Anonym (Alla?) skrev 2024-07-09 12:46:49 följande:
Vad har jag tolkat fel?
T ex att jag skulle slå mig för bröstet är bara ett exempel på din egen tolkning.
Du förstår kanske inte att det är så du framstår, men för mig är det väldigt tydligt.
-att din sambo skulle må dåligt om hon visste om din otrohet..-Hon skulle fyllas av negativa känslor
- Det skulle enbart innebär nackdelar och problem för henne och alla inblandade.
Ja, detta är ju den självklara och uppenbara anledningen, vilket jag varit tydlig med i allt jag har skrivit, till varför jag har gjort valet att inte berätta och att sköta det på ett sådant sätt så att hon slipper få veta.
Det är ju fullkomligt självklart att det hon inte vet mår hon inte dåligt av.
Eller försöker du påstå att en människa kan må sämre, ha mer dåliga känslor, av något den inte vet än av något som den vet?
Alla som är otrogna gör det i det fördolda, smyger, bedrar och ljuger. Ingen (möjligen något undantag) som är otrogen räknar med att bli upptäckt. Vad kommer du säga om du blir upptäckt till din sambo. Vad ska du säga. Typ:
"-
ja men du kan inte beskylla mig. Det var inte meningen att du skulle få veta". Om hon då blir ledsen och arg, ska du då svara "
Det finns inget problem med att jag är otrogen. Problemet är att det blev upptäckt "
Det måste vara så det skulle bli. För det är den bilden du ger oss. En person i min närhet blev upptäckt när hans dotter blev förd till akuten och han behövde kontaktas, och hans lögner uppdagades. Det var många år sedan nu. Det slutade med skilsmässa, men vad värre är att han knappt har någon kontakt med dottern. För henne har det inte gått att förlåta. Något sådant kan inträffa för dig också. Någon plötslig oväntad händelse. Du ser hur lätt det gick att du plötsligt skrev ditt eget nick. Du kan bli akut avbruten i ditt skrivande och din sambo får läsa detta. Det finns så mycket som kan hända.
Jag tycker det är fruktansvärt fegt att du inte tar ansvar för ditt beteende. Ditt enda försvar är att stoppa huvudet i sanden.
-Du vet att hon absolut inte vill detta.( Ja, det är dina egna ord)
Oklart för mig vad du avser och vad du försöker tolka med detta? Förklara och precisera så kan jag svara också på detta.
Du har själv skrivit hur mycket otroheten skulle skada henne om hon visste. Du har skrivit att du väljer att inte berätta då det är något hon absolut inte vill veta. Du borde förstå att det samtidigt inte är något hon vill. Du ser inget samband?
I
- jag skulle acceptera, uppskatta och uppmuntra, om hon på motsvarande sätt skulle ha lust att ha en egen älskare, om dr
.
Det är helt oväsentligt, i denna diskussion. Om jag tex njuter av att bli piskad kan jag inte använda det argumentet för att ge någon smisk som inte vill det
Men vet du varför och på djupet varför du inte gillar det?
Är du rädd för att råka ut för otrohet?
Hur känner du för avundsjuka och svartsjuka? Hur drabbar dessa känslor dig?
Har du på djupet förstått och accepterat att du aldrig kan hindra din partner från att vara otrogen?
Förstår du att missunnsamhet, avundsjuka och svartsjuka är sådana saker som kan vara drivande eller uppmuntrande till otrohet?
Det har inget med mig att göra. Jag lever i en kärleksfull relation. Vi är inte svartsjuka eller missundsamma. Otrohet är inget som bekymrar mig.
Som du blundar för.
Det där klarar jag inte förstå? Förklara gärna.
Se, ovan där jag beskriver att eran relation bygger på en lögn. Du stoppar huvudet i sanden.
Du skriver på ett öppet forum, om otrohet som lösning på ett bristfälligt sexliv,
Nej, jag har inte skrivit att otrohet är lösningen. Tvärtom har jag beskrivit att jag har gjort massor för att finna andra lösningar.
Varför är du då otrogen? Varför berättar du inte mer om det ni försökt, andra lösningar? Det vore mer angeläget att läsa om med, tanke på ämnet om tråkigt och ansträngande sex, där onani är bättre.
.. och använder ord och beskrivningar så att du ska få otroheten att framstå som både klok och en del i "ömsesidig kärlek".
Nej, fel av dig. Något sådant som att otrohet skulle kunna vara en del i ömsesidig kärlek, det har jag verkligen inte skrivit! Återigen är detta endast dina känsloyttringar och dina egna behov av att hitta på egna .
Du ser din text som om du såg den genom ett sugrör. Du skriver å ena sidan om otroheten, för att sedan skriva om er relation med ömsesidig kärlek. När det inte passar stoppar du huvudet i sanden. Helhet och empati är verkligen en bristvara.
Det själv redan skrivit om sanningen... den exakta motsatsen.
Återigen så förstår jag inte detta. Förklara gärna.
Motsatsen till ömsesidigt kärlek är det du gör. Bedrar och ljuger. Du har beskrivit hur dåligt otroheten skulle vara för din sambo om hon visste.