Han vill att jag ska betala allt hemma när jag nu äntligen får lön, men jag vill spara....
Hej...
Hej...
Han äger huset, jag flyttade in efteråt. Så får inget där.
Soffan köpte vi begagnad för 500:-, ock vitvaror som ska hålla länge har vi köpt nya.
Och om man ska räkna på GEMENSAMMA INKOMSTER så har det ju funnits råd att spara, åka utomlands, köpa kapitalvaror och han äger 2 andra hus också som han kan sälja om han behöver få in mer pengar... Bara att allt är hans, inget är mitt...
Kommer inte ihåg exakt hur han berättat, men ungefär så här:
Han har drivit ett företag vid sidan om hans jobb som gett pengar, men istället för pensionsspara har han köpt husen som han sedan kan avyttra för att få kapital när han är pensionerad. Men det vill han inte göra nu.
Han hade ju tänkt fortsätta jobba några år till innan han visste om att jag skulle få jobb, och nu ändrade han sig, känns som han bara vill förstöra mina chanser att kunna bli lite självständig... Bara för att jävlas.
Men visst, om han går med på att visa fakturorna för vad el,vatten,pellets mm kostar kan jag betala häften, men inte allt...
Husen är ju till för att säljas för att täcka upp pensionen, då borde han kunna sälja ett av husen nu och ta lite av de pengarna varje månad, hade han betalat in pension som vanliga människor hade han ju fått ut högre månadsbelopp.
Får klump i magen när jag läser om hur din man behandling dig. Han värdesätter dig inte för 5 öre, usch va tråkigt att läsa.
Du är värd att bit behandlad så mycket bättre. Hoppas du inser det också.
Ja, han kan förstås kasta ut henne. Men frågan är om han skulle göra det om hon t ex sparade 500-1000 kr/mån men använde resten till hushållet? Vad skulle han vinna på det? Om hon flyttade ifrån honom så behöver hon inte betala honom något.
Bodde hon i egen lägenhet så har hon möjlighet att få bostadbidrag om hyran är hög, det har hon knappast nu.
Det gäller bara för TS att ha tillräckligt med is i magen för att stå på sig. Frågan är om hon har det.
Ja, han kan förstås kasta ut henne. Men frågan är om han skulle göra det om hon t ex sparade 500-1000 kr/mån men använde resten till hushållet? Vad skulle han vinna på det? Om hon flyttade ifrån honom så behöver hon inte betala honom något.
Bodde hon i egen lägenhet så har hon möjlighet att få bostadbidrag om hyran är hög, det har hon knappast nu.
Det gäller bara för TS att ha tillräckligt med is i magen för att stå på sig. Frågan är om hon har det.