Anonym (lazy lady) skrev 2024-02-02 19:40:49 följande:
Tänk så olika det kan vara. Jag är högpresterande i arbetslivet och städar kanske var 6e vecka.
Vi är tre i familjen och alla kan använda en toaborste och ta undan sina tandkrämsrester i handfatet. Alla kan också torka en spis och en diskbänk, och sen hjälps vi åt att storstäda och ta undan rena tvätthögar om det kommer gäster.
Veckohandla tar 1 timme och vi turas om att planera/handla/starta mat varannan vecka.
Stryker gör jag två gånger per år- juldukar och så en samling sommarblusar.
Idag har alla ätit ordentlig lunch redan så min middag blir ost och kex och en drink, jag gör noll hushållsarbete ikväll. Övriga plockar ihop vad de vill peta i sig själva, det är bara att leta i frysen, koka några ägg eller svira ihop en nachostallrik.
Var inte f*cking hjälplös för det är extremt osexigt hos en mansperson.
Jag fattar inte vad kvinnor håller på med, de flesta verkar helt indoktrinerade på att lägga all sin tid på städning. Är det vad ni tror att ni kommer ångra på dödsbädden, verkligen? Att ni inte städade mer?
Skål! 
Själv dricker jag högst ett par gånger per år. Min hjärna skulle inte palla det. Den lilla kognition jag har kvar måste jag vara rädd om.
Höll på att somna på jobbet framför datorn..Sen fick jag skärpa mig, ansträngde mig till max. Chefen ringde och undrade om en kollega kunde fixa lite åt mig. Okej, sa jag. Tog en chokladbit, det är ju ändå fredag. Gjorde en ansats till och blev faktiskt klar med en sak.
Sen gick jag på stan i några affärer, kände mig helt värdelös och började känna att jag kanske inte borde ha skaffat barn. De är jättefina och duktiga, men de hade nog haft roligare i en bättre familj. Som din kanske.
Sen åkte jag hem och gjorde tacos till familjen.Jag hoppas jag går med resten av familjen på städningni helgen.
Nej, jag räcker inte till alls. Min hjärna har blivit helt överkänslig.