• Anonym (Kille45)

Onani mekaniskt för kvinnor?

Pratade med min fru om våra onanivanor idag. Vet inte hur vi kom in på detta roliga ämne Förvånad

Jag har alltid förknippat bra orgasmer med att jag måste vara ?kåt mentalt? för att det ska bli bra.

Bra sex med min fru är när vi båda är kåta och gärna att vi haft en sexuell spänning mellan oss. Kan vara blickar, saker vi säger till varandra eller skriver till varandra, osv. Man laddar liksom mentalt för att ha sex på ett eller annat sätt.

Samma sak när det gäller att komma på egen hand. Jag läser gärna något, ser något, eller går och tänker på något.

Jag hade nog inbillat mig att det samma gällde henne men för henne är det mer mekaniskt att bara komma och bli kåt av själva ?sexet eller onanin?.

Hon ser inte alls att hennes orgasmer blir bättre om hon liksom ?laddar mentalt? genom att verkligen vara sugen i tankarna.

Hon tror att det är en skillnad och att det är därför fler män exempelvis gillar porr. Att vi behöver mer sexuell stimulans i hjärnan för att bli kåta och komma, medans det för kvinnor handlar om att träffa rätt punkt och stimulera mekaniskt för att få orgasm. Det är också därför, menar hon som sexleksaker är mer populära för tjejer.

Jag tycker det låter konstigt, vad säger ni kvinnor? 

• Svar på tråden Onani mekaniskt för kvinnor?
  • Anonym (gg)
    PunkPyret skrev 2024-06-16 00:10:55 följande:

Man kan nog inte generalisera att ¨män är si och kvinnor är så¨. 
    Jag t ex onanerar för att jag är kåt, inte tvårtom. 
    Jag blir lätt och fort kåt så det händer i stort sett dagligen, ibland flera gånger. Oavsett om jag får/har fått kuk, det påverkar liksom inte. Inte så att jag inte blir nöjd, men jag blir fort sugen igen, Det är t o m så att ju mer kuk jag får desto kåtare blir jag och desto mer onanerar jag. Låter kanske konstigt, men så är det. 

Vi verkar fungera exakt likadant.
  • Anonym (maneater)

Om jag är frustrerad på jobbet och stressad kan jag bli sexsugen för att kroppen snedkopplar. Då är orgasmen mer mekanisk, en sak man stökar över för att kunna fokusera och jobba igen.

Vid avslappnad onani är jag ofta uppe och vänder flera gånger, flera fantasier, bygger spänning innan orgasm.

På samma sätt som man inte skyndar på med en bra älskare utan bygger upp maximal spänning innan klimax.

• Anonym (Grönpeppar)

Blir oftast snabbt avklarat för jag tror det finns en inbyggd rädsla att bli påkommen. Är jag riktigt sugen så hjälper det ändå inte. Då vill jag ha en man.

• Anonym (Kille45)

Intressant, vad är risken med att bli påkommen!? :)

• Anonym (M)
    Anonym (Grönpeppar) skrev 2024-06-16 10:58:35 följande:

Blir oftast snabbt avklarat för jag tror det finns en inbyggd rädsla att bli påkommen. Är jag riktigt sugen så hjälper det ändå inte. Då vill jag ha en man.

De flesta har nog en sådan inbyggd rädsla. Handlar ju om vanlig anständighet och att man inte vill pådyvla andra sitt eget privatliv.

Håller med dig i övrigt. Finns viljan där på riktigt så har jag inget behov av att hålla på själv. Har aldrig ens förstått grejen med onani faktiskt. Då skulle jag hellre vara intim med någon jag faktiskt tänder på.
  • Anonym (Gnugg)

Blandat för mig. Men ytterst sällan laddar jag upp sådär som du beskriver inför onani. Där är det mer en tanke/infall bara, så relativt milt pirr/kåthet om där finns något sådant. Är mekaniskt till stor del. 

