Medicin mot ångest/gad
Har testat sertralin men gav för mkt biverkningar som inte gav med sig.
vad finns det mer för mediciner mot gad/ångest?
önskar endast svar på frågan.
andravtips o dyl undanbedes.
Har testat sertralin men gav för mkt biverkningar som inte gav med sig.
vad finns det mer för mediciner mot gad/ångest?
önskar endast svar på frågan.
andravtips o dyl undanbedes.
Hur stor dos quetiapin tar du?
tar du den snabbverkande? Eller depot? tar du den morgon eller kväll?
jag har testat den en gång men vill minnas att det kröp i benen av det? så vågade inte fortsätta.
Ok, så vad gör medicinen för dig? på vilket sätt hjälper quetiapin?
hoppas ok att jag frågar :)
Ok, så vad gör medicinen för dig? på vilket sätt hjälper quetiapin?
hoppas ok att jag frågar :)
Jag säger bara Buspiron. Den har räddat mig efter 15år+ med hemsk ångest.
Jag säger bara Buspiron. Den har räddat mig efter 15år+ med hemsk ångest.
Det finns många mediciner som är effektiva mot ångest/gad. Problemet är att de flesta inte längre skrivs ut i Sverige. Som patient ska du plöja igenom alla möjliga ssri/snri, antihistaminer och atypiska mediciner innan du möjligen får testa något starkare.
T ex tricykliska antidepressiva och MAO-hämmare kan fungera betydligt bättre när patienten lider av både depression och ångest. Bensodiazepiner samt strukturellt liknande mediciner (lyrica, gabapentin mm) är också mycket effektiva mot ångest.
Visst - det är gamla mediciner som kan ha allvarliga biverkningar. Samtidigt borde man väga in vilken livskvalitet personen får. Det är fruktansvärt att leva med kraftig ångest och dessvärre pågår det något av en hetsjakt på allt som kan vara beroendeframkallande i dagens medicin.
Testa inderal.
Jag tar 20mg på morton och 20mg på kväll. Prövade ett tag att ha en dag på dagen på 5mg men den blev jag lite skakig av så jag tog bort den. Så 40 mg är den perfekta dosen för mig.
Detta är ingen benzo utan bara en bra GAD-medicin.
Testa inderal.