• Anonym (Man)

Onanerar hellre till porr än har sex med frun

Det har ju varit ett antal trådar här där kvinnor skriver om män som hellre runkar till porr än har sex med dom. Jag är en av dessa män.

Alla håller ju med om att onani är ok (även porr för vissa) så länge det inte går ut över det gemensamma sexlivet. Det är två helt separata saker. Så brukar det ungefär låta. För mig har det nog blivit "istället för". Och anledningen är rätt enkel. 

Det är för mycket krångel med att försöka upprätta hålla ett gemensamt sexliv. Det är och har alltid varit på hennes villkor. Alla intitiavit har kommit från mig. Sex har också oftast blivit ett verktyg för henne som hon tar till när det passar och "behövs" enligt henne. Det har aldrig funnits något eggande eller lustbetonat runt sex utan en rätt teknisk och mekansik process. När hennes lust därtill också är som ett korthus. Den skall byggas upp av mig och det tar tid. En 100%- balans är ett absolutkrav. Den minsta skakning eller lutning får allt att rasa på en sekund. "Men onani går ju inte att jämföra att ha sex med en kvinna"...brukar det också heta. Jag vet inte det riktigt....i mitt fall så har sex med min fru aldrig varit någon höjdare. Det är torftigt, platt och rätt tråkigt. Onani slår det.

Jag säger inte att andra män delar samma erfarenhet. Men här har ni i alla fall ett exempel

• Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun
  • Anonym (Alla?)
    Anonym (En tjej) skrev 2024-07-09 11:57:44 följande:
    Vad New Dawn skriver om dej och din otrohet har med TS ämne att göra på så vis att kvinnor och män med för övrigt blir generellt sätt mer sugna på sex om det finns trygghet, ömsesidig respekt och förtroende i relationen. En relation som bygger på motsatsen, nämligen otrohet men även andra former av förljugenhet kommer allt som oftast bli mindre väl fungerande. Och även om du inte inser det så finns det andra som gör det och vill diskutera det.
    Nej, detta stämmer givetvis inte i mitt fall.

Du har åtminstone delvis rätt gällande trygghet och det andra.

Men om det du skriver ska kunna vara relevant så måste du förhålla dig till och acceptera fakta att otrohet kan bli känd och den kan också för alltid förbli okänd.
    Eller hur?

Om otrohet är okänd så kan den inte på något sätt påverka t ex trygghet, ömsesidig respekt och förtroende i relationen.
    I så fall bygger relationen självfallet INTE på motsatsen.

Gällande förljugenhet eller lögner så har jag redan skrivit om detta. Du, jag och alla vet innerst inne att alla människor ljuger. Det är en mänsklig egenskap att ljuga.
    Den som inte klarar att förhålla sig till att detta är en erkänd allmänmänsklig egenskap, den har ett behov av att ljuga för sig själv, och sannolikt ett behov av att tro på sina egna lögner.
    Detta går inte bortförklara på något sätt och det saknar mening att börja diskutera olika lögners värde, storlek eller betydelse.
    Ja, det finns olika grader också i helvetet.
    Allt detta är redan känt.

Och i mitt första inlägg, som har direkt anknytning till trådens ämne, har jag tydligt beskrivit att trygghet, ömsesidig respekt och förtroende finns i vårt förhållande. Och att ömsesidig lust till närhet, som ofta leder vidare till sex, finns, men fanns i mycket högre utsträckning hos henne innan barnen kom.

Sedan är det någon annan, eller flera andra, som i stället för att hålla sig till ämnet har valt att omvandla tråden till en otrohetstråd.
  • Anonym (En tjej)
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-09 13:02:08 följande:

Men om det du skriver ska kunna vara relevant så måste du förhålla dig till och acceptera fakta att otrohet kan bli känd och den kan också för alltid förbli okänd.
    Eller hur?

Om otrohet är okänd så kan den inte på något sätt påverka t ex trygghet, ömsesidig respekt och förtroende i relationen.

Gällande förljugenhet eller lögner så har jag redan skrivit om detta. Du, jag och alla vet innerst inne att alla människor ljuger. Det är en mänsklig egenskap att ljuga.
    Den som inte klarar att förhålla sig till att detta är en erkänd allmänmänsklig egenskap, den har ett behov av att ljuga för sig själv, och sannolikt ett behov av att tro på sina egna lögner.
    Detta går inte bortförklara på något sätt och det saknar mening att börja diskutera olika lögners värde, storlek eller betydelse.

