• Anonym (Anonym)

Avföring på trosor?

Hej! 
    Jag tycker att jag torkar mig noga när jag varit på toa. Alltid tills det ser helt rent ut. Använder vanligen stringtrosor och ibland blir det ändå fläckar på dem från rumpan. Tycker det är så jobbigt, speciellt idag när min pojkvän tvättade våra kläder och jag är 100% säker på att han reagerade på detta. 

Är det normalt att få pyttelite avföring på stringtrosorna ibland? 

Hur gör ni när er partner tvättar och det isåfall är sånt i tvätten? 

Skäms så otroligt mycket nu? 
    Har också en analflik och lär vara värre pga det, kan man gå till en hälsocentral och få det borttaget? åhh så många frågor mår bara inte bra just nu över det som just hände med tvätten?.

• Svar på tråden Avföring på trosor?
  • Anonym (M)
    Hjelm skrev 2024-04-17 13:25:09 följande:

Det finns definitivt skaderisker med analsex, finns mängder av forskning och expertutlåtanden om detta om man bryr sig om att googla. Men ska man hårddra det finns risker med det mesta.... och risken att bli inkontinent av analsex är nog inte särskilt stor om man är försiktig (hur många som är försiktiga är en annan sak). Och det finns nog också betydligt mer troliga orsaker bakom TS:s problem än det.

Men att påstå att det INTE finns någon risk alls är helt enkelt inte sant. Anonym (M), vad gör att du tycker att du är mer kunnig inom detta än andra? 

Jag påstod dock inte att det inte fanns risker. Finns risker med allt inom sex och mycket annat också. Men utför man ex analsex på rätt sätt så skadas inte ringmuskeln. 
  • Anonym (C)
    Anonym (M) skrev 2024-04-17 13:06:29 följande:
    Påstår sig vara gynekolog och har så lite kunskap och dessutom felaktik kunskap. Märktes med en gång att vederbörande inte var gynekolog. 
    Det utlägget har enbart skett inuti din lilla låtsas värld.

Ser ut som att Laura har sagt väldigt lite mer än att det kan leda till problem, och du har hittat på en hel historia. 
  • Anonym (K)
    Anonym (AZ) skrev 2024-04-17 13:35:24 följande:
    Men snälla du, man behöver väl inte stoppa den I rumpan??? Jag använder också duschslang - mest för att jag svettas mycket i underlivet - men även om man vill tvätta analen, så håller man förstås duschhuvudet ungefär 10 cm ifrån rumpan? Det duger ju. 

Menade såklart inte bokstavligen stoppa in den , det tror jag de flesta förstår men de flesta håller nog den ganska nära .. och även om man håller den 10 cm ifrån när man har rumpan full av bajs är det inte så trevligt att tvätta t.ex håret med den sen tycker jag. Det är skillnad när man duschar underlivet osv.. när du duschar har du väl inte en massa bajs i underlivet eller rumpan? 

Eller hur tänker du? Om man sitter på toaletten och tar duschen och håller den under rumpan 10 cm ifrån när man precis har bajsat? Inte så trevligt nej..  Eller tänker du att man ställer sig i duschen med bajs i rumpan och tvättar av det där? Inte så trevligt heller..

Fortsätt med det om du vill men hoppas du inte gör det hos andra. 

• Anonym (M)

Aonnym (C): Inuti min låtsas värld? Nja, nu lever jag i den verkligen världen till skillnad från vad både Laura och många andra verkar göra. 

• Anonym (C)
    Anonym (M) skrev 2024-04-17 14:12:50 följande:

Aonnym (C): Inuti min låtsas värld? Nja, nu lever jag i den verkligen världen till skillnad från vad både Laura och många andra verkar göra. 

Ta på dig en foliehatt nu. 
  • Anonym (JB)

Jag rullar ihop själva stringen och knyter ihop sidorna på trosan löst över stringen. De knyter upp sig i tvätten sen. 
    (Har ingen avföring i trosorna men vill gärna inte flasha flytningar.)

• Anonym (AZ)
    Anonym (K) skrev 2024-04-17 13:57:06 följande:

Menade såklart inte bokstavligen stoppa in den , det tror jag de flesta förstår men de flesta håller nog den ganska nära .. och även om man håller den 10 cm ifrån när man har rumpan full av bajs är det inte så trevligt att tvätta t.ex håret med den sen tycker jag. Det är skillnad när man duschar underlivet osv.. när du duschar har du väl inte en massa bajs i underlivet eller rumpan? 

