• Anonym (Anonym)

Gå upp i vikt på bara en dag..

Igår vägde jag 66.5 kg runt 12-tiden, hade inte ätit nåt innan och vägde mig utan kläder. Vägde mig idag igen vid 15 tiden och då vägde jag ett halvt kilo mer, 67 Kg. Inga kläder. Hade dock ätit lite godis nån timme innan, men inget annat, knappt druckit något. Igår vägde jag mig på en annan våg än den jag vägde mig på idag men ändå, kan man gå upp ett halvt kilo på bara en dag? I fett?! Eller vad är det? Försöker gå ner i vikt och har rört på mig mycket och allmänt börjat äta mindre men unnar mig lite godis nu när det är påsk och tidigare helger. Nu fick jag bara ångest när jag ställde mig på vågen dock.. hur kan det ändras ett halvt kilo sen igår bara..

• Svar på tråden Gå upp i vikt på bara en dag..
  • Anonym (Vätska)

Typ 5000kcal är 4-5 pizzor. 

• Aniiee

Vikten varierar av olika orsaker. Därför ska man inte väga sig för ofta, men när man gör det bör det vara under så lika omständigheter som möjligt. Samma tid, samma kläder, samma våg på samma plats. Om det går. 

It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Anonym (s)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-03-30 18:18:23 följande:

Kan olika vågar visa lite olika resultat också? Vägde mig på en annan våg idag

Ja. Verkligen.

Varför väger du dig så ofta? Det låter problematiskt.

• Anonym (Isa)

Man kan inte, eller det är i varje fall jättesvårt att öka med 1 halvt kilo i fettvikt på en dag bara..

Då måste du i såfall äta ett STORT kaloriöverskott- utöver din vanliga mat- dagligen! 

Oftast är det bara vätska som kroppen har samlat på sig om du går upp så snabbt i vikt.
    Och du hjälper inte kroppen genom att dricka mindre vatten eller liknande naturlig dryck om du vill gå ner i vikt och/eller må bra.
    Tvärtom vatten renar kroppen, håller det värsta suget borta och gör det lättare att gå ner i fettvikt..

Det är oftast ansamlad vätska som kroppen "håller kvar" som gör att du kan väga mer från ena dagen till den andra..

Genom att dricka extra mycket vatten speciellt, men även tex olika teer, frukt, bär o grönsaks smoothies så hjälper du även kroppen att driva ut denna vätska..

• Anonym (Anonym)
    Anonym (HG) skrev 2024-03-30 18:21:56 följande:
    Vad tror du själv? Verkar det troligt att alla vågar visar exakt samma?
    Ja jag tänkte det kanske. Båda digitala vågar. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Isa) skrev 2024-03-30 18:35:50 följande:

Man kan inte, eller det är i varje fall jättesvårt att öka med 1 halvt kilo i fettvikt på en dag bara..

Då måste du i såfall äta ett STORT kaloriöverskott- utöver din vanliga mat- dagligen! 

Oftast är det bara vätska som kroppen har samlat på sig om du går upp så snabbt i vikt.
    Och du hjälper inte kroppen genom att dricka mindre vatten eller liknande naturlig dryck om du vill gå ner i vikt och/eller må bra.
    Tvärtom vatten renar kroppen, håller det värsta suget borta och gör det lättare att gå ner i fettvikt..

Det är oftast ansamlad vätska som kroppen "håller kvar" som gör att du kan väga mer från ena dagen till den andra..

Genom att dricka extra mycket vatten speciellt, men även tex olika teer, frukt, bär o grönsaks smoothies så hjälper du även kroppen att driva ut denna vätska..

Okej, tack för svar. Ett så stort kaloriöverskott har jag absolut inte ätit. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Isa) skrev 2024-03-30 18:35:50 följande:

Okej, tack för svar. Ett så stort kaloriöverskott har jag absolut inte ätit. 
  • Anonym (Vår)

Det är vätska endast 

• Anonym (Fia)

Vätska. Jag gick upp 0,5kg från påskfirande igår, en massa socker som ju gjorde mig riktigt törstig som väntat, vätskepåslag. Trodde jag skulle dra på mig mkt mer än så, kan lätt skifta 1-2kg i vätska beroende på vad jag satt i mig.

Jag väger mig varje dag nu när jag är under nedgång, inget skadligt utan det ger mig en bild av vad som händer. Samma förutsättningar var dag.

• Anonym (Lexie)

Vätska och om du har eller inte har gått på toa innan för nr 2. 
    Det är två orsaker som kan göra skillnad.

• Tobben

Om du varken ätit eller druckit något är det helt omöjligt att gå upp i vikt.
    Om kroppen lagrar det du åt för två dagar sedan som fett så betyder inte det att du blir tyngre under en dag du inte äter.

Att två billiga vågar skulle vara särskilt bra kalibrerade ser jag som otänktbart.

• Anonym (Wtg)

Hoppas innerligt att detta är ett skämt. Man kan omöjligt vara såhär trög...

• Anonym (s)
    Anonym (Wtg) skrev 2024-03-31 14:14:02 följande:

Hoppas innerligt att detta är ett skämt. Man kan omöjligt vara såhär trög...

Hoppas innerligt att detta är ett skämt. Man kan omöjligt vara såhär...
Svar på tråden Gå upp i vikt på bara en dag..