Och i mitt första inlägg, som har direkt anknytning till trådens ämne, har jag tydligt beskrivit att trygghet, ömsesidig respekt och förtroende finns i vårt förhållande. Och att ömsesidig lust till närhet, som ofta leder vidare till sex, finns, men fanns i mycket högre utsträckning hos henne innan barnen kom.

Sedan är det någon annan, eller flera andra, som i stället för att hålla sig till ämnet har valt att omvandla tråden till en otrohetstråd.
    Det är inte avgörande om otroheten blir känd eller okänd. Bara det faktum att du bedrar din fru inverkar negativt på er relation. Exempelvis skulle du istället för att umgås med älskarinnan kunna lägga tid på att krama om din fru. Eller hur?
  • Anonym (Alla?)
    Anonym (En tjej) skrev 2024-07-09 13:32:52 följande:
    Det är inte avgörande om otroheten blir känd eller okänd. Bara det faktum att du bedrar din fru inverkar negativt på er relation. Exempelvis skulle du istället för att umgås med älskarinnan kunna lägga tid på att krama om din fru. Eller hur?
    Du väljer att tro och inbilla dig saker, utan att veta.

Det är fullkomligt självklart att det är väldigt avgörande för vilka känslor det skapar om det blir känt eller inte känt.
    Visst klarar även du förstå detta självklara om du vågar vara ärlig?
    Och i verkligheten har du tyvärr inget annat val än att acceptera det självklara.

Du har uppenbarligen missat, eller gjort ditt eget val att strunta i, allt det jag har skrivit om närhet (= kramar).

Det du vill försöka inbilla dig själv har inget samband med det som jag har skrivit, så det får stå för dig.
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-09 12:46:49 följande:
    Vad har jag tolkat fel?
    T ex att jag skulle slå mig för bröstet är bara ett exempel på din egen tolkning.
    Du förstår kanske inte att det är så du framstår, men för mig är det väldigt tydligt.
    -att din sambo skulle må dåligt om hon visste om din otrohet..-Hon skulle fyllas av negativa känslor
    - Det skulle enbart innebär nackdelar och problem för henne och alla inblandade. 
    Ja, detta är ju den självklara och uppenbara anledningen, vilket jag varit tydlig med i allt jag har skrivit, till varför jag har gjort valet att inte berätta och att sköta det på ett sådant sätt så att hon slipper få veta.
    Det är ju fullkomligt självklart att det hon inte vet mår hon inte dåligt av.
    Eller försöker du påstå att en människa kan må sämre, ha mer dåliga känslor, av något den inte vet än av något som den vet?
    Alla som är otrogna gör det i det fördolda, smyger, bedrar och ljuger. Ingen (möjligen något undantag) som är otrogen räknar med att bli upptäckt. Vad kommer du säga om du blir upptäckt till din sambo. Vad ska du säga. Typ:
    "-ja men du kan inte beskylla mig. Det var inte meningen att du skulle få veta". Om hon då blir ledsen och arg, ska du då svara "Det finns inget problem med att jag är otrogen. Problemet är att det blev upptäckt " 
    Det måste vara så det skulle bli. För det är den bilden du ger oss. En person i min närhet blev upptäckt när hans dotter blev förd till akuten och han behövde kontaktas, och hans lögner uppdagades. Det var många år sedan nu. Det slutade med skilsmässa, men vad värre är att han knappt har någon kontakt med dottern. För henne har det inte gått att förlåta. Något sådant kan inträffa för dig också. Någon plötslig oväntad händelse. Du ser hur lätt det gick att du plötsligt skrev ditt eget nick. Du kan bli akut avbruten i ditt skrivande och din sambo får läsa detta. Det finns så mycket som kan hända. 
    Jag tycker det är fruktansvärt fegt att du inte tar ansvar för ditt beteende. Ditt enda försvar är att stoppa huvudet i sanden. 
    -Du vet att hon absolut inte vill detta.( Ja, det är dina egna ord)
    Oklart för mig vad du avser och vad du försöker tolka med detta? Förklara och precisera så kan jag svara också på detta.
    Du har själv skrivit hur mycket otroheten skulle skada henne om hon visste. Du har skrivit att du  väljer att inte berätta då det är något hon absolut inte vill veta. Du borde förstå att det samtidigt inte är något hon vill. Du ser inget samband?
    I
    - jag skulle acceptera, uppskatta och uppmuntra, om hon på motsvarande sätt skulle ha lust att ha en egen älskare, om  dr
    .
    Det är helt oväsentligt, i denna diskussion. Om jag tex njuter av att bli piskad kan jag inte använda det argumentet för att ge någon smisk som inte vill det
    Men vet du varför och på djupet varför du inte gillar det?
    Är du rädd för att råka ut för otrohet?
    Hur känner du för avundsjuka och svartsjuka? Hur drabbar dessa känslor dig?
    Har du på djupet förstått och accepterat att du aldrig kan hindra din partner från att vara otrogen?
    Förstår du att missunnsamhet, avundsjuka och svartsjuka är sådana saker som kan vara drivande eller uppmuntrande till otrohet?
    Det har inget med mig att göra. Jag lever i en kärleksfull relation. Vi är inte svartsjuka eller missundsamma. Otrohet är inget som bekymrar mig. 
    Som du blundar för.
    Det där klarar jag inte förstå? Förklara gärna.
    Se, ovan där jag beskriver att eran relation bygger på en lögn. Du stoppar huvudet i sanden.

