• Anonym (mamma)

    Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?

    Han ville separera, jag ville fortsätta som särbo. 
    Dom första åren umgicks vi en del. Vi åkte på semestrar tillsammans, vi följde oftast med till den andres släkt och vänner. Och vi umgicks hemma hos varandra på middagar och kollade tv osv. 

    Nu blir det mer och mer att han nackar nej till att komma hit och att följa med på saker. Hans släkt och vänner bjuder fortfarande mig, så jag är ju med när vi är där. Det har då lett till att han träffar barnen mindre.

    Nu vill han ha barnen halvtid utan att jag är med. Det skulle betyda att jag förlorar massa tid med barnen.  Alltså om jag åker på semester med barnen en helg och han väljer att inte följa med är det hans val. (Självklart får han styra vad vi ska göra) Det betyder inte att jag inte ska få träffa barnen nästa helg. Tycker jag. 

    Han säger att han inte träffat nån ny, men det kan ju såklart vara så att han har det.

  • Svar på tråden Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?
  • Anonym (mamma)
    EnAnonumius skrev 2024-03-29 21:45:27 följande:
    Jo jag har fattat att du inte läst vad min post innan du svarade. Det är väldigt tydligt.
    Jag efterfrågade en förklaring om varför  du ansåg EpicF vara trög. Det var du för lat till att

    Men för att ge dig en ärlig chans.

    Vilka inlägg har du förtydligat flera gånger att EpicF är trög? Jag hittar inte dessa inlägg där du förtydligat att EpicF är trög.

    Däremot hittade jag ett påhopp i inlägg #256

    Jag skrev detta:

    "Att lägga med motivering och eventuella förtydligande var tydligen för jobbigt för dig på varför du anser någon är trög.."
    Jag har ju inte förtydligat att hen är trög. Såklart. Jag har bara skrivit det en gång.

    Jag har förtydligat att mitt ex visst tackar ja till att hälsa på SIN släkt. Det är bara mig och MIN släkt han ofta tackar nej till. 
  • Anonym (Lis)
    EpicF skrev 2024-03-29 10:24:04 följande:

    Anonym (Liz): Det är dock inte det ts har skrivit. Även om hon kanske menade så. 

    Det är också en som frågade just det och fick en förklaring att pappan fick mindre tid med barnen för att han inte var med på släktkalas när hon var med. 

    Ts verkar rätt dålig på att förmedla vad hon faktiskt menar


    Jo det är faktiskt det hon har skrivit.
    att hon följer med på hans släktkalas men han tackar nej till hennes. Därav att han träffar barnen mindre. Anledningen till att han träffar barnen mindre är alltså för att han tackar nej till hennes vänner och familjs inbjudningar inte att han inte går på sin släkts, såsom vi förstår att du och nån mer tolkat det som.
    (mindre än hon träffar dem eller mindre än han skulle kunna göra, just den delen är oklar)
  • Anonym (mamma)
    EpicF skrev 2024-03-29 20:28:44 följande:
    Du snurrar in dig olika förklaring som alla visar på samma sak. 

    Varför kan du inte bara sluta umgås med ditt ex släkt och låta honom få ha sin släkt ifred?
    Varför måste du vara så efterhängsen och klamra dig fast till något du inte längre tillhör? 
    Och ditt beroende till dina barn är allt annat än normalt. 

    Kan jag väl, men jag vill inte. Jag är väl efterhängsen för att jag vill ta varje chans att vara med mina barn. (Alltså för att jag är ego).


    Men jag ska ändå säga till honom att han får säga till om han tycker att jag frågar för ofta. Om jag inte blir inbjuden så kommer jag ju inte till mitt ex eller hans släkt eller vänner. Så om han inte vill att jag ska komma är det väl ändå rätt enkelt för honom att lösa det. Han är inte sån mes att han inte kan säga det. 


    Idag fick vi i alla fall mycket gjort och hade det trevligt. Och i morgon ska jag ha "egentid" då jag kan förbereda ett av barnens kalas som är nästa helg. Det ser jag fram emot. 

  • EpicF
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-29 22:41:11 följande:

    Kan jag väl, men jag vill inte. Jag är väl efterhängsen för att jag vill ta varje chans att vara med mina barn. (Alltså för att jag är ego).


    Men jag ska ändå säga till honom att han får säga till om han tycker att jag frågar för ofta. Om jag inte blir inbjuden så kommer jag ju inte till mitt ex eller hans släkt eller vänner. Så om han inte vill att jag ska komma är det väl ändå rätt enkelt för honom att lösa det. Han är inte sån mes att han inte kan säga det. 


