OK att bli negg ibland?
Ibland säger eller frågar folk så puckade saker så jag blir irriterad. Och det finns folk som faktiskt är elaka utan att mena det. En gång kan jag låta det passera, men inte hur många gånger som helst!
Jag får tex ibland frågor eller kommentarer som handlar om mig och mina funktionsnedsättningar, som jag vet inte är illa menade, men som för mig är väldigt kränkande. Om samma person tex upprepade gånger fått för sig att prata med mig som om jag var ett barn (iallafall om jag upplever det så) så tycker jag att jag har rätt att fräsa ifrån. Eller om någon säger nåt annat som är kränkande för mig. Jag har rätt att må bra och jag tar inte "skit" av någon i någon form! Men det finns en person i min närhet som inte anser att jag har rätt till det för att människor inte menar något illa. Personen tycker att jag istället alltid ska fråga vad den andra menar. Men va fan, ingen pallar att jämt vara ädel och förstående, inte jag heller! Har man osynliga funktionshinder får man höra en hel del sårande och kränkande saker, och man blir less
Tar ni andra er rätten att bli arga, irriterade och taskiga tillbaka mot personer som ständigt kränker er utan att mena det?