• Anonym (TS)

Hur f*n blir jag av med magen

Som rubriken lyder. Jag opererade bort min gallblåsa för lite mer än ett år sedan pga cancerförändringar och sedan dess ar jag bara gått upp upp upp. Det nämndes sådär i förbigående av läkaren att man kan lägga på sig vikt efter att man tar bort gallblåsan men jag har gått från strl 38 till 44 och jag ser ut som om jag är gravid i 7e månaden. Jag kan bara ha mammakläder. Jag äter inte mer än tidigare och jag försöker träna men inget hjälper alls! 

Finns det någon här som sitter på något tips att komma i form igen?

• Svar på tråden Hur f*n blir jag av med magen
  • Anonym (TS)
    Anonym (Mee2) skrev 2024-07-01 23:33:21 följande:

Du vill inte ta in andras verkliga erfarenheter om att INTE gå upp i vikt utan gallblåsa och blir arrogant i dina svar.

Hur fan ska vi kunna svara på varför just du blivit fet?

Och frågan gäller tips på att träna just magen, inget annat. Är du läskunnig så kan du kika på trådstarten en gång till.
  • Lynx123

Jag gav dig råd för hur du kan komma till bukt med problemet. Din fråga var ju hur du ska bli av med magen. Följer du mina råd så kommer du garanterat få resultat. Beroende på hur många kilon du behöver gå ner kommer det ta lita tid därrmot - ligger du på 300kcal i underskott samtidigt som du styrketränar kan du räkna med ca 300gram i veckan. Lycka till och berätta gärna hur det går.

• Anonym (S)
    Anonym (TS) skrev 2024-07-03 23:25:34 följande:
    Och frågan gäller tips på att träna just magen, inget annat. Är du läskunnig så kan du kika på trådstarten en gång till.
    Det går inte att träna bort magen. Du måste äta mindre eller snarare äta färre kalorier för att få bort fettet. 
  • Anonym (Y)
    Anonym (S) skrev 2024-07-04 08:43:14 följande:
    Det går inte att träna bort magen. Du måste äta mindre eller snarare äta färre kalorier för att få bort fettet. 
    Fast det går ju att träna vissa områden specifikt. Never skip legday lixom. Gör man rätt övningar kan man minska magens omfång.
  • Blue Waffle
    Anonym (TS) skrev 2024-06-29 22:15:32 följande:
    Hur f*n blir jag av med magen

Som rubriken lyder. Jag opererade bort min gallblåsa för lite mer än ett år sedan pga cancerförändringar och sedan dess ar jag bara gått upp upp upp. Det nämndes sådär i förbigående av läkaren att man kan lägga på sig vikt efter att man tar bort gallblåsan men jag har gått från strl 38 till 44 och jag ser ut som om jag är gravid i 7e månaden. Jag kan bara ha mammakläder. Jag äter inte mer än tidigare och jag försöker träna men inget hjälper alls! 

Finns det någon här som sitter på något tips att komma i form igen?

Har du pratat med din läkare om detta TS? Om du gått upp så kanske det har att göra med cancerförändringar på andra ställen i kroppen. Jag hoppas de ger dig återkontroller.
  • Blue Waffle
    Anonym (?) skrev 2024-06-29 22:24:07 följande:

Man går inte upp i vikt av att ta bort gallblåsan.
    Är du gravid?
    Var det sköldkörteln du tog bort?

Vilken knäpp komentar om TS var gravid så är det väl inte konstigt att magen ser ut som om man är gravid?? 🤦?♀️
  • Anonym (TS)

Som tidigare sagt, detta gällde träningstips för at träna magen specifikt, men folk har blivit besatta av bantningsråd som ingen bett om. Jag är inte intresserad av att banta, jag är nöjd med 38, jag vill ha tips på övningar så magen återgår till normalstorlek, än så länge är det bara en person som kommit med någorlunda tips, alla andra känns som nätvarianten av människor som bara älskar att höra sin egen röst...

• Anonym (inse)
    Anonym (TS) skrev 2024-07-17 20:02:32 följande:

Som tidigare sagt, detta gällde träningstips för at träna magen specifikt, men folk har blivit besatta av bantningsråd som ingen bett om. Jag är inte intresserad av att banta, jag är nöjd med 38, jag vill ha tips på övningar så magen återgår till normalstorlek, än så länge är det bara en person som kommit med någorlunda tips, alla andra känns som nätvarianten av människor som bara älskar att höra sin egen röst...

Men du är inte en storlek 38, du har storlek 44. 

Oavsett hur mycket du gillar det är det enda sättet att få ned magen och gå tillbaka till strl 38 att gå ned i vikt genom att äta mindre och bättre. Träning är jättebra för hälsan och kan definitivt tona magen lite så den ser fastare ut men träning är väldigt ineffektivt för att gå ned i vikt vilket du behöver för att nå ditt mål.

Om det enda du är villig att göra är magövningar finns det tusentals med videos på YouTube av olika träningsprogram. Det är inget du behöver hjälp från familjeliv för att hitta.
  • Anonym (Man)

Man kan banta, ja, men inte banta bort fett på en specifik kroppsdel.

Det handlar om input/output. Koloriunderskott = viktnedgång, kaloriöverskott = viktuppgång.

• Anonym (inse)

En sak jag vill nämna dock, om det absolut enda stället du blivit större på är magen och den är spänd som en graviditetsmage.. kolla upp så du inte har ascites. Rätt vanligt bland cancerpatienter. 

• Anonym (TS)
    Anonym (inse) skrev 2024-07-17 20:18:24 följande:
    Men du är inte en storlek 38, du har storlek 44. 

Oavsett hur mycket du gillar det är det enda sättet att få ned magen och gå tillbaka till strl 38 att gå ned i vikt genom att äta mindre och bättre. Träning är jättebra för hälsan och kan definitivt tona magen lite så den ser fastare ut men träning är väldigt ineffektivt för att gå ned i vikt vilket du behöver för att nå ditt mål.

Om det enda du är villig att göra är magövningar finns det tusentals med videos på YouTube av olika träningsprogram. Det är inget du behöver hjälp från familjeliv för att hitta.
    MAGEN 44, RESTEN 38. Jag fattar inte vad det är som inte går in. Det är BARA MAGEN där jag gått upp, därav vill jag ha tips på magövningar som kan tona magen mer. Jag är inte intresserad av sketna hänt i väckan bantningstips.
  • Anonym (TS)
    Anonym (inse) skrev 2024-07-17 20:22:18 följande:

En sak jag vill nämna dock, om det absolut enda stället du blivit större på är magen och den är spänd som en graviditetsmage.. kolla upp så du inte har ascites. Rätt vanligt bland cancerpatienter. 

Tack, jag har återkontroll någon gång i höst så jag väntar på kallelse, hela sverige stänger ju på sommaren
  • Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2024-07-22 16:57:45 följande:
    MAGEN 44, RESTEN 38. Jag fattar inte vad det är som inte går in. Det är BARA MAGEN där jag gått upp, därav vill jag ha tips på magövningar som kan tona magen mer. Jag är inte intresserad av sketna hänt i väckan bantningstips.
    Nr1 - Ha lite bättre attityd
    Nr2 - Man kan inte bara gå upp på magen i fett. Då är det något annat som gör att magen svullnat upp.
Svar på tråden Hur f*n blir jag av med magen