• Anonym (Skurt)

Känner ni en äldre oskuld eller aldrig haft en partner?

Jag sitter och funderar på om någon annan här på forumet känner eller misstänker en äldre oskuld i er bekantskapskrets eller som eventuellt aldrig haft en partner? Ni som gör det, vad skulle ni säga är det avvikande med dom? Om det finns något.

• Svar på tråden Känner ni en äldre oskuld eller aldrig haft en partner?
  • Anonym (Olaf)
    Anonym (Leva som man vill) skrev 2024-07-05 13:37:54 följande:
    Är han själv överviktig? Då kan man rimligen inte begära att få en smal partner. Gäller inte bara för oskulder utan överlag. 
    Ja, man bör vara rimlig och försöka med de som är på samma nivå.
    Fitnesskvinnor har inget intresse av överviktiga och tvärtom. En atletisk man nöjer sig inte med en tung kvinna.
  • Anonym (Gammal i gamet)
    Anonym (LJ) skrev 2024-07-01 22:08:24 följande:
    Verkar inte helt ovanligt att män med Asperger och liknande funktionsnedsättningar möter liknande öden som din kompis bror. 

Undrar lite själv varför de aldrig utvecklas mer i sitt emotionella och sociala liv.

Om det beror på en trotsig ovilja eller om de verkligen är helt oförmögna. Intellektuellt sett så ligger de ofta på normalnivå eller högre. Man tycker ju inte att det borde vara helt kört med såna förutsättningar.
    Ibland handlar det om egen vilöja, snarare än ovilja. Jag tenderar att dra till mig och ibland fascineras av avvvikare, som känner att jag tolererar dem i högre grad.

En äkta introvert och intelligent person med diagnosen autism behöver inte många kontakter, och spelar mest socialt spel när hen är social i övrigt, för nyttans skull. De är kräsna och skygga som lodjur ungefär. Jag är en av de utvalda i ett fall och vi har en nära connect men personen tycker sig i övrigt knappt hitta en person per decennium i livet som hen faktiskt är intresserad av att tala med.
  • Anonym (Ja)

Han klarar inte av att bete sig normalt med kvinnor. Han är socialt efterbliven tyvärr och skrämmer bort varenda kvinna på 10 sek. Lyckas han få till en dejt så säger han jag älskar dig efter 10 min, ställer ohyfsade frågor om kvinnans ex och blir svartsjuk av svaren. Han är snål, tråkig, och anser att stekt falukorv med potatis passar för alla tillfällen för det är en av två rätter han äter, han vågar inte prova nya mat eller göra nya saker. Han klär sig som en 70 åring och luktar gubbe fast han bara är 40. Jag har aldrig tålt karln och vet nog ingen som gör det egentligen. 

• Anonym (LJ)
    Anonym (Ja) skrev 2024-07-06 22:02:23 följande:

Han klarar inte av att bete sig normalt med kvinnor. Han är socialt efterbliven tyvärr och skrämmer bort varenda kvinna på 10 sek. Lyckas han få till en dejt så säger han jag älskar dig efter 10 min, ställer ohyfsade frågor om kvinnans ex och blir svartsjuk av svaren. Han är snål, tråkig, och anser att stekt falukorv med potatis passar för alla tillfällen för det är en av två rätter han äter, han vågar inte prova nya mat eller göra nya saker. Han klär sig som en 70 åring och luktar gubbe fast han bara är 40. Jag har aldrig tålt karln och vet nog ingen som gör det egentligen. 

Vilket skräckexempel Skrikandes

Ja, de har sig själva att skylla, såna typer. Iallafall om de ser sig själva som ofrivilligt sexlösa oskulder. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (LJ) skrev 2024-07-06 22:06:56 följande:
    Vilket skräckexempel  // Skrikandes

Ja, de har sig själva att skylla, såna typer. Iallafall om de ser sig själva som ofrivilligt sexlösa oskulder. 
    Han är fullständigt omedveten om sin egen vidrighet, men så är ju ofta fallet med korkade människor. Det är omgivningen som får lida. Själv är han självgod och förstår inte varför ingen kvinna vill ta i honom med tång. 
  • Anonym (Kvinnan)

En bekant till mig är oskuld och drygt 50 år.Finns många som lever i celibat av olika skäl.Själv har jag inte gjort detta på många år eftersom jag inte har en partner o orkar inte dejta runt.

• Forumdeltagaren

Jag har en bekant och hon är snart 65 år. Hon är högutbildad kontorist och har mig veterligen aldrig varit ihop med någon och troligen aldrig haft sex.
    Lite pryd och stel tycker jag och hennes lägenhet är som ett förråd som man får kliva mellan kartonger och bråte för att beträda.

Jag känner en man på 65 år också som bor i ett hus på nedre våningen och föräldrarna bor på andra våningen.
    Han har träffat några kvinnor genom åren men verkar bara vara kompis med dom.
    Han verkar gå och hoppas på någpt förhållande och kanske barn i framtiden men jag vet inte om han ens har kramat någon.

Har haft vissa ensamstående kollegor också genom åren som bara fortsätter att vara ensamma.

Själv har jag hånglat och haft sex med några tjejer/kvinnor genom åren men aldrig längtat efter barn.

• Anonym (LJ)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2024-07-06 23:06:30 följande:

En bekant till mig är oskuld och drygt 50 år.Finns många som lever i celibat av olika skäl.Själv har jag inte gjort detta på många år eftersom jag inte har en partner o orkar inte dejta runt.

Orkar inte jag heller. Personen får komma till mig isåfall. Har ingen lust att vara den som tar en massa initiativ. Du gör helt rätt Skål
  • Anonym (Pen)

Jag tog en 40-årig mans oskuld för några år sedan, ett tillstånd jag förstod först under sexet. Under tiden vi dejtade och fram tills dess var han helt underbar, och trots att sexet var en direkt flashback till högstadiet hade jag gärna fortsatt träffa honom och gick t.o.m. igång på att han var helt oerfaren och fick upp ögonen för min dominanta sida. Istället blev han helt personlighetsförändrad och drog sig undan, gissar att den dåliga självkänslan gör det svårt att få till ligg mer än one night stands.
    Eller så var det ett klassiskt fuckboy-fall och att jag var den dåliga i sängen, vem vet :D

• Anonym (Anonym)

Vet inte vad som är "äldre" i detta sammanhang. Jag är kvinna, 27 år och både