Är ofta mekaniskt om jag kommer under sex också. Där har det vad jag kan minnas i alla fall, aldrig varit kopplat samman med nivån av kåthet. Kåthet kan ärligt talat förstöra mina chanser till orgasm vid sex. Får inte vara för kåt. Då är det som helt omöjligt. Men lagom nivå på kåthet går att kombinera med orgasm. 

Skapar lite av en udda situation detta. Jag förstår om det blir förvirrande/ett mysterium för killen. För, jag kan liksom inte visa med röst och kropp att det är precis rätt spot och takt. För varenda jävla gång jag gjort det? Så har killen såklart blivit extra ivrig och kåt själv, och då ändras ju något, och därigenom saboteras min chans/man får börja om. Måste typ dela upp sexakten, kan agera ut på kåtheten, alltså låta och visa att jag är det. Att det är skönt. Men måste invänta att kåtheten dämpas, och bli tystare/fokusera på det mekaniska, och hålla tummarna. 

Så det blir lite utav en surprise för snubben att jag kommer. Om jag kommer då. Blir ett ? jag kommer ?, det är enda förvarningen han kommer att få. 

Vansinnigt frustrerande att det är såhär. Men finns inget jag kan göra åt det. 

• Anonym (T)
    Anonym (Gnugg) skrev 2024-06-17 01:00:34 följande:

Skapar lite av en udda situation detta. Jag förstår om det blir förvirrande/ett mysterium för killen. För, jag kan liksom inte visa med röst och kropp att det är precis rätt spot och takt. För varenda jävla gång jag gjort det? Så har killen såklart blivit extra ivrig och kåt själv, och då ändras ju något, och därigenom saboteras min chans/man får börja om.

Förstår nog vad du menar. Men har du prövat att använda dig av mera ord när det händer så? Typ säga "Precis så!" eller "fortsätt precis sådär, Det där är skönt."?

Hjälper till att lära varandra hur man ska knulla när man snackar, och eftersom att alla är så olika så är det bra att uppdatera den nya på allting som du gillar. 
  • Anonym (gg)

Blandat för mig. Men ytterst sällan laddar jag upp sådär som du beskriver inför onani. Där är det mer en tanke/infall bara, så relativt milt pirr/kåthet om där finns något sådant. Är mekaniskt till stor del. 

Är ofta mekaniskt om jag kommer under sex också. Där har det vad jag kan minnas i alla fall, aldrig varit kopplat samman med nivån av kåthet. Kåthet kan ärligt talat förstöra mina chanser till orgasm vid sex. Får inte vara för kåt. Då är det som helt omöjligt. Men lagom nivå på kåthet går att kombinera med orgasm. 

Skapar lite av en udda situation detta. Jag förstår om det blir förvirrande/ett mysterium för killen. För, jag kan liksom inte visa med röst och kropp att det är precis rätt spot och takt. För varenda jävla gång jag gjort det? Så har killen såklart blivit extra ivrig och kåt själv, och då ändras ju något, och därigenom saboteras min chans/man får börja om. Måste typ dela upp sexakten, kan agera ut på kåtheten, alltså låta och visa att jag är det. Att det är skönt. Men måste invänta att kåtheten dämpas, och bli tystare/fokusera på det mekaniska, och hålla tummarna. 

Så det blir lite utav en surprise för snubben att jag kommer. Om jag kommer då. Blir ett ? jag kommer ?, det är enda förvarningen han kommer att få. 

Men sådär är det för mig med, att jag inte kan komma om jag är för kåt. Inte ens på egen hand faktiskt. 

Känner igen det med att inget får ändras heller.
  • Anonym (Gnugg)
    Anonym (T) skrev 2024-06-17 01:08:21 följande:
    Förstår nog vad du menar. Men har du prövat att använda dig av mera ord när det händer så? Typ säga "Precis så!" eller "fortsätt precis sådär, Det där är skönt."?

Hjälper till att lära varandra hur man ska knulla när man snackar, och eftersom att alla är så olika så är det bra att uppdatera den nya på allting som du gillar. 

