Robinson 2024 Vår
I kväll börjar en ny säsong av Robinson, här pratar vi stort och smått om programmet😀
Väl mött😀
OBS
Inga spoilers
I kväll börjar en ny säsong av Robinson, här pratar vi stort och smått om programmet😀
Väl mött😀
OBS
Inga spoilers
Inte de jag ville ha i final.
Vem fan tror någonsin att fettot klarade sig upp för repet för att komma i kapp vid elden 😂😂😂
Hur mycket hjälp fick hon för att komma över hindret med orden - Du får fejka vid elden för spänningen
och sen vid ballonger gick de väldigt skumt till
Med rätt pakt går du lång tyvärr
Vem fan tror någonsin att fettot klarade sig upp för repet för att komma i kapp vid elden 😂😂😂
Hur mycket hjälp fick hon för att komma över hindret med orden - Du får fejka vid elden för spänningen
Höll mig härifrån hela dagen utifall att någon skulle spoila. Så trist att någon gjorde det. Jag tycker inte de borde släppa finalavsnittet förrän det sänds i tv. Men, jag blev spoilad av TV4:s app! Missade att en reklampaus tog slut, hade lite svårt att hitta rätt ställe och hamnade tillbaka vid reklampausens start. Då hoppade appen till scenen där Olivia var i närbild och utropade att hon vann! Vilket antiklimax! Började nästan tvivla på om jag lyckats göra något för så kan ju inte en app plötsligt göra, men när jag spolade tillbaka så kom jag in precis före samma reklampaus. Reklampausbilden visades, appen buffrade en stund och så kom vinnaren Olivia igen i närbild!
Hoppas det bara var en tillfällig bugg så det inte hände fler än mig!
Höll mig härifrån hela dagen utifall att någon skulle spoila. Så trist att någon gjorde det. Jag tycker inte de borde släppa finalavsnittet förrän det sänds i tv. Men, jag blev spoilad av TV4:s app! Missade att en reklampaus tog slut, hade lite svårt att hitta rätt ställe och hamnade tillbaka vid reklampausens start. Då hoppade appen till scenen där Olivia var i närbild och utropade att hon vann! Vilket antiklimax! Började nästan tvivla på om jag lyckats göra något för så kan ju inte en app plötsligt göra, men när jag spolade tillbaka så kom jag in precis före samma reklampaus. Reklampausbilden visades, appen buffrade en stund och så kom vinnaren Olivia igen i närbild!
Hoppas det bara var en tillfällig bugg så det inte hände fler än mig!
Mycket tuff final fysiskt sett. Jag tycker faktiskt den var för tuff, för både dykmomentet och att vinscha sig upp var så svåra att inte alla nödvändigtvis klarar av det. Man ska klara av en hel del om man är i final, men hur kul blir det om någon inte hade klarat av dykmomentet och fått avsluta finaltävlingen innan den knappt börjat och en till inte klarat vinschmomentet? Det senare också stor nackdel om man väger mer. Övriga moment tycker jag var varierande och roliga!
De jag hade velat se i final var Gustav, Alex och Alma.
De fyra sista var jag inte så förtjust i någon.
- Maureen var den jag hoppades skulle vinna av de tre finalisterna. Inte min favorit annars, men bra på många sätt. Dessutom hade hon tydligen någon dröm som hon kunnat förverkliga om hon vunnit priset.
- Olivia trodde jag var drivande i amulettstölden så därför ville jag inte hon skulle vinna. Så var det inte (se nedan) och önskar jag läst det före finalen. Hon hade däremot stora problem med Ci och det får man förstås ha, men var inte alltid helt schyst.
Att Olivia mådde så dåligt i början av programmet och kämpade mot ångest och panikångestattacker och ville åka hem redan andra dagen, tycker jag faktiskt gör henne till en värdigare vinnare för hon kämpade otroligt istället för att ge upp.
- Simone gillade jag inte för hon var inblandad i stölden av Cis amulett. Läste nu att det var Charlotta som tog initiativet och Simone som utförde det hela. Hon var alltså mycket mer än inblandad. De blånekade dessutom till allt. De hade sagt att de inte ska säga något till någon utan hålla det helt hemligt, men att Olivia som kände till stölden pratat om det i synk. Charlotta säger att de inte visste att man inte fick göra så, att ingen sagt det. Nä, men det är väl för att sånt borde vara helt självklart, att stjäla är inte rätt någonstans, inte heller på Robinson. Man säger inte heller att man inte får slå någon, tex. Här kan man läsa mer www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y6LLaA/ci-lindstrom-far-hemlig-immunitet-stulen-i-robinson
Simone gjorde inget alls första veckan i gränslandet, bara chillade med Charlotta när Alex gjorde allt. Det är inte en värdig vinnare enligt mig,
- Markus gillade jag tills han gick helt över alla gränser mot Pål. Att först skälla ut honom inför hela gruppen och sedan ta ett riktigt hårt snack med Pål kring sånt som Markus inte själv var inblandad i och att inte alls märka hur Pål reagerar i situationen. Jag gissar att Pål har autistiska drag och inte har samma förmåga som de andra vad gäller det sociala. Det ger honom naturligtvis inte rätt att bete sig illa, men såna utskällningar gör verkligen inget bättre. Klippen från Markus utskällning som visades igår tyckte jag var obehagliga att se när man såg hur Pål mådde.
Jag tycker förresten att det är onödigt att de höjt prissumman till en halv miljon, för det ger lätt fulare tag. Man får ändå skatta nästan halva summan så är inte en halv miljon i verkligheten. Undrar också hur de gör då finalen i verkligheten gick redan på hösten - får de prispengarna först nu? Borde ju annars vara lätt för bekanta att lista ut att en deltagare vunnit om han/hon vanligtvis har mycket ont om pengar och plötsligt inte längre har det.
Å andra sidan vet kanske folk då att personen deltagit i Robinson. Det skulle också förklara hur det inte kommer fram att hur någon klarat sig med tanke på när deltagarna återvänder hem. Barn kan heller inte hålla saker hemliga på samma sätt som en vuxen. Att alla de nio sista kommer hem samtidigt underlättar, men barn som plötsligt fått prata med sin förälder vet ju.
Ännu angående stölden tycker jag det är otroligt lamt att inget mer hände än att Anders sade att det inte blir trevlig om vi gör såna saker och att Ci får en ny amulett. Tidigare har de varit så hårda. En 70-årig man använde när han pratade med en eller två andra ordet n****ss för att förklara vem han menade då han inte kunde namnet. Troligen var han helt ovetande om att det anses förnedrande. Han var med flera dagar innan det uppdagades och verkade vara en mycket bra man. Att han fått veta mer om rasism, exotifiering, fördomar etc hade varit vettigt, att tvingas ut overkill.
Jämför det med två som stjäl en amulett av en de ogillar och vill ha ut, ljuger och skyller på henne att hon måste tappat den och bestämmer att inget ska komma ut. Och produktionen vet exakt vad som hänt då Olivia berättat det i synk. Att då bara säga att det inte är schyst att gräva i andras tillhörigheter är så galet lamt.
För övrigt ser jag fram emot nästa säsong. Vet ni vem som är programledare då? Jag hoppas verkligen att det är blandade lag från början, både vad gäller kön och ålder.