkt vad förtroende innebär. Men det innebär inte att kriminella handlingar inom familjen är ok och något man bara soppar under mattan. 

Kasta de i fängelse? Ja, gör man en kriminell handling och åker fast så får man vara vuxen nog att stå för konsekvenserna. Det är dock inte jag som mamma/partner som "kastar de i fängesle". De har de klarat utmärkt på egenhand. Däremot kommer jag alltid att finnas där för de. 

Jag hoppas att mitt barn inte kommer att fortsätta sin kriminella banan efter en tid i fängelset. Jag hoppas att fängelsetiden/straffet ska avskräcka från att fortsätta på sin kriminella bana. Jag hoppas att de efter fängelsetiden blir en bättre samhällsmedborgare. Om de tackar mig eller inte bryr jag inte om. De vet att jag alltid kommer att finnas där. 

Dessutom är det inte jag som sett till att de får fängelse. Den risken tog de själva och domen blev då fängelse. 

Om mina barn genom en olycka skadar någor så hoppas jag att de har så mycket vett i skallen att de ringer polisen och erkänner att det varen olyckshändelse.  Inte att de undaröjer bevis och låtsas som ingenting. Och de ska absolut inte bed mig eller pappan eller andra släktingar om hjälp med att undanröja bevis, de vet att de aldrig kommer att få den hjälpen. 
    Jag börjar starkt funderar vad du egentligen är För människa och jag börjar på allvar tycka synd om dina barn som har dig som mamma. 
    Ok. Jag förstår att DU skulle skicka dina egna barn till fängelse även om det betydde att dom skulle bli våldtagna..Bli misshandlade till oigenkännlighet, bli missbrukare (som många blir först i fängelset som skulle "skydda dom") 
    och du skulle utan tvekan t.om skicka dina egna barn till döden.
    Så länge du tror att du gör "det rätta" så skiter du i vem du skadar för livet. Om det så är din man eller barn. Spelar ingen roll tydligen.

För du skulle väl tycka att du hade gjort rätt i att skicka ditt barn in i fängelse, även om det betydde att du dödade ditt eget barn.
    Det skulle väl du bara se som "ja men jag gjorde ju det rätta" sen om min son/dotter blev dödad..är ju inte mitt fel..även om det bara var jag som anmälde mitt barn.
    Varför skyller du ifrån dig för? Om du anmäler ditt barn så kommer ju allt dom går igenom efter det vara ditt fel och ingens annans fel.

Jag har inga egna barn tack o lov. men jag har syskonbarn, syskon, en äkta man, andra nära o kära så jag kan faktiskt tänka mig in i en sån situation.Det är faktiskt inte så himla svårt att tänka sig in i varför någon har agerat som en har agerat..

Det du pratar om förtroende är inget riktigt förtroende.
    Och jag lovar dig att dina barn inte kommer anförtro dig någonting dom inte vill att du ska få veta..Det vet man ju själv från när man var barn.
    Man sa inte alltid det man tyckte för att man bla inte ville såra sin mamma.
    Jag tror inte ett dugg på att dom vet att du skulle anmäla dom vid minsta lilla, eller hur? OM du har sagt till dina barn att du skulle kasta dom i fängelset OM dom gjorde något fel..Så kan du ha gjort precis det motsatta som du ville faktiskt.

Då barn många ggr gör saker som föräldrarna inte tycker om för att få föräldrarna uppmärksamma på att dom inte mår bra inom sig själva.

Varför skulle dom ens berätta någonting för dig då för?
    För att du har fött dina barn så har du ingen rätt till deras hemligheter hux flux bara för att DU tycker något är rätt..

Men du kör väl på att hjärntvätta dina barn att tycka som du..Så dom får inte ens ha sina egna åsikter om detta..
    Sen om du tror att dina barn kommer bo hos dig i all evighet och hålla med dig för att du är deras morsa så tror du ju helt fel..
    Dina barn kommer vilja leva ett liv utan föräldrar och era  fördomar om saker och ting.

Så kom tillbaka om 20 år och berätta vilka av barnen som stannade hos dig under all den tiden och vilka som hellre flyttade långt bort från dig.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Elisa) skrev 2024-02-02 21:12:23 följande:
    Ok. Jag förstår att DU skulle skicka dina egna barn till fängelse även om det betydde att dom skulle bli våldtagna..Bli misshandlade till oigenkännlighet, bli missbrukare (som många blir först i fängelset som skulle "skydda dom") 
    och du skulle utan tvekan t.om skicka dina egna barn till döden.
    Så länge du tror att du gör "det rätta" så skiter du i vem du skadar för livet. Om det så är din man eller barn. Spelar ingen roll tydligen.

