• Anonym (Standoff)

Har vi blivit så rädd psykiskt?

Ja, har vi blivit så rädda psykiskt (Patetiska skulle jag säga)
    när vi börjar döma folk i dejting världen appar såsom på web utifrån vad folk röstar på?

Ex. Kvinna 36 år kallar hon Linn för enkelheten. ( känner ingen Linn så försök inte gå den vägen i denna situation)

Skriver hon är si och så personligt gillar dittan och dattan, Sd:are undanbedes starkt.

Jag vet att min morsa och farsa röstade helt olika och är fortfarande gifta 30 år+.

Hur ska detta sluta.?
    ( vet att de bara är några få ännu men de ser ut att bli fler som skriver att man inte ska höra av sig om man röstar på typ Sd, Höger eller annat, hittills inte sett någon som avböjt kontakt med någon som röstar vänster. )

• Svar på tråden Har vi blivit så rädd psykiskt?
  • Anonym (Sara)

För många av oss är politiska grundvärderingar viktigt. Så är det bara.

Politik handlar om livet och om hur vi människor förhåller oss till varandra. Det är ingen liten oviktig grej som man bara kan ignorera. 

• Anonym (Standoff)
    Anonym (Sara) skrev 2024-02-03 15:53:47 följande:

För många av oss är politiska grundvärderingar viktigt. Så är det bara.

Politik handlar om livet och om hur vi människor förhåller oss till varandra. Det är ingen liten oviktig grej som man bara kan ignorera. 

Jag och min exfru röstade helt olika och klarade att umgås som folk, att låta politik styra vem man ska/ bör vara som person är idioti.
  • Anonym (Aurora)

Japp, jag drar också gränsen vid nassar!!!

• Anonym (Sara)
    Anonym (Standoff) skrev 2024-02-03 16:01:34 följande:
    Jag och min exfru röstade helt olika och klarade att umgås som folk, att låta politik styra vem man ska/ bör vara som person är idioti.
    Det är vem man är som styr ens politiska åsikter, inte omvänt.
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Sara) skrev 2024-02-03 16:05:35 följande:
    Horse shit!
  • Anonym (Gripen)
    Anonym (Standoff) skrev 2024-02-03 14:01:27 följande:
    Har vi blivit så rädd psykiskt?

Ja, har vi blivit så rädda psykiskt (Patetiska skulle jag säga)
    när vi börjar döma folk i dejting världen appar såsom på web utifrån vad folk röstar på?

Ex. Kvinna 36 år kallar hon Linn för enkelheten. ( känner ingen Linn så försök inte gå den vägen i denna situation)

Skriver hon är si och så personligt gillar dittan och dattan, Sd:are undanbedes starkt.

Jag vet att min morsa och farsa röstade helt olika och är fortfarande gifta 30 år+.

Hur ska detta sluta.?
    ( vet att de bara är några få ännu men de ser ut att bli fler som skriver att man inte ska höra av sig om man röstar på typ Sd, Höger eller annat, hittills inte sett någon som avböjt kontakt med någon som röstar vänster. )

Jag förstår att kvinnor undviker sd:are. Många sd människor verkar också ogilla kvinnor, vill att kvinnors rättigheter ska inskränkas. De väljer väl bort såna pga självbevarelsedrift helt enkelt. Det är väl bara att gå vidare till nästa ragg om det inte passar. Jag förstår inte problemet egentligen.
  • Anonym (Såklart)

Alla som ser hur SD-sympatisörer uttrycker sig på olika forum och i politiska facebook-grupper får naturligt dåliga associationer när de hör att någon röstar på SD. Dess sympatisörer bidrar mer än själva partiet (vars företrädare försöker uttrycka sig mer "rumsrent") till att försämra deras rykte.

Man får kanske som kvinna bilden av en man som ständigt är bitter och arg, klagar på invandringen, sossar, politiker på vänsterkanten och feminismen.

Det är desto fler män än kvinnor som röstar på SD, kanske för att de inte vill ha män som är bakåtsträvare och ger uttryck för rasism och inte sällan en kvinnofientlig jargong.

Är det svårt att förstå?

• Anonym (Hm)
    Anonym (Perka) skrev 2024-02-03 14:09:46 följande:

Vad man röstar på är kanske egalt, men värderingar är viktiga att ha liknande, speciellt om man ska uppfostra barn tillsammans.

Konstigt förresten, jag ser många män här skriva hur de inte akulle ta i sosse/vänsterkvinnor med tång. Patetiskt?

Jag tycker det är bra så man slipper ödsla tid om man ändå inte är kompatibla. 