Min erfarenhet av det där är att något kommer ändras ändå. Jag ser det som ganska svårt att just undvika, för ofta är man inte helt hundraprocentigt medveten i sin handling. Så när då feedback kommer, läggs plötsligt uppmärksamhet just där. Då ändras något. 

Däremot kan man ju såklart ge feedback kring annat, om killen exempelvis ändrar tempo till något som fungerar sämre för att möjliggöra en eventuell orgasm. 

• Anonym (Gnugg)
    Anonym (gg) skrev 2024-06-17 08:43:25 följande:
    Men sådär är det för mig med, att jag inte kan komma om jag är för kåt. Inte ens på egen hand faktiskt. 

Känner igen det med att inget får ändras heller.
    Samma. Kan inte heller vara för kåt vid onani. Blir som en frustrerande utdragen process som inte leder till något bara. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Gnugg) skrev 2024-06-18 13:42:42 följande:

Min erfarenhet av det där är att något kommer ändras ändå. Jag ser det som ganska svårt att just undvika, för ofta är man inte helt hundraprocentigt medveten i sin handling. Så när då feedback kommer, läggs plötsligt uppmärksamhet just där. Då ändras något. 

Däremot kan man ju såklart ge feedback kring annat, om killen exempelvis ändrar tempo till något som fungerar sämre för att möjliggöra en eventuell orgasm. 

Jag tror att det går att lösa ditt problem om du säger "precis så.". 

Anledningen till att vi ökar takten är för att vi killar tycker att det är as hett, och vi vill hjälpa henne i mål. Vi gör samma när vi runkar. Ökar takten alltså. 
  • Anonym (Gnugg)
    Anonym (T) skrev 2024-06-18 17:00:41 följande:
    Jag tror att det går att lösa ditt problem om du säger "precis så.". 

Anledningen till att vi ökar takten är för att vi killar tycker att det är as hett, och vi vill hjälpa henne i mål. Vi gör samma när vi runkar. Ökar takten alltså. 

Alltså. Jag är ingen oskuld som knappt haft sex här i livet. Av erfarenhet kan jag säga att yttrar man, precis så, så förblir det inte precis så. Det är ganska begränsande när man har det som mig, när det är en väldigt skör och hårfin gräns för att kunna uppnå orgasm. Eller om det hela tappas i nästa sekund. Hade jag förstått det här angående min egen funktion där nere i yngre dar, hade jag haft fler orgasmer än vad jag hade i min tjugoårsålder och en bit in i trettioårsåldern.

Killen fattar ju vad precis så innebär, och av samma orsak som du i nästa mening själv skriver. Så antingen kan karln inte hantera sin egen iver, pga den egna kåtheten som ökar när han fattar att tjejen är påväg att komma. Eller så har det med orsaken jag skrev tidigare att göra. Är betydligt säkrare och fail proof om jag först säger något när orgasmen kliver över den där tröskeln, för point of no return. 

• Anonym (Kille45)

Nej vad trist att läsa men samtidigt kanske mest frustrerande för dig och inte en partner!?

Jag funderar på om det du beskriver (och som verkar rätt vanligt) kan vara grunden till att en del kvinnor föredrar onani framför sex med partner?  För män är det liknande problem om de har svårt att ex hålla erektionen under sex, men lättare vid onani. Dessa män upplevs ibland som sexuellt ointresserade av sina partners.
  • Anonym (T)
    Anonym (Gnugg) skrev 2024-06-18 18:04:19 följande:

Alltså. Jag är ingen oskuld som knappt haft sex här i livet. Av erfarenhet kan jag säga att yttrar man, precis så, så förblir det inte precis så. Det är ganska begränsande när man har det som mig, när det är en väldigt skör och hårfin gräns för att kunna uppnå orgasm. Eller om det hela tappas i nästa sekund. Hade jag förstått det här angående min egen funktion där nere i yngre dar, hade jag haft fler orgasmer än vad jag hade i min tjugoårsålder och en bit in i trettioårsåldern.