    Idag fick vi i alla fall mycket gjort och hade det trevligt. Och i morgon ska jag ha "egentid" då jag kan förbereda ett av barnens kalas som är nästa helg. Det ser jag fram emot. 



    Vilket inte är ett normalt och sunt beteende. Viket tids nog kommer att inse. 
  • EpicF

    Anonym (Liz): Om du läser vad hon har skrivit så ser du varför vi är endel som tolkar annorlunda. Och dessutom så snurrar ts in med olika förklaringar. 


    Men oavsett så spelar det ingen roll eftersom hom borde kunna säga nej tack till att umgås med hans släkt. Låta barnen och pappan själv få umgås med den sidan av släkten. 
  • EnAnonumius
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-29 22:25:42 följande:
    Jag har ju inte förtydligat att hen är trög. Såklart. Jag har bara skrivit det en gång.
    Klart att du har bara skrivit det EN gång..
    Att jag skrev så var för att få dig att fatta att det  har aldrig om dina förtydliga om "släktträffarna", utan enbart ditt påhopp där du ansåg någon vara trög utan att lägga med en förklaraing på varför...

    Och då kvarstår ju fakta, att du är antingen en lat person som inte orkar förklara varför du anser någon är trög, eller så har du slut på argument.

    Vilket är det?

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Lis)
    EpicF skrev 2024-03-29 23:18:05 följande:

    Anonym (Liz): Om du läser vad hon har skrivit så ser du varför vi är endel som tolkar annorlunda. Och dessutom så snurrar ts in med olika förklaringar. 


    Men oavsett så spelar det ingen roll eftersom hom borde kunna säga nej tack till att umgås med hans släkt. Låta barnen och pappan själv få umgås med den sidan av släkten. 
    Jag har följt tråden sedan den startades. Och jag ser ju vart ni har missförstått, det var därför jag skrev till dig att du har missförstått, eftersom du gick på ts utifrån din tolkning av vad hon skrivit och hävdade flera gånger att hon skrivit nåt annat än vad som faktiskt står.

    Det känns ju som att ts insett nu att hon behöver backa. Blir man bjuden till exets släkt kan man väl gå, framförallt om hon backar och låter honom få sina vanliga dagar för sig själv. Det verkar ju heller aldrig ha varit ett problem att hon är med där, utan det hon tog upp var ju att det är tråkigt att han tackar nej på hennes släkts inbjudningar.
  • Anonym (mamma)
    Anonym (Lis) skrev 2024-03-30 07:27:19 följande:
    Jag har följt tråden sedan den startades. Och jag ser ju vart ni har missförstått, det var därför jag skrev till dig att du har missförstått, eftersom du gick på ts utifrån din tolkning av vad hon skrivit och hävdade flera gånger att hon skrivit nåt annat än vad som faktiskt står.

    Det känns ju som att ts insett nu att hon behöver backa. Blir man bjuden till exets släkt kan man väl gå, framförallt om hon backar och låter honom få sina vanliga dagar för sig själv. Det verkar ju heller aldrig ha varit ett problem att hon är med där, utan det hon tog upp var ju att det är tråkigt att han tackar nej på hennes släkts inbjudningar.
    Tack!
  • EpicF
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-30 09:44:46 följande:
    Tack!
    Du borde skrivit rätt från början. Men snurrar iställer in dig i massa förklaringar etc.
  • Anonym (mamma)
    EpicF skrev 2024-03-30 09:59:24 följande:
    Du borde skrivit rätt från början. Men snurrar iställer in dig i massa förklaringar etc.
    Tänkte kanske att du var glad att jag förklarade. Men förlåt då. 
  • EpicF
    Anonym (mamma) skrev 2024-03-30 09:44:46 följande:
    Tack!
    Du borde skrivit rätt från början. Men snurrar iställer in dig i massa förklaringar etc.
  • Anonym (Lis)
    EpicF skrev 2024-03-30 10:04:26 följande:
    Du borde skrivit rätt från början. Men snurrar iställer in dig i massa förklaringar etc.
    Du borde ha läst rätt från början. Hon har till och med bett om ursäkt ifall det var otydligt. Så det är utrett och utagerat nu.
  • Anonym (Lis)
    EpicF skrev 2024-03-30 10:04:26 följande:
    Du borde skrivit rätt från början. Men snurrar iställer in dig i massa förklaringar etc.
    Du borde ha läst rätt från början. Hon har till och med bett om ursäkt ifall det var otydligt. Så det är utrett och utagerat nu.
  • Limajo

    TS - om vi bortser från tjafset med vad du skrev och vad du egentligen menade, har du tagit till dig ens någonting av alla kommentarer om att du tänker fel och inte har rätt att träffa era barn på hans dagar?

Svar på tråden Har han rätt hindra mig från att träffa barnen?