Bra svar
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Gripen) skrev 2024-02-03 17:44:22 följande:
    Jag förstår att kvinnor undviker sd:are. Många sd människor verkar också ogilla kvinnor, vill att kvinnors rättigheter ska inskränkas. De väljer väl bort såna pga självbevarelsedrift helt enkelt. Det är väl bara att gå vidare till nästa ragg om det inte passar. Jag förstår inte problemet egentligen.
    +1
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Standoff) skrev 2024-02-03 17:37:55 följande:
    Horse shit!
    Du gör mig nyfiken! Hur går det till när det avgörs vilket parti du ska rösta på?
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Sara) skrev 2024-02-03 17:59:48 följande:
    Du gör mig nyfiken! Hur går det till när det avgörs vilket parti du ska rösta på?
    Lyssnar på ALLA partier om vad dom vill och följer alla debatter, väger ut för- nackdelar med vad dom vill och röstar därefter.
  • Sunflora
    Anonym (Sara) skrev 2024-02-03 16:05:35 följande:
    Hur tänker du nu? Det är inte som att man måste rösta på samma parti i varje val eller att man måste rösta samma i kommunen, regionen och riksdagen. Politiska partier ändrar också åsikt gör man själv inte det kommer man kanske inte rösta på samma parti i nästa val. 
  • Anonym (Polly)

Inget konstigt alls. Politik är värderingar och delar man inte grundvärderingar blir det svårt att dra jämnt. Forskning om parrelationer visar att lika barn generellt leker bäst. 

Men är man två personer som röstar baserat på ett fåtal sakfrågor, ja då kan det ju gå. 

Våra lokala sd-politiker är så obildade (för att inte säga småkorkade) att det är pinsamt att läsa vad de säger och gör. De måste ha slutat skolan efter typ sjätte klass. Skulle inte få ut särskilt mycket av att umgås med dem. Och då tänker jag att någon som tycker att de verkar lämpliga att styra kommunen inte heller tillhör den mest inspirerande delen av befolkningen. 

• Anonym (Standoff)
    Anonym (Polly) skrev 2024-02-03 18:31:31 följande:

Inget konstigt alls. Politik är värderingar och delar man inte grundvärderingar blir det svårt att dra jämnt. Forskning om parrelationer visar att lika barn generellt leker bäst. 

Men är man två personer som röstar baserat på ett fåtal sakfrågor, ja då kan det ju gå. 

Våra lokala sd-politiker är så obildade (för att inte säga småkorkade) att det är pinsamt att läsa vad de säger och gör. De måste ha slutat skolan efter typ sjätte klass. Skulle inte få ut särskilt mycket av att umgås med dem. Och då tänker jag att någon som tycker att de verkar lämpliga att styra kommunen inte heller tillhör den mest inspirerande delen av befolkningen. 

Så du tycker dig står över dom alltså?
    Din utbildning väger tyngre än deras?
  • Anonym (Sara)
    Sunflora skrev 2024-02-03 18:19:39 följande:
    Hur tänker du nu? Det är inte som att man måste rösta på samma parti i varje val eller att man måste rösta samma i kommunen, regionen och riksdagen. Politiska partier ändrar också åsikt gör man själv inte det kommer man kanske inte rösta på samma parti i nästa val. 
    Självklart kan både människor och partier förändras. Men jag röstar ju på det parti som, för stunden, bäst speglar mina åsikter.

Jag låter inte politiken styra vem jag är, som TS påstår. Utan jag låter den jag är styra vad jag röstar på.

På TS låter det som att vad man röstar på är helt frånkopplat från ens egna värderingar. 
  • Anonym (Polly)
    Anonym (Standoff) skrev 2024-02-03 18:49:36 följande:
    Så du tycker dig står över dom alltså?
    Din utbildning väger tyngre än deras?
    Det finns områden där jag är mer kunnig än de. Och de uttalar sig tvärsäkert om saker de uppenbarligen inte har koll på. Det rör sig i de fallen jag tänker på alltså inte om att vi tycker olika utan rena faktafel och att de inte har kännedom om aktuell forskning. Jag kan inte allt, men så går jag inte heller ut i media eller sitter i kommunfullmäktige och låtsas att jag kan något om sånt jag har är helt rudis på. 
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Polly) skrev 2024-02-03 18:59:46 följande:
    Det finns områden där jag är mer kunnig än de. Och de uttalar sig tvärsäkert om saker de uppenbarligen inte har koll på. Det rör sig i de fallen jag tänker på alltså inte om att vi tycker olika utan rena faktafel och att de inte har kännedom om aktuell forskning. Jag kan inte allt, men så går jag inte heller ut i media eller sitter i kommunfullmäktige och låtsas att jag kan något om sånt jag har är helt rudis på. 
    Varför gnälla då om du inte själv vill satsa på politik.?
    Och vilken forskning? Vilken forskning lyssnar du på?
Svar på tråden Har vi blivit så rädd psykiskt?