• KimLinnefeldt

Kvinnliga och manliga sinnen?

Det har sagts i en tråd på FL att män älskar mer med ögonen än vad kvinnor gör. Vad tror du?

Och allmänt - vilka sinnen älskar män respektive kvinnor mest med?

Det här påverkar ju vad man har för preferenser i sängen. 

• Svar på tråden Kvinnliga och manliga sinnen?
  • Anonym (Hh)

Poängen är ju att när man gillar någon så blir ju den personen mer attraktiv av det och vice versa. Har mött män som inte alls tilltalar mig utseendemässigt men när vi lär känna varandra så är det ändå något som jag gillar, det kan vara sättet, rösten osv och så småningom så tycker jag att han är världens vackraste. Och män som är fantastiskt vackra men saknar sociala skills eller saknar själ när man ser de i ögonen och då är de inte längre attraktiva även om jag kan se att de objektivt ser snygga ut.

Så gäller det även med kvinnliga vänner för mig, ju närmre mig de är desto mer "attraktiva" tycker jag att de är (trots att jag inte tänder på dem).

Det första man upptäcker hos någon är ju utseendet och även om man har haft kontakt via text, telefon innan man ses så föreställer man ju sig en persons utseende på något vis. Kan bli en överraskning åt båda håll.
    Jag attraheras mycket av rösten och har jag tex pratat i telefon med någon jag aldrig träffat så kan jag ändå ha en "crush" på denne. 

Ganska nyligen mötte jag också en person som jag skrivit mycket med, sett bilder (de var nog några år om sanningen ska fram) och jag gillade honom. Men rösten, nej det går verkligen inte efter att vi faktiskt har setts. Den var inte bra.

• Anonym (V)

Utseende och personlighet är båda lika viktiga egenskaper för att jag ska kunna känna attraktion. 

En ful man med fin personlighet går bort lika mycket som en snygg man med tråkig personlighet.

• KimLinnefeldt
    Anonym (V) skrev 2024-06-13 17:13:20 följande:

Utseende och personlighet är båda lika viktiga egenskaper för att jag ska kunna känna attraktion. 

En ful man med fin personlighet går bort lika mycket som en snygg man med tråkig personlighet.

Tänkte inte bara på utseende, utan vad man tänder på. Är det så att män generellt tänder mer på att se lättklädda kvinnor, sexiga bilder, porrfilm, se partnern i en spegel när man har sex, med mera?
  • Anonym (spelar det någon roll?)
    KimLinnefeldt skrev 2024-06-14 12:57:04 följande:
    Tänkte inte bara på utseende, utan vad man tänder på. Är det så att män generellt tänder mer på att se lättklädda kvinnor, sexiga bilder, porrfilm, se partnern i en spegel när man har sex, med mera?
    Spelar det någon roll?
    Det är ju individuellt, vissa män tänder på det och vissa kvinnor, om det är fler män eller ej spelar ju ingen roll, det är  på individ nivå som det spelar roll för just dom personerna och deras partners. 
    Vad andra gör spelar ju ingen roll.
    Är det viktigt att veta om det är 80% män och 20% procent kvinnor som tycker så eller om det 60% mot 40% osv. 

• Ascendere

Jag tycker mest om när man älskar med alla sinnen samtidigt, hjärta, hjärna, syn, hörsel, lukt, smak, känsel, alltså att man går helt upp i sinnena och bara är i nuet. 
    Och även går upp i den andra personens upplevelse samtidigt, när man tappar greppet om var en själv slutar och ens partner börjar

• Anonym (Berra)
    Ascendere skrev 2024-06-14 13:25:16 följande:

Jag tycker mest om när man älskar med alla sinnen samtidigt, hjärta, hjärna, syn, hörsel, lukt, smak, känsel, alltså att man går helt upp i sinnena och bara är i nuet. 
    Och även går upp i den andra personens upplevelse samtidigt, när man tappar greppet om var en själv slutar och ens partner börjar

Det låter underbart. Jag håller med, det kan vara som en meditation, som "medveten närvaro"/mindfulness. Skönast när man kan vara helt i stunden, utan att fantisera. 

Men jag gillar att se mig och frun i en spegel samtidigt. Jag älskar också med alla sinnen - lukt, känsel, hörsel (mmm hennes suckar), syn, smak...
Svar på tråden Kvinnliga och manliga sinnen?