Snart 18 år och är Gravid!
Hej alla, snälla, inget hat, tack. Jag fyller snart arton. Jag märkte nyligen att jag är gravid. Vilket jag förut trodde att jag inte kunde bli av någon konstig anledning. Jag tog fyra tester och alla var positiva. Jag är lite vilsen och jag är rätt ensam. Min kille har varit glad. Men han måste berätta för sina föräldrar. Själv har jag ingen familj. Jag bor på ett stödboende genom SOS. Och jag är väldigt rädd för hur det här ska bli. Jag har inte bestämt mig än om jag inte ska behålla barnet eller behålla det. Men jag har känsla av att jag kommer att behålla det. Men det finns mycket jag behöver lista ut och veta. Jag vet inte exakt vilken vecka jag är i eftersom jag gick på p-piller. Så jag minns inte riktigt när jag sist hade mens. Jag är väldigt förvirrad och det skulle vara väldigt kul om folk kunde säga om det finns någon hjälp på något sätt. Eller om andra är i ungefär liknande situation eller också är gravida. Det skulle vara kul att ha kontakt med folk i liknande situationer. Jag börjar trean i gymnasiet och jag skulle tänka mig att om jag behåller barnet så kommer jag föda mellan februari och april 2025. Jag vet inte om på något sätt eftersom jag fyller 18 om jag kan få hjälp från SOC på något sätt. Jag är rädd för att SOC ska ta mitt barn. Jag vet inte. Det är läskigt. Och jag har inte så många som kan finnas där för mig.