Eller hur tänker du? Om man sitter på toaletten och tar duschen och håller den under rumpan 10 cm ifrån när man precis har bajsat? Inte så trevligt nej..  Eller tänker du att man ställer sig i duschen med bajs i rumpan och tvättar av det där? Inte så trevligt heller..

Nu gör jag ju inte det för att få bort bajs, utan bara för att jag svettats mycket. Och jag tycker inte att man kommer nära någon kroppsöppning med duschhuvudet. Nej, jag skulle nog inte göra det hos någon annan. Däremot har jag gjort det på hotel (det fanns bidé som är tänkt för sånt).  Och jag undviker att hålla duschhuvudet upp och ner, utan jag håller lite snett framför eller bakom kroppen. 

Jag förstår inte heller hur man skulle kunna få bort bajs med bara en dusch. 
  • Anonym (HmJ)
    enfunderandeman skrev 2024-04-16 23:12:42 följande:
    Du får ursäkta att jag frågar. Men har du och din partner analsex?

Det kan nämnligen få ringmusklerna i ändtarmen att bli slappa. Och indirekt leda till att du släpper avföring. Det är något som det inte pratas om så mycket. Kanske inte lika sexigt, när man vet det.

Oavsett, ska du nog kolla upp det med en läkare. Speciellt om det fortsätter.
    Det kan nog påverka
  • Anonym (K)
    Anonym (AZ) skrev 2024-04-17 16:05:58 följande:
    Nu gör jag ju inte det för att få bort bajs, utan bara för att jag svettats mycket. Och jag tycker inte att man kommer nära någon kroppsöppning med duschhuvudet. Nej, jag skulle nog inte göra det hos någon annan. Däremot har jag gjort det på hotel (det fanns bidé som är tänkt för sånt).  Och jag undviker att hålla duschhuvudet upp och ner, utan jag håller lite snett framför eller bakom kroppen. 

Jag förstår inte heller hur man skulle kunna få bort bajs med bara en dusch. 

Men det är ju stor skillnad på att duscha underlivet som du gör (det har jag också gjort) och att duscha rumpan när man precis har bajsat..

För jag tänker att håller man duschhuvudet under rumpan när man har bajsat så kommer det ju komma bajs på antagligen även om man håller det en bit ifrån .. det känns verkligen inte trevligt. 

Jag pratade alltså inte om att duscha underlivet (inget konstigt med det) utan att använda dusch istället för toalettpapper eller våtservetter när man har bajsat. Det var det jag menade att jag hoppas att du inte gör hos andra. Och det var det min sambos kompis alltså hade tänkt göra hos oss, han tyckte inte sambon behövde köpa toalettpapper för man kan ju använda duschen.. förlåt men det känns väldigt äckligt. 

• Anonym (AZ)
    Anonym (K) skrev 2024-04-17 23:28:48 följande:

Men det är ju stor skillnad på att duscha underlivet som du gör (det har jag också gjort) och att duscha rumpan när man precis har bajsat..

För jag tänker att håller man duschhuvudet under rumpan när man har bajsat så kommer det ju komma bajs på antagligen även om man håller det en bit ifrån .. det känns verkligen inte trevligt. 

Jag pratade alltså inte om att duscha underlivet (inget konstigt med det) utan att använda dusch istället för toalettpapper eller våtservetter när man har bajsat. Det var det jag menade att jag hoppas att du inte gör hos andra. Och det var det min sambos kompis alltså hade tänkt göra hos oss, han tyckte inte sambon behövde köpa toalettpapper för man kan ju använda duschen.. förlåt men det känns väldigt äckligt. 

Jaja.... jag håller med dig där, faktiskt. 
  • Goneril

Gynekologen Lauras uttalande stod i bjärt kontrast till signaturen M:s agenda varför gynekologens profession berövades henne, hastigt och lustigt. Att ens antyda att analsex kunde medföra risker är naurligtvis helt fel, galet och omodernt.                                                                                                                                     Nu har jag inte läst medicin, men jag är flerspråkig och funderar därför på hur man ser på frågan annorstädes. Pharmazeutische Zeitung skriver beträffande analsex:"...so könnte Fissuren und Stuhlinkontinenz die Folge sein." www.thelancet.uk  skriver utförligt om " ...faecal incontinence" som en risk i detta sammanhang. Alla som praktiserar detta är inte väl förberedda eller nyktra varför skador kan uppstå. Inte kul att gå med blöja, lukta avföring, fläcka ner kläder, ett svårt socialt handikapp under den återstående levnaden.
                                                                                                           Nu lever vi i ett fritt land och var och en gör precis som han eller hon vill. Den som tycker att en kärleksakt där genitalier stiftar bekantskap med fekala rester är romantiskt och vackert har naturligtvis rätt att tycka det. Hjältarna i de stora kärleksromanerna såsom Krig och Fred eller Borta med vinden funderade inte så mycket på hjältinnornas krinolinklädda bakdelar, det har i varje fall inte dokumenterats. 