För du skulle väl tycka att du hade gjort rätt i att skicka ditt barn in i fängelse, även om det betydde att du dödade ditt eget barn.
    Det skulle väl du bara se som "ja men jag gjorde ju det rätta" sen om min son/dotter blev dödad..är ju inte mitt fel..även om det bara var jag som anmälde mitt barn.
    Varför skyller du ifrån dig för? Om du anmäler ditt barn så kommer ju allt dom går igenom efter det vara ditt fel och ingens annans fel.

Jag har inga egna barn tack o lov. men jag har syskonbarn, syskon, en äkta man, andra nära o kära så jag kan faktiskt tänka mig in i en sån situation.Det är faktiskt inte så himla svårt att tänka sig in i varför någon har agerat som en har agerat..

Det du pratar om förtroende är inget riktigt förtroende.
    Och jag lovar dig att dina barn inte kommer anförtro dig någonting dom inte vill att du ska få veta..Det vet man ju själv från när man var barn.
    Man sa inte alltid det man tyckte för att man bla inte ville såra sin mamma.
    Jag tror inte ett dugg på att dom vet att du skulle anmäla dom vid minsta lilla, eller hur? OM du har sagt till dina barn att du skulle kasta dom i fängelset OM dom gjorde något fel..Så kan du ha gjort precis det motsatta som du ville faktiskt.

Då barn många ggr gör saker som föräldrarna inte tycker om för att få föräldrarna uppmärksamma på att dom inte mår bra inom sig själva.

Varför skulle dom ens berätta någonting för dig då för?
    För att du har fött dina barn så har du ingen rätt till deras hemligheter hux flux bara för att DU tycker något är rätt..

Men du kör väl på att hjärntvätta dina barn att tycka som du..Så dom får inte ens ha sina egna åsikter om detta..
    Sen om du tror att dina barn kommer bo hos dig i all evighet och hålla med dig för att du är deras morsa så tror du ju helt fel..
    Dina barn kommer vilja leva ett liv utan föräldrar och era  fördomar om saker och ting.

Så kom tillbaka om 20 år och berätta vilka av barnen som stannade hos dig under all den tiden och vilka som hellre flyttade långt bort från dig.
    Ja som sagt, det finns en klar parallell med hederskulturen här. Om EpicF skulle ha vuxit upp i en sådan kultur, och blivit präglad på den i stället, så skulle hon ha varit en av de mammor som lurar sin ogifta och gravida dotter att komma hem och hälsa på. En dotter som redan har räddats av samhället och fått en plats på ett skyddat boende där klanen inte kommer åt henne.

"Det blir bara vi: dina systrar och jag, pappa och dina bröder kommer inte att vara hemma." Och sedan väntar pappan och bröderna - och kanske någon farbror också - i ett annat rum, på att verkställa avrättningen...

...för att den överordnade principen går före kärleken till barnet, som en normal mor känner. Själv kan jag inte förstå det. Jag skulle ljuga och stjäla för mina barn. Ja, jag skulle till och med döda för mina barn, om det vore nödvändigt.
  • EpicF

Elisa: Jag skickar inte mina barn i fängelse. Det är något de hae gjort själva genom art begå kriminella handlingar som de åkt fast för. Då får de stå för de konsekvenser det medför. 

Förövrigt så skulle jag anmäla vem som helst som begör kriminella handlingar. 

Varför skulle mina barn inte få ha sina egna åsikter? 

Hoppas verkligen inte att mina barn vill bo med mig i all evighet, det kommer nämligen jag aldrig acceptera. Om de håller med mig i det jag säger så är det ok och om de inte håller med mig så är det också ok. De får nämligen ha egna åsikter och me ingae och uppmuntras till det dagligen. 

Om 20 år så hoppas att ALLA mina barn flyttat hemifrån. Jag hade iallfall inte velat ha vuxna barn  boende hemma i all evighet. 

Du kanske vill det men det är isåfall ditt egna beslut och tyckande. 

Svar på tråden Anmäla min man som regelbundet köpt sex