Killen fattar ju vad precis så innebär, och av samma orsak som du i nästa mening själv skriver. Så antingen kan karln inte hantera sin egen iver, pga den egna kåtheten som ökar när han fattar att tjejen är påväg att komma. Eller så har det med orsaken jag skrev tidigare att göra. Är betydligt säkrare och fail proof om jag först säger något när orgasmen kliver över den där tröskeln, för point of no return. 

Det är det som är problemet. Då mina erfarenheter säger mig att kvinnor alltid säger "jag har försökt precis allt.". Men tar man ner till makronivå så är de inte alltid så verbala som de utger sig för att vara. De vill ändra något i sexet utan att direkt säga det, eller säger inte ens saker de själv vill ha i sängen för att de tror att det gör att hon är "ledaren".

Jag själv har till exempel inga problem att märka såna små saker som när hon tycker det är skönt och vill att man bara ska fortsätta. Eller när hon hellre än att bli slickad vill att han ska entra.

Men allt detta sker oftast icke verbalt. Och män som inte är uppmärksamma nog kan nog fortsätta i sin egna takt då ingen har sagt något annat till honom så han tror att det är bra.

Lösningen är att samtala. Och inse att varje ny person man träffar inte har en aning om just dina preferenser, så bra att göra det till standard och berätta vad det är man föredrar. 
  • New  Dawn
    Anonym (Kille45) skrev 2024-06-18 23:08:42 följande:
    Nej vad trist att läsa men samtidigt kanske mest frustrerande för dig och inte en partner!?

Jag funderar på om det du beskriver (och som verkar rätt vanligt) kan vara grunden till att en del kvinnor föredrar onani framför sex med partner?  För män är det liknande problem om de har svårt att ex hålla erektionen under sex, men lättare vid onani. Dessa män upplevs ibland som sexuellt ointresserade av sina partners.
    Fast om man  har oralsex kanske det inte är lika stora krav på erektionen, eller? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn

Både jag och de män jag varit tillsammans med fungerar som mig. 
    När man inte kommit på ett tag, känns det som ett uppdämt behov, ett tryck/sug, som behöver tillfredställas. 
    Jag tycker sex är mycket skönare än onani så jag väljer sex, men om min man inte tex var hemma skulle jag onanera. 
    Tidigare i livet har jag i perioder onanerat för att lätta på trycket. Detta oftast utan fantasier. 
    Utöver detta kan man bli kåt av någon situation. Då väcks kroppen och kåtheten så det här trycket/suget uppstår, dvs det fysiska behovet uppstår, men med tillägg av mer andra känslor (mentala).
    För mig har som sagt männen jag haft fungerat exakt lika. Dvs att behovet att lätta på trycket kommer spontant, men kan påverkas. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Gnugg)
    Anonym (Kille45) skrev 2024-06-18 23:08:42 följande:

Jag känner ju inte till något annat, så kan såklart inte jämföra fullt ut kring hur det hade varit utan detta besväret. Men nu när man är fullt med på hur man själv fungerar, så är det som det är. Typ. Frustrerande ja, till viss del. Men samtidigt vet man ju varför, och då blir man inte besviken åtminstone. Eller tänker att någonting är fel på en. Bättre lycka nästa gång! Och det har ju blivit högre frekvens av orgasmer vid sex, sedan man förstått hur det ligger till, och ja. Vet då att om man är för kåt? Så får man invänta att det dämpar sig först, och sedan då vara lite försiktig. 

Ja jag skulle nog i alla fall misstänka det, att det kan ha med det att göra. Speciellt om den där gränser för att kunna tappa det, så man får börja om, är väldigt hårfin. Både för kvinnor och män då. 
  • Anonym (Kille45)

Ja man har lärt sig en del av denna tråden.

Det som är tråkigt (tycker jag) är att min fru då föredrar att mekaniskt komma själv någon gång i veckan för sex ger inte mer än intimitet och kärlek. Fint det med, men det känns ju lite likabra att skita i allt sexuellt då och då är man ju plötsligt bara mysiga kompisar .

Svar på tråden Onani mekaniskt för kvinnor?