Du skriver på ett öppet forum, om otrohet som lösning på ett bristfälligt sexliv,   
    Nej, jag har inte skrivit att otrohet är lösningen. Tvärtom har jag beskrivit att jag har gjort massor för att finna andra lösningar.
    Varför är du då otrogen? Varför berättar du inte mer om det ni försökt, andra lösningar? Det vore mer angeläget att läsa om med, tanke på ämnet om tråkigt och ansträngande sex, där onani är bättre.
    .. och använder ord och beskrivningar så att du ska få otroheten att framstå som både klok och en del i  "ömsesidig kärlek".
    Nej, fel av dig. Något sådant som att otrohet skulle kunna vara en del i ömsesidig kärlek, det har jag verkligen inte skrivit! Återigen är detta endast dina känsloyttringar och dina egna behov av att hitta på egna .
    Du ser din text som om du såg den genom ett sugrör. Du skriver å ena sidan om otroheten, för att sedan skriva om er relation med ömsesidig kärlek. När det inte passar stoppar du huvudet i sanden. Helhet och empati är verkligen en bristvara. 
    Det själv redan skrivit om sanningen... den exakta motsatsen.
    Återigen så förstår jag inte detta. Förklara gärna.

Motsatsen till ömsesidigt kärlek är det du gör. Bedrar och ljuger. Du har beskrivit hur dåligt otroheten skulle vara för din sambo om hon visste.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-09 13:02:08 följande:

Eller hur?

Otrohet avslöjas oftast inte för att någon väljer det. Ett av det värsta med otroheten är lögnen, den du omfamnar med stora armar. 

Det finns otaliga exempel på relationer där otroheten ger ett tydliga avtryck i relationen. Ofta långt innan den uppdagas 

Gällande lögner verkar du sakna något väsentligt i din moral, och din empatiska förmåga. Du jämför alla lögner på samma sätt och med detta ger du dig själv någon typ av rätt att ljuga och vara otrogen... Bedrövligt.

Jag måste säga att jag blir förvånad över att läsa att eran relation är så pass bra gällande sex att ömsesidig lust till närhet som ofta leder till sex finns...
    Då kan man ju undra, ännu mer, hur du kan riskera en så pass bra relation med otrohet.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-08 13:55:06 följande:
    Gällande nytt "nick". 

Jag gjorde fel och klantade till det.
    Min sambo var också inloggad här på FL, på vår gemensamma dator. 
    Jag slarvade och klantade till det och skrev på hennes inlogg.
    Jag glömde att fråga en sak gällande nicket. Är det du eller din sambo som använder detta nick? Tänket på allt annat som skrivits i detta nick. Tex i politiska trådar. Gör du det från sambos dator eller är det hon som skriver.
  • Tyra myra

Måste hoppa in här. Det är inte alls ovanligt att man berättar om sin otrohet för partnern. Det som hänt är ett trauma även för den otrogne. 

