Jag har tagit det nya bantningsmedlet i ett år och nu nått min målvikt. Ask me anything!
Japp, det som är till för diabetiker.
Japp, det som är till för diabetiker.
Vill bara förtydliga att jag verkligen inte bryr mig om folk tar ozempic, och varför, däremot har jag svårt för dessa som kastar det i ansiktet på oss andra som kämpar med vikten på naturlig väg, att det bara är att käka nån viss diet (när dom tidigare aldrig lyckats gå ner själva innan dom började med ozempic)
har svårt för hycklare.
Sen en fråga till, varför har folk sånt motstånd till insulin? Jag har tagit sprutor i 20 är, kort och långtids flera ggr per dag.
i dag har jag pump.
men vet många typ två som säger att dom vill göra allt för att slippa, som om det vore ett gift.
Vad kommer sig tro?
är du väldigt insulinresistent?
Sen en fråga till, varför har folk sånt motstånd till insulin? Jag har tagit sprutor i 20 är, kort och långtids flera ggr per dag.
i dag har jag pump.
men vet många typ två som säger att dom vill göra allt för att slippa, som om det vore ett gift.
Är det inte så att man måste fortsätta med detta medel resten av livet om man vill hålla vikten?
Vad är det som är så svårt med att dra ner på kosten? Mindre portioner, mindre kolhydrater och mindre småätande? Det är väl betydligt bättre än att proppa i sig dyra tabletter som kan ge biverkningar.
Vad är det som är så svårt med att dra ner på kosten? Mindre portioner, mindre kolhydrater och mindre småätande? Det är väl betydligt bättre än att proppa i sig dyra tabletter som kan ge biverkningar.
För min del är det faktiskt just så enkelt. är nere på -20 nu. Minns ej vad jag var på för vikt när jag var aktiv i denna tråd du satte liv i.
inte just mindre kolhydrater men färre kalorier för min del. Ja kolhydrater som godis och chips undviker jag. Men jag kan äta det. Men då håller jag igen andra dagar.
Hej!
hur fick du recept till bantnings medelet?
Vad kostade det?
vilken fick du?
var de från vårdcentralen el något annat ställe?
vad vägde du och vad väger du nu?
hur snabbt gick det?
Väcker gammal tråd istället för att starta en ny. Jag har haft problem med vikten sedan tonåren och nu äntligen med Mounjaro så fungerar min hjärna som den ska. Det är en sådan befrielse. Det är inte bara jobbigt att vara överviktig rent fysiskt och psykiskt. Det värsta är hur kroppen jobbar mot viktnedgång. Nu går det av sig själv sakta men säkert. All den energi jag tidigare lagt på strategier och knep och misslyckanden kan jag nu lägga på roligare saker.