• RahRah

    ”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan

    Hej 
    vad tänker kring föräldrar som lämnar sina barn på förskolan på heltid när dem är influenser på sociala medier? 
    oftast jobbar dem jo inte på ?heltid? under tiden dem är hemma. 
    dem lägger ut videos på när dem gör annat under dagen som exempelvis tränar, lagar mat, är ute med sina vänner eller annat. 


    men det märkliga är att vi föräldrar som jobbar på en arbetsplats får inte ens köpa ett packet mjölk på vägen från jobbet?! 


    tycker inte ni att det är lite konstigt? 

  • Svar på tråden ”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan
  • Tom Araya
    Spucks skrev 2024-03-27 19:52:33 följande:
    Jaha, förklara för mig på vilket sätt medborgarskap är kopplat till rätten till förskola i Sverige. Tack!
    Om du kan citera det inlägg där jag påstått det, så lovar jag att förklara.
  • Spucks

    Tråden handlar om rätten till barnomsorg och du har nämnt två gånger att, bland annat, medborgarskap bestämmer rätten till skattefinansierad service. 

  • Tom Araya
    Spucks skrev 2024-03-27 20:22:24 följande:

    Tråden handlar om rätten till barnomsorg och du har nämnt två gånger att, bland annat, medborgarskap bestämmer rätten till skattefinansierad service. 


    Du väljer att missförstå genom att inte ta in det jag skriver.... för det finns något mer än medborgarskap jag nämnde va!?
  • Spucks
    Tom Araya skrev 2024-03-27 21:06:48 följande:
    Du väljer att missförstå genom att inte ta in det jag skriver.... för det finns något mer än medborgarskap jag nämnde va!?
    Jo, du har nämnt mer, men jag vill ändå veta vad medborgarskap ha med saken att göra.
  • Anonym (Påsk imorgon)

    Hur kan man följa dessa idi onda inflenser på sociala medier 

  • Mrs Moneybags
    Tom Araya skrev 2024-03-27 03:31:04 följande:
    Som jag sa tidigare, det är inte att man jobbar, är förälder eller betalar skatt som ger den rätten, utan det är medborgarskap och behov. Det är medborgare med behovet som ska få exempelvis barnomsorg, bostadsbidrag, sjukvård e.t.c, inte de som saknar behovet.

    Nej, det är inte per automatik ett jobb att äga bolag eller sitta i styrelser för bolag och föreningar. Att bara dyka upp på ett fåtal möten per år motsvarar inte kraven för att det ska betecknas som arbete. Många styrelseuppdrag är inte ens betalda.

    arbete | SAOL | svenska.se

    jobb | SAOL | svenska.se
    Nu är det ju inte bara medborgarskap och behov som avgör. 
    Alla barn över 3 år har t ex rätt till förskola, så det är andra saker som avgör också. 

    De flesta influencers och andra egna företagare ägnar många långa timmar åt sina jobb och därmed är behovsdelen uppfylld. 

    Så intressant att många inte anser att influencer är ett jobb, trots att de inte har en aning om vad det egentligen innebär. Det är ungefär som att vara social media manager, fast för sitt eget varumärke istället för någon annans. 
  • Mrs Moneybags

    Tror dessutom att det räcker med att vara folkbokförd i Sverige för att ha rätt till förskola, man behöver inte vara svensk medborgare. 

  • Anonym (Påsk imorgon)
    Mrs Moneybags skrev 2024-03-28 08:22:44 följande:
    Nu är det ju inte bara medborgarskap och behov som avgör. 
    Alla barn över 3 år har t ex rätt till förskola, så det är andra saker som avgör också. 

    De flesta influencers och andra egna företagare ägnar många långa timmar åt sina jobb och därmed är behovsdelen uppfylld. 

    Så intressant att många inte anser att influencer är ett jobb, trots att de inte har en aning om vad det egentligen innebär. Det är ungefär som att vara social media manager, fast för sitt eget varumärke istället för någon annans. 
    Tyvärr så borde instagram inte finnas alls, influenser förstör samhället, så smutsiga människor som förtjänar att bli hemlös sen så kan dessa söka jobb på restaurang istället 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Påsk imorgon) skrev 2024-03-28 09:31:27 följande:
    Tyvärr så borde instagram inte finnas alls, influenser förstör samhället, så smutsiga människor som förtjänar att bli hemlös sen så kan dessa söka jobb på restaurang istället 
    Jaha. Nu är det ju inte jag som har kommit på det yrket, så du får klaga hos någon annan. 
  • Anonym (Påsk imorgon)
    Mrs Moneybags skrev 2024-03-28 10:20:11 följande:
    Jaha. Nu är det ju inte jag som har kommit på det yrket, så du får klaga hos någon annan. 
    Okej men jag tror att lyko har kommit på yrket
  • Anonym (J)
    Anonym (Påsk imorgon) skrev 2024-03-28 09:31:27 följande:
    Tyvärr så borde instagram inte finnas alls, influenser förstör samhället, så smutsiga människor som förtjänar att bli hemlös sen så kan dessa söka jobb på restaurang istället 
    Influencers rakt av alltså? Själv tycker jag faktiskt det finns väldigt många som inspirerar till bra saker. Jag har lärt mig mycket från diverse influencers. 

    Jag undrar lite vad det är som gör att du bär så mycket hat inom dig? Vad har tex sara bäckmo gjort dig som gör att du vräker ur dig att hon borde bli hemlös och jobba på restaurang? 
Svar på tråden ”Influenser” som lämnar sina barn på förskolan