Störd svartsjukegrej/borderlina
Jag vet inte ens om jag har en fråga, jag vill bara beskriva en störd svartsjukegrej som börjat tugga i bakhuvudet. Att jag lider av psykisk ohälsa är jag fullt medveten om och det här är psykisk ohälsa deluxe. Min fästman har vart med två kvinnor innan mig vilket är ca 74 färre än antalet män jag träffat innan honom. Så redan där är jag fånig och orättvis som är svartsjuk. Jag vet, men ändå. Hans exfru har jag träffat många gånger, jag gillar henne mycket, har inget emot att han vart med henne före mig alls (de har barn ihop) och jag känner att jag "vinner" i någon slags konkurrens. Jag är sötare/snyggare och det känns bra. Men flickvännen han hade innan henne vet jag inget om. Jag var inte ens född när de blev ihop (åldersskillnad) jag var bara något år när det tog slut mellan dem så det är långt bak i tiden. Jag vet inte hur hon såg ut, vet inte hur hon var, vet inte hur deras relation var mer än hur många år de var ihop.
Jag vet nästan svaret på förhand men vore det en helt horribel sak att försöka få svar på, delvis genom att försiktigt fråga och genom att efterforska. Hur hon ser ut idag osv. Var hon snyggare än mig då än jag är nu? Kanske kan jag släppa det då?