Dricker för mkt. Frågor om alkoholism
Jag har börjat dricka för mkt och börjar närma mig dessa som inte kan sluta. Och då är det illa. Jag har alltid förknippat dom som inte kan sluta med alkisar, och det beteendet har jag aldrig vart i närheten av längre.
jag skulle lätt kunna dricka en flaska om dagen, känner knappt av en flaska vitt/rött vin.
men det är inte vad tråden ska handla om eller diskutera mina dryckesvanor, utan mer alkoholismen i sig, är det omöjligt att gå tillbaka till det man var förr när det gått så långt?
vill kunna dricka 1-Max 2 små glad per dag. Inte mer än så. Och nöja mig. I dag nöjer jag mig inte.
hade alltid undrat hur mina kompisar stod ut med att hinka i sig. minns när jag för längesen skulle på picknick med en kollega, hon hade med sig TVÅ flaskor vin till sig själv.
och än i dag tycker jag att det är enorma mängder och jag dricker inte mer än en flaska per tillfälle även om det också är mycket.
däremot förstår jag i dag att hon är där jag börjar närma mig.
hon måste ha vita månader nu, hon var alkis redan för 10 år sen.
nån som vet om det är en omöjlighet? Jag vill inte sluta helt och heller inte ha era goda råd kring det.
jag älskar alkohol, det är gott och det förstärker mina positiva sinnen. Enbart positivt.
snälla...jag VET att det är ohälsosamt, fel etc.
jag behöver inte alls höra det. Jag vet redan att jag troligen är alkis.
kommer nonchalera dessa svar. Vill bara ha svar på om det är en omöjlighet eller "för sent"