Anonym (Tonårsmorsa) skrev 2024-05-04 10:29:13 följande:
Om jag hade varit helt själv hade jag haft bra ekonomi men nu har jag ju en son att försörja oxå och mestadels av pengarn kommer jag lägga på han ju. Mina nöjen o kläder får stå tillbaka då jag inte ty ker sonen ska få lida om det blir separation.
Det har faktiskt inte med jobbet att göra min stress, beror på åldrade föräldrar som kräver mer hjälp, sonen med sina diagnoser o förståss osäkerheten med förhållandet!
Gick ner i tid för att kunna prioritera mig själv oxå o mitt mående i allt kaos runtom mig. Behöver den tiden för att kunna andas o hinna träna så jag mår bra och orkar med allt annat runt mig just nu.
Jag förstår. Men att gå upp från 80% till kanske 85% blir ju en hel tusenlapp till i månaden, medan det handlar om att jobba 2 h mer i veckan. Då kan du lägga undan den tusenlappen.
Ska din son bo heltid hos dig? Om han bor vv så mister du visserligen underhållet, men du får mindre matkostnad och mer tid för dig de veckorna, och kanske kan jobba fler timmar de veckorna och mindre när sonen är hos dig?
Dina åldrande föräldrar kan ju få hemtjänst och hjälp av kommunen, hör av dig till en biståndshandläggare. Förstår att du vill hjälpa dem men om du går under finns det ju ändå ingen som kan hjälpa dem.
När förhållanden är dåliga blir ju allt jobbigt så jag tror att du kommer må bättre själv sen.