Anonym (B) skrev 2024-05-25 10:21:06 följande:
Ja, oavsett vem som tillverkat en sak så är den ju fortfarande en sak.
Har du råd med garn så har du råd att bidra till husköp (men bara om du vill förstås). Många bäckar små.
Nja, har man redan garn eller kan få det gratis så lägger man ju inte ut något men investerar istället sin tid och kärlek på presenten.
Jag tror att formuleringen är skapad för att slippa massa glas, hushållsmaskiner etc men de kanske är minimalister...men det är ju lätt att ta redq på
Men TS.
Om du vill ge något men blir rädd att ge dem handskarna, skriv ett fint tal, genomtänkt och personligt.
Skriv det sedan på ett vackert papper, antingen för hand eller via datorn och rulla ihop och knyt i ett vackert band.
Om du är en talare håller du det på festen och räcker sedan över talet. Är du sådan som kissar på sig av att tala, lägger du talet tillsammans med alla kort, så får de upptäcka det i efterhand.
Jag har gjort detta vid flera bröllop och fått så mycket positiva reaktioner. Ofta minns man inte talen i efterhand och det är så fint som brudpar att få gå tillbaka. Även de som jag inte talat (på många bröllop är det ju extremt många tal så jag har låtit bli) har brudparet ringt efter och sagt hur mycket det uppskattat detta.