• Anonym (Stopp i rören)
    Anonym (Våtservett) skrev 2024-04-17 00:26:42 följande:

Tvätta dig med våtservetter när du har bajsat så blir du helt ren.

Bara man ger fan I att spola ner dem i toan sen. Tyvärr fattar inte alla det självklara.
  • Anonym (Stopp i rören)

Har man vita underkläder och speciellt en vit string som skaver runt anus i många timmar så är det inte alls ovanligt att trosan eller kallingarna vissa dagar antar en viss nyans.
    Är det däremot riktig avföring och inte bara lite färg och det händer ofta så är det inte helt normalt.
    Införskaffa svarta trosor, mycket bättre än vita i alla avseenden!

• Poison82

Hade stora problem med detta. Hemorojjder och flikar gjorde att det inte slöt helt tätt. Kunde torka till förbannelse och fortfarande läckte jag.
    Jag opererades för 2 månader sen nu. Problemet är väck men jag hade så jävla ont efter operationen och har fortfarande sjukt ont när jag gör nummer 2 så än sålönge tycker jag inte det var värt den smärtan.

• Anonym (Slang)
    Anonym (M) skrev 2024-04-17 12:30:31 följande:
    Vanligt för svenskar? Nej, det är verkligen inte vanligt. 

De flesta normala svenskar torkar sig efter toalett besök och har man inte problem analflikar eller hemoroider så blir man ren.

Har man däremot hemoroider eller analflikae så kan det hända att man för spår i trosa, men det gäller även folk får Mellanöstern och Asien. Faktum är att det gäller hela världen. 

Är inte nödvändigt med att använda handduch eller duscha efteråt, så länge man har toalettpapper vilket vi svenskar har. Detta har de inte alltid i Mellanöstern eller Asien och därför är det vanligt med en handduch i anslutning till toaletten i hemmet till folk. 
    Jo det är det. Svenskar, skandinaviska folket, européer, balkan, det är vanligt.
    Så du menar att man blir ren? Av bara papper?
    Okej... gör mig en tjänst och gnid in dina händer i bajs och torka sen torrt med papper. Är de rena? På riktigt rena? Doftar dem gott?
    Nej, precis. 
  • Anonym (Slang)
    Anonym (K) skrev 2024-04-17 13:57:06 följande:

Jesus....  ignorans och okunskap. 
    Du verkar tro att man är kladdig med avföring bak och sedan kör upp duschen baktill och kladdar runt avföringen.

Man torkar torrt med papper och SEN tar man slangen. Och vet du vad? Slangen tar man inte underifrån. Man tar uppifrån och spolar ner mellan skinkorna. 
    Och en annan sak, det heter handdusch. Den sitter i vasken och den använder man till toabesök. Tvätta håret gör man i duschen.
    Finns anledning att vi tvättar rent bebisar efter dem har bajsat och inom vården när dem bajsat. Tänk på det
  • Anonym (M)
    Anonym (Slang) skrev 2024-04-18 18:18:23 följande:
    Jo det är det. Svenskar, skandinaviska folket, européer, balkan, det är vanligt.
    Så du menar att man blir ren? Av bara papper?
    Okej... gör mig en tjänst och gnid in dina händer i bajs och torka sen torrt med papper. Är de rena? På riktigt rena? Doftar dem gott?
    Nej, precis. 
     Brukar du ofta ha näsan i folks rumpor? 

Jo, i rumpan blir det rent med papper så länge man har normal avföring. Dvs inte diarré. 
  • Anonym (Slang)

Till TS.

Se till att få bukt på dina hemoroider eller analflikar. 
    Sluta använda string som skaver i rumpan. 
    Börja med att tvätta rumpan efter du bajsat så ska du se att dina besvär försvinner!

• Anonym (M)

Anonym (Slang): Tvättar rent folk inom vården när de har bajsat? Nej, det gör man inte så långe de inte har diarré och bajs över allt. 

Små.barn duschar man av om de har bajs upplever ryggen. Vilket inte alltid är fallet. 

Svar på tråden Avföring på trosor?