• Anonym (Lisan)

Måste en grop betyda bröstcancer?

Provade en ny bikini idag inför sommaren och såg att jag har två små gropar på vänster bröst som endast syns om jag lyfter upp armen. Groparna är ungefär 0,5 cm stora och sitter in mot bröstkorgen ca 3 cm från vårtgården. Ingen aning hur länge det har sett ut så då jag är jättedålig på sitt undersöka brösten framför spegeln, dessutom har jag tappat 30 kg i vikt under en 3-årsperiod. Jag blev lite nojig nu, kan man ha ofarliga gropar i brösten? 

Jag är 36 år gammal :)

• Svar på tråden Måste en grop betyda bröstcancer?
  • Lynx123

Nej, det behöver det absolut inte MEN jag skulle kolla upp det med en gång. BC är oerhört behandlingsbart så OM det skulle vara det ju tidigare desto bättre.

• OlgaElvira

Det kan vara det. Jag hade en grop, den kollades upp och ja det var cancer. Jag hade inte fyllt 40 år. Det blev operation och cytostatika. Nu fullt frisk.
    Boka tid omedelbart!
    Jag fick min diagnos för 30 år sedan, nu är de ännu skickligare och har fler behandlingsmetoder. Det kommer att gå bra, 

• Alessia

Kola upp det snarast!  Min syster hade liten men synbar grop. Det var en tumör men dessbättre inte cancerogen. Den togs bort.

• Anonym (Lisan)

Ojdå, alla svar hittills verkar rörande överens om att det bör kollas upp :/ Det ska jag absolut göra! Men är det någon som har en grop/gropar som kollat upp det och det visade sig vara ofarligt? Jag har en del hudbristingar efter graviditet/amning och viktökning, kan det visa sig som gropar efter viktminskning?

Svar på tråden Måste en grop betyda bröstcancer?