• Anonym (Y)

När började ni köpa vuxenstorlekar?

Till era barn ? Har en tioåring som är väldigt kräsen när det kommer till kläder för barn och tycker det mesta är fult eller barnsligt. Hon vill mer ha enfärgat och lite annat ? men känns tidigt att börja köpa redan ? Längdmässigt  kan hon nog ha det. 

• Svar på tråden När började ni köpa vuxenstorlekar?
  • Mrs Moneybags

Så länge hon är stor nog så går det väl bra? 

Min son är 12 och jag köper XS i vuxenstorlekar till honom ibland. Han gillar också enkla kläder utan tryck och märken. Han är 160 cm, så inte så lång. 

Kvinnor kan ju vara allt från 155 cm och uppåt cirka, och din dotter är kanske så lång redan. 

• Anonym (Mimmi)

Mina söner gick nog ännu i mellanstadiet när vi började köpa vuxenkläder, men så är de långa båda två.
    Själv var jag (mamman) närmare 180 cm redan när jag gick i femman och hade givetvis vuxenkläder då. 
    Hade tur som stannade i växten vid elva års ålder!

• cosinus

När de kan ha kläderna skulle jag säga.

Har 4 tonåringar. Tre av dessa är rätt små till växten så de blandar mellan vuxen och barnkläder. Äldsta som fyller 20 kollar fortfarande båda avdelningarna. Hon var skitnöjd när hon hittade en jeansjacka i höstas i strl 158 som satt utmärkt och kostade typ 150 kr. Hon ser bara fördelar med att kunna kolla in båda avdelningarna - större utbud.

Så, när kläderna passar är det ju dumt att utesluta dem bara för att de är vuxenkläder.

• Anonym (spel)
    Anonym (Y) skrev 2024-03-08 11:55:43 följande:
    När började ni köpa vuxenstorlekar?

Till era barn ? Har en tioåring som är väldigt kräsen när det kommer till kläder för barn och tycker det mesta är fult eller barnsligt. Hon vill mer ha enfärgat och lite annat ? men känns tidigt att börja köpa redan ? Längdmässigt  kan hon nog ha det. 

Fattar inte riktigt problemet, eller frågan. Passar kläderna så passar de? Spelar väl ingen roll vilken avdelning de är köpta från.
Svar på tråden När började ni köpa vuxenstorlekar?