Med detta vill jag inte på något vis förminska partnerns trauma,

Det vanliga är inte att man ljuger för varandra utan det är när partnern får höra den bleka sanningen från partnern som drama uppstår. Ofta är den otrogne väldigt ångerfull och vet inte vad hen ska göra för att få det hela ogjort.

Det är inte särskilt insiktsfullt att generalisera otrohet till minoritetens problematik.

Det är mycket vanligare att man tar sig an traumat tillsammans. Det börjar mad att sörjer relationen man haft för att där efter bygga upp den igen.  

• New  Dawn
    Tyra myra skrev 2024-07-09 19:59:23 följande:

Måste hoppa in här. Det är inte alls ovanligt att man berättar om sin otrohet för partnern. Det som hänt är ett trauma även för den otrogne. 

Med detta vill jag inte på något vis förminska partnerns trauma,

Det vanliga är inte att man ljuger för varandra utan det är när partnern får höra den bleka sanningen från partnern som drama uppstår. Ofta är den otrogne väldigt ångerfull och vet inte vad hen ska göra för att få det hela ogjort.

Det är inte särskilt insiktsfullt att generalisera otrohet till minoritetens problematik.

Det är mycket vanligare att man tar sig an traumat tillsammans. Det börjar mad att sörjer relationen man haft för att där efter bygga upp den igen.  

Fast otrohet är väl ändå generellt  när man går bakom någons rygg? Sedan kan man ju berätta det så klart, men från början skulle jag säga att otrohet, i de allra flesta fall, är något som man inte gör så att partnen vet /ser, eller hur menar du? 

Få personer är otrogna öppet. Sedan kan man ju iof berätta om det väldigt snabbt. 
    Jag tror de flesta undanhåller information, eller ljuger om vad de gör  när det träffar sin älskare /älskarinna. Det är väl det som är den stora skillnaden mot en överenskommen öppenhet. 
    Hur mycket man ljuger beror väl på omständigheterna. Är man borta flera dagar i ett annat land tex, behöver man inte redogöra för var man är, och gör, hela tiden, och behöver kanske inte "ljuga", på samma sätt som om man har små barn och mestadels är hemma. Då blir det kanske svårare. 

Om man gör som du säger, pratar om det, har man ju en helt annan inställning än signaturen "alla". Jag vet att många otroheten som leder till skilsmässa. Ibland direkt och ibland i ett senare skede då något skadats i förhållandet. Vissa kan ju däremot mötas och gå vidare. Hur ofta det blir si eller så vet vi inte. Inget av detta är ju det signaturen "alla" är inriktad på oavsett. 

Men jag håller med dig att den otrogen ofta också mår dåligt när det uppdagas. Först då blir vidden av det synligt.
    Som du säger önskar den otrogne det inte sällan ogjort. . Jag tror det känns som ett större svek om otroheten pågått väldigt länge. 
  • New  Dawn

Lite konstig mening
    Ska stå 

*otrohet, i de allra flesta fall, är något som man gör så att partnen inte vet /ser *

• Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-09 18:53:57 följande:
    Du förstår kanske inte att det är så du framstår, men för mig är det väldigt tydligt.
    -att din sambo skulle må dåligt om hon visste om din otrohet..-Hon skulle fyllas av negativa känslor
    - Det skulle enbart innebär nackdelar och problem för henne och alla inblandade. 
    Ja, detta är ju den självklara och uppenbara anledningen, vilket jag varit tydlig med i allt jag har skrivit, till varför jag har gjort valet att inte berätta och att sköta det på ett sådant sätt så att hon slipper få veta.
    Det är ju fullkomligt självklart att det hon inte vet mår hon inte dåligt av.
    Eller försöker du påstå att en människa kan må sämre, ha mer dåliga känslor, av något den inte vet än av något som den vet?
    Alla som är otrogna gör det i det fördolda, smyger, bedrar och ljuger. Ingen (möjligen något undantag) som är otrogen räknar med att bli upptäckt. Vad kommer du säga om du blir upptäckt till din sambo. Vad ska du säga. Typ:
    "-ja men du kan inte beskylla mig. Det var inte meningen att du skulle få veta". Om hon då blir ledsen och arg, ska du då svara "Det finns inget problem med att jag är otrogen. Problemet är att det blev upptäckt " 
    Det måste vara så det skulle bli. För det är den bilden du ger oss. En person i min närhet blev upptäckt när hans dotter blev förd till akuten och han behövde kontaktas, och hans lögner uppdagades. Det var många år sedan nu. Det slutade med skilsmässa, men vad värre är att han knappt har någon kontakt med dottern. För henne har det inte gått att förlåta. Något sådant kan inträffa för dig också. Någon plötslig oväntad händelse. Du ser hur lätt det gick att du plötsligt skrev ditt eget nick. Du kan bli akut avbruten i ditt skrivande och din sambo får läsa detta. Det finns så mycket som kan hända. 
    Jag tycker det är fruktansvärt fegt att du inte tar ansvar för ditt beteende. Ditt enda försvar är att stoppa huvudet i sanden. Du har själv skrivit hur mycket otroheten skulle skada henne om hon visste. Du har skrivit att du  väljer att inte berätta då det är något hon absolut inte vill veta. Du borde förstå att det samtidigt inte är något hon vill. Du ser inget samband?
    I
    - jag skulle acceptera, uppskatta och uppmuntra, om hon på motsvarande sätt skulle ha lust att ha en egen älskare, om  dr
    .
    Det är helt oväsentligt, i denna diskussion. Om jag tex njuter av att bli piskad kan jag inte använda det argumentet för att ge någon smisk som inte vill detDet har inget med mig att göra. Jag lever i en kärleksfull relation. Vi är inte svartsjuka eller missundsamma. Otrohet är inget som bekymrar mig. 
    Som du blundar för.
    Det där klarar jag inte förstå? Förklara gärna.
    Se, ovan där jag beskriver att eran relation bygger på en lögn. Du stoppar huvudet i sanden.Varför är du då otrogen? Varför berättar du inte mer om det ni försökt, andra lösningar? Det vore mer angeläget att läsa om med, tanke på ämnet om tråkigt och ansträngande sex, där onani är bättre.
    .. och använder ord och beskrivningar så att du ska få otroheten att framstå som både klok och en del i  "ömsesidig kärlek".
    Nej, fel av dig. Något sådant som att otrohet skulle kunna vara en del i ömsesidig kärlek, det har jag verkligen inte skrivit! Återigen är detta endast dina känsloyttringar och dina egna behov av att hitta på egna .
    Du ser din text som om du såg den genom ett sugrör. Du skriver å ena sidan om otroheten, för att sedan skriva om er relation med ömsesidig kärlek. När det inte passar stoppar du huvudet i sanden. Helhet och empati är verkligen en bristvara. 
    Motsatsen till ömsesidigt kärlek är det du gör. Bedrar och ljuger. Du har beskrivit hur dåligt otroheten skulle vara för din sambo om hon visste.
    Inget nytt i sak, så vitt jag kan se?
    Du ger återigen uttryck för och du upprepar dina egna åsikter och dina egna tolkningar, som du på fantasifullt sätt omvandlar till dina egna sanningar, och du ger uttryck för vad du personligen gillar eller inte gillar vilket då är baserat mest bara på dina egna känslor som du har lyckats att skapa inom dig själv.
    Men du lyckas inte ens i någon enda detalj visa någon grund som skulle kunna bekräfta riktigheten i ditt tyckande.

Jag har skummat igenom ditt inlägg men kan inte finna något nytt och tyvärr ingenting i inlägget som i sak stödjer ditt tyckande och dina känsloyttringar.

Det du uttrycker i detta inlägget innehåller ingenting som ger mig anledning att reflektera över någon särskild del, ompröva eller ändra ens någon detalj, i allt jag har skrivit.

Du är självfallet fri att tycka vad du vill, att var känslostyrd och inbilla dig vad du vill och göra vilka egna tolkningar precis som du vill.

