• Anonym (pizzaälskare)

Beställa pizza med två dagars mellanrum?

Så... ny pizzeria öppnad i närområdet, första pizzerian vi har med hemkörning.

Är inte en pizzafantast egentligen men nu den senare tiden har det blivit fler kanske än vad jag hade tänkt. Tror det blivit en hemkörd pizza minst en gång i veckan under en månads tid.

I fredags blev det stressigt då jag skulle iväg hela lördagen, då blev det pizza.
    Igår var jag borta.
    Idag kom jag hem för en stund sedan, med noll sug på att ställa mig vid spisen sitter jag nu och funderar på att beställa pizza idag igen.

Men jag skäms så otroligt mycket inför pizzabudet, alltså jag skäms rejält. Har sådan ångest nu för att jag tycker det är så jobbigt, vad tänker de om mig? 

Finns det någon här som beställer hem mycket mat? Hur hade ni känt ifall ni beställde så tätt in på? Risken är ju att man blir kunden som grabbarna på pizzerian skrattar åt.

Obs. Har inga barn, är ensam, så jag utsätter ingen annan för taskiga matvanor.

• Svar på tråden Beställa pizza med två dagars mellanrum?
  • chriparkk
    Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 18:21:47 följande:
    Återigen, det argumentet kan användas för att försvara prostitution också. Har man ingen inkomst så vänder man sig till socialtjänsten. Den typen av jobb hör inte hemma på svensk arbetsmarknad.

Civilkurage = agera för att förändra en situation där det pågår förtryck.

Vad är civilkurage? | Vardagens civilkurage
    Argumentet kan användas för prostitution men det visar att man saknar djupare förståelse för vad det faktiskt innebär. Tror du prostituerade vänder sig till socialen och väntar på en tid innan de kan köpa sin nästa fix? Tror du de planerar för en lång och fin framtid och pensionssparar regelbundet? Dessutom säger du att dessa typer av jobb inte hör hemma på svenskarbetsmarknad. Om matbuden skulle haft bättre arbetsvilkor så skulle det definitivt höra hemma på svensk arbetsmarkad. Om prostitution skulle haft bättre arbetsvilkor så skulle det aldrig höra hemma på svensk arbetsmarkad på grund av den misär och psykisk ohälsa den skapar. Alltså är dessa "jobb" inte att jämnföra med varandra i en seriös diskussion.
  • välbärgad man i mina bästa år
    chriparkk skrev 2024-06-30 17:57:17 följande:

Ofta är det trasiga själar med psykisk ohälsa som prostituerar sig för att finansiera ett missbruk. Att jämnföra ett foodorabud med prostitution är inte seriöst.

Dessutom handlar det knappast om "civilkurage".

Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 18:07:09 följande:
    I båda fallen är det människor som blir utnyttjade och det vill jag inte medverka till. Jo, det handlar om civilkurage.
    Skrämmande att läsa er syn på människor och vad de sysslar med att försörja sig och vad de stoppar i sina magar!!!

Nedklassar ni även låginkomsttagare som sjuksköterskor som trycker i sig en pizza efter en lång arbetsdag eller spär på sin usla inkomst med att  köra ut pizzor efter ordinarie arbetstid???

Jag skäms för att vara svensk och behöva dela fädernesland med er! Gråter

• Anonym (Självhämtaren)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-06-30 20:18:40 följande:
    Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 18:07:09 följande:
    I båda fallen är det människor som blir utnyttjade och det vill jag inte medverka till. Jo, det handlar om civilkurage.
    Skrämmande att läsa er syn på människor och vad de sysslar med att försörja sig och vad de stoppar i sina magar!!!

Nedklassar ni även låginkomsttagare som sjuksköterskor som trycker i sig en pizza efter en lång arbetsdag eller spär på sin usla inkomst med att  köra ut pizzor efter ordinarie arbetstid???

Jag skäms för att vara svensk och behöva dela fädernesland med er! Gråter

Jag ser ner på hänsynslösa företag som utnyttjar människor som befinner sig i en utsatt position. Det önskar jag att fler gjorde.

Förresten är inte sjuksköterskor låginkomsttagare. Du kanske tänker på omsorgsbiträden.
  • Anonym (Hej kö ä)

Räkna att bli TJOCKIS på köpet 

Var en period när de var skjut stress , så blev skit i 2veckor i rad utan att ta hand om sig själv som träningen mm. Fan va dåligt man mådde.

Gick upp mycket på dessa 2v men som tur är s går jag ner lätt när jag tränar och tänker kost 

• Anonym (Skuggan)

Pizzabudet tänker nog precis ingeting om dig.

Jag tror du lider av spotlight-effekten. Det innebär att du kanske ofta känner att andra människor lägger mycket mer uppmärksamhet på dig än vad de faktiskt gör. Om du till exempel får en liten fläck på kläderna eller säger något fel, kan du tro att alla runt omkring märker det och dömer dig för det, när de flesta i verkligheten kanske inte ens lägger märke till det.