För mig är det självklart att två människor kan känna ömsesidig kärlek till varandra oavsett vilka yttre omständigheter som råder. Särskilt naturligt är det självfallet att känslorna av kärlek är helt opåverkade när man inte känner till de yttre omständigheterna.
    Det viktigt att förstå och acceptera, och det är fullkomligt naturligt, att människan i allmänhet och till sin natur har god förmåga att känna kärlek till fler än bara en annan människa. Det borde även du klara att förstå och acceptera.
  • Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-09 20:34:54 följande:

Har du ännu inte nått punkten där det är dags för dig att återgå till trådens ämne?

Och om du vill fortsätta diskutera ditt ämne med mig och andra, när inser du att du borde starta en egen tråd om detta?

Och återigen försöker du starta ett nytt ämne,
    som absolut inte har någon som helst anknytning till trådstarten och trådens ämne.

Jag har svarat på alla dina frågor, åtminstone alla som har någon relevans.
    Hoppas du fortfarande på att du ska lyckas öppna något nytt ämne, hitta på någon ny fråga, till vilken jag skulle bli svarslös?

Jag vågar lova dig att det kommer inte att ske.

Jag tycker, det är min åsikt att, du liksom vi alla borde återgå till trådens ämne.

Om du vill fortsätta diskutera ditt ämne, eller något nytt ämne, så bör du starta en ny tråd om det ämnet.
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-09 20:53:02 följande:
    Inget nytt i sak, så vitt jag kan se?
    Du ger återigen uttryck för och du upprepar dina egna åsikter och dina egna tolkningar, som du på fantasifullt sätt omvandlar till dina egna sanningar, och du ger uttryck för vad du personligen gillar eller inte gillar vilket då är baserat mest bara på dina egna känslor som du har lyckats att skapa inom dig själv.
    Men du lyckas inte ens i någon enda detalj visa någon grund som skulle kunna bekräfta riktigheten i ditt tyckande.

Jag har skummat igenom ditt inlägg men kan inte finna något nytt och tyvärr ingenting i inlägget som i sak stödjer ditt tyckande och dina känsloyttringar.

Det du uttrycker i detta inlägget innehåller ingenting som ger mig anledning att reflektera över någon särskild del, ompröva eller ändra ens någon detalj, i allt jag har skrivit.

Du är självfallet fri att tycka vad du vill, att var känslostyrd och inbilla dig vad du vill och göra vilka egna tolkningar precis som du vill.

För mig är det självklart att två människor kan känna ömsesidig kärlek till varandra oavsett vilka yttre omständigheter som råder. Särskilt naturligt är det självfallet att känslorna av kärlek är helt opåverkade när man inte känner till de yttre omständigheterna.
    Det viktigt att förstå och acceptera, och det är fullkomligt naturligt, att människan i allmänhet och till sin natur har god förmåga att känna kärlek till fler än bara en annan människa. Det borde även du klara att förstå och acceptera.
    Jag baserar mina inlägg på det du skrivit.  Ja det blir tjatigt när du ber mig förklara vad jag menar om och om igen. Du undrar vad jag menar att du blundar för osv. Som man ropar får man svar.
    Inget av detta har med mina känslor att göra. För mig spelar det ingen roll om du är otrogen. 
    Din sambos känslor riskerar däremot påverkas, och troligen dina barns, (om du har barn).
    Du vill att jag ska förstå att man kan älska fler. Ja, det vet jag. Känner tom par som är öppet flersamma, och det respekterar jag. 
    Du har fel fokus. Det är inte mig du ska fokusera på. Fundera i stället på om din sambo tycker om att du älskar fler. Du skriver att jag borde förstå och acceptera det. Skit i vad jag tycker, och tänk på vad din sambo känner. Men du förväntar dig väl att hon, som jag, ska förstå och acceptera att du känner kärlek till en annan kvinna (också) 
  • New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-09 21:02:14 följande:
    , hitta på någon ny fråga, till vilken jag skulle bli svarslös?
    Jag vågar lova dig att det kommer inte att ske.