Denna överdrivna självmedvetenhet kan göra dig till ett lätt mål för reklam. Marknadsförare vet att personer som känner så här ofta är mer benägna att köpa produkter som lovar att förbättra deras utseende eller prestationer, eller som spelar på rädslan för att bli negativt bedömda. Reklam som visar hur populära och framgångsrika människor använder en viss produkt kan också påverka dig mer, eftersom du kanske strävar efter att bli accepterad och passa in.
  • Anonym (Joanna)

Ha ha...inget att skämmas för. 
    Överraskade mitt matbud med att öppna naken för ett tag sedan. Kom ur duschen.

Då fick de nog något att prata om på pizzerian...ha ha...

• Anonym (y)

Varför skulle detta vara nåt pinsamt? Är trådstartaren överviktig? Isåfall hade jag fattat grejen. Då är det ju egentligen din egen kroppshydda du skäms för och räds andras ogillande blickar. 

Jag har köpt på lokala pizzerian två dagar i streck ett par gånger. Fick inga dömande blickar av pizzabagaren. Men så är jag också i ett relativt hälsosamt skick. 

• Cathariiina

Men strunta i det. För det första tänker pizzabudet bara på att få betalt, och för det andra spelar det väl ingen roll vad han tänker? Om du inte har blivit kär i honom förstås... Men då är ju detta att beställa pizza ett utmärkt sätt att få träffa honom! Skrattande Dessutom är det en PIZZA, det är inte en porrtidning eller en ask med marijuanacigaretter... Och inte ens då skulle det spela roll vad budet tänker. De ska göra sitt jobb och inte döma kunderna, och det gör de inte heller. Käre värld! Förvånad

• Anonym (Ok)
    Anonym (y) skrev 2024-07-01 02:28:26 följande:

Varför skulle detta vara nåt pinsamt? Är trådstartaren överviktig? Isåfall hade jag fattat grejen. Då är det ju egentligen din egen kroppshydda du skäms för och räds andras ogillande blickar. 

Jag har köpt på lokala pizzerian två dagar i streck ett par gånger. Fick inga dömande blickar av pizzabagaren. Men så är jag också i ett relativt hälsosamt skick. 

Om man överlag är i ett hälsosamt skick så tror inte jag heller att någon ens tänker en tanke om man äter några ggr på pizzerian.
  • Anonym (Hin Håle)
    Anonym (Självhämtaren) skrev 2024-06-30 16:40:24 följande:
    Men om man inte är invalidiserad så kan man bara hämta pizzan själv. Då slipper man finansiera en verksamhet som utnyttjar människor och kan äta sin pizza med lite bättre samvete.
    Även jag är emot foodora och motsvarande tjänster, modernt slaveri. Men i staden där jag bor finns några pizzerior som levererar sin mat själv, hur vet vi att TS pizzeria inte gör det samma?
  • Anonym (Självhämtaren)
    Anonym (Hin Håle) skrev 2024-07-01 07:36:55 följande:
    Även jag är emot foodora och motsvarande tjänster, modernt slaveri. Men i staden där jag bor finns några pizzerior som levererar sin mat själv, hur vet vi att TS pizzeria inte gör det samma?
    Det vet vi att den gör, för TS har sagt det.

Men nu uppstod en diskussion om det här och det är väl bra.
  • Mrs Moneybags

Är din pizza och njut!!

Jag beställer ofta en sallad till och äter en halv pizza + en halv sallad så får jag en mer balanserad måltid. 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (pizzaälskare) skrev 2024-06-30 16:28:02 följande:
    Beställa pizza med två dagars mellanrum?

Så... ny pizzeria öppnad i närområdet, första pizzerian vi har med hemkörning.

Är inte en pizzafantast egentligen men nu den senare tiden har det blivit fler kanske än vad jag hade tänkt. Tror det blivit en hemkörd pizza minst en gång i veckan under en månads tid.

I fredags blev det stressigt då jag skulle iväg hela lördagen, då blev det pizza.
    Igår var jag borta.
    Idag kom jag hem för en stund sedan, med noll sug på att ställa mig vid spisen sitter jag nu och funderar på att beställa pizza idag igen.

Men jag skäms så otroligt mycket inför pizzabudet, alltså jag skäms rejält. Har sådan ångest nu för att jag tycker det är så jobbigt, vad tänker de om mig? 

Finns det någon här som beställer hem mycket mat? Hur hade ni känt ifall ni beställde så tätt in på? Risken är ju att man blir kunden som grabbarna på pizzerian skrattar åt.

Obs. Har inga barn, är ensam, så jag utsätter ingen annan för taskiga matvanor.

Haha men skit i det. Jag har köpt pizza två dagar i rad. Pizzabagaren känner väl inte dig ändå. Så vem bryr sig. Klä ut dig annars 
Svar på tråden Beställa pizza med två dagars mellanrum?