Jag tycker, det är min åsikt att, du liksom vi alla borde återgå till trådens ämne.
    Ja, du kunde väl svara på varför du först skrev att du tröttnat på att försöka få till sex eftersom det krävdes så mycket och att de mesta hängde på dig. 
    Senast skrev du att ni hade närhet som ofta leder till sex. Då har ni kommit ur spiralen. Det låter som ni kommit ur det negativa du beskrev i början. Varför inte berätta mer om hur erat sexliv utvecklats och hur det ser ut numera? 
    Blev det bättre sedan tråden startades? 
  • Anonym (Alla?)
    New Dawn skrev 2024-07-09 21:45:05 följande:
    Ja, du kunde väl svara på varför du först skrev att du tröttnat på att försöka få till sex eftersom det krävdes så mycket och att de mesta hängde på dig. 
    Senast skrev du att ni hade närhet som ofta leder till sex. Då har ni kommit ur spiralen. Det låter som ni kommit ur det negativa du beskrev i början. Varför inte berätta mer om hur erat sexliv utvecklats och hur det ser ut numera? 
    Blev det bättre sedan tråden startades? 
    Om jag skulle ha uttryckt mig exakt så som du skriver så har jag i så fall uttryckt mig fel.

Mera korrekt är nog:
    Vi hade närhet som då ofta ledde till sex.
    Men det var innan barnen kom, vilket jag är ganska säker att jag tidigare också har uttryckt i tråden.

Likväl som att det fortfarande gäller att i de fall jag förmår och tar ansvar för att enskilt göra allt det som jag tidigare har beskrivit, och lyckas göra det i tillräcklig omfattning och under tillräckligt lång tid, så leder detta ofta till närhet och sex. Alltså i dessa relativt få fall så leder det oftare till närhet och sex än att det inte leder till detta.
    Men i detta sammanhang måste man ju självfallet klara förstå och beakta att totalt sett är det numera inte alls lika ofta som jag har tillräcklig förmåga och/eller motivation att jag under ensamt ansvar verkligen lyckas göra ALLT.

Ordet ofta kan alltså vara mycket relativt i detta sammanhang.

T ex så har jag numera oftare närhet som leder till sex med min älskarinna än med min sambo.
    Den främsta orsaken till detta är den ömsesidighet, det gemensamma ansvar vi båda tar för att sätta sig själv i rätt sinnesstämning, också att ömsesidigt uppmuntra den andra för att den ska komma i rätt sinnesstämning, den ömsesidiga och naturliga lust, som min älskarinna delar med mig på jämställt sätt, när det gäller just närhet och sex.

Till skillnad då mot min sambo där ansvaret oftast och till 99% faller på mig ensam och där det nästan alltid är bara jag som själv ser till att komma i rätt sinnesstämning för att lust till närhet naturligt ska uppstå, men där det också faller nästan helt på mitt ansvar att också se till att min sambo kommer i rätt sinnesstämning. Men när (dock jämförelsevis sällan) jag lyckas ordna allt detta så leder det, i dessa fall, ofta till närhet och sex.

Jag kan också svara ja på att mycket har blivit bättre, också i relationen med min sambo, sedan jag träffade älskarinnan.
    Jag är en mera harmonisk person och jag är säker på att min sambo upplever att jag är en bättre partner nu än vad jag var innan.
  • Anonym (En kille)
    Anonym (En tjej) skrev 2024-07-03 09:26:02 följande:
    Du har kört över din sambo och varit otrogen. Inte schysst. Du borde berätta att du varit otrogen, så att sambon får välja om hon vill fortsätta vara sambo med dej eller inte. Men det är du väl för feg för att göra.
    Jag är en kille och jag håller med dig. Tycker att otrohet ska vara straffbart.
  • Anonym (Alla?)
    Anonym (En kille) skrev 2024-07-09 22:22:25 följande:
    Jag är en kille och jag håller med dig. Tycker att otrohet ska vara straffbart.

Straffbart?

Har du förstått och på djupet accepterat att man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen?
    Alltså inte på laglig väg då... Inlåsning eller andra tvångsmetoder brukar ju inte vara lagligt...

Är du som person en avundsjuk och svartsjuk person? Är du en sådan person som man brukar betrakta som en inlåsande person? Är du religiös?
    Eller vad i grunden i din personlighet är det som gör att du tycker att det ska vara straffbart?

Vet du vad kärlek är och vet du vad det innebär att älska en annan människa? Har du ens en partner?

• New  Dawn
    Anonym (Alla?) skrev 2024-07-09 22:15:50 följande:
    Om jag skulle ha uttryckt mig exakt så som du skriver så har jag i så fall uttryckt mig fel.

Mera korrekt är nog:
    Vi hade närhet som då ofta ledde till sex.
    Men det var innan barnen kom, vilket jag är ganska säker att jag tidigare också har uttryckt i tråden.

Likväl som att det fortfarande gäller att i de fall jag förmår och tar ansvar för att enskilt göra allt det som jag tidigare har beskrivit, och lyckas göra det i tillräcklig omfattning och under tillräckligt lång tid, så leder detta ofta till närhet och sex. Alltså i dessa relativt få fall så leder det oftare till närhet och sex än att det inte leder till detta.
    Men i detta sammanhang måste man ju självfallet klara förstå och beakta att totalt sett är det numera inte alls lika ofta som jag har tillräcklig förmåga och/eller motivation att jag under ensamt ansvar verkligen lyckas göra ALLT.

Ordet ofta kan alltså vara mycket relativt i detta sammanhang.

T ex så har jag numera oftare närhet som leder till sex med min älskarinna än med min sambo.
    Den främsta orsaken till detta är den ömsesidighet, det gemensamma ansvar vi båda tar för att sätta sig själv i rätt sinnesstämning, också att ömsesidigt uppmuntra den andra för att den ska komma i rätt sinnesstämning, den ömsesidiga och naturliga lust, som min älskarinna delar med mig på jämställt sätt, när det gäller just närhet och sex.

Till skillnad då mot min sambo där ansvaret oftast och till 99% faller på mig ensam och där det nästan alltid är bara jag som själv ser till att komma i rätt sinnesstämning för att lust till närhet naturligt ska uppstå, men där det också faller nästan helt på mitt ansvar att också se till att min sambo kommer i rätt sinnesstämning. Men när (dock jämförelsevis sällan) jag lyckas ordna allt detta så leder det, i dessa fall, ofta till närhet och sex.

Jag kan också svara ja på att mycket har blivit bättre, också i relationen med min sambo, sedan jag träffade älskarinnan.
    Jag är en mera harmonisk person och jag är säker på att min sambo upplever att jag är en bättre partner nu än vad jag var innan.
    Jag måste säga att du använder ordet ofta på ett mycket märkligt sätt. 
    Om jag förstår dig rätt skulle du och din sambo  ha sex ofta om du orkade göra det som krävs, men det vill du inte. Du skrev om att du får göra saker i flera dagar. Vad? Vad är det du gör som du inte orkar/vill göra? Om du vill ha sex nästa vecka. Vad gör du? 

Jag förstår inte vad du menar med att du och din älskarinna tar ansvar för att "sätta sig i rätt sinnesstämning". Det låter krystat. Ni har varit ihop några år och borde träffas mer sällan än ett riktigt par, ändå låter det så krystat. 

Älskarinnan har ju inte heller massa andra plikter när ni ses, som sambon har. Älskarinnan slipper (under mötena) ha barn i sin närhet, eller tänka på alla måsten, ekonomi, närstående, och olika problem som plockar på i en familj, i ett hem, där du och din sambo träffas. 

Jag tycker att sex i långa relationer är så mycket mer än "bara sex" . När jag tänker tillbaka på min tidigare långa relation och försöker svara på varför relationen svalnade, var det nog den emotionella närheten som brast först.. Att prata om känslor och intimare saker, att vara intresserad av vad den andre tycker och vill. Att vilja göra den andre glad. Att mötas. Det är grunden. Det måste finnas hela tiden. Inte något man anstränger sig för en period för att få sex. Vi fortsatte ha sex länge, men det blev torftigare och torftigare. Vi hade inte kunnat sätta oss i någon "sinnesstämning". Det var känslorna som var för svaga. 

Nu har jag en ny man sedan 10 år, och jag trivs underbart bra med både honom och sexlivet, men aldrig någonsin tänker jag på att ta "ansvar för min sinnesstämning" Jag vill ju vara nära min man. Jag älskar att vara det. Det är så mycket som är annorlunda och bättre i min nya relation och det påverkar ju sexlivet. Så bra som vår relation är var aldrig min förra relation heller. 

Du skriver att du tar ansvar för din sinnesstämning. Vad gör du då? 

Din harmoni är verkligen ett korthus. 
Svar på tråden Onanerar hellre till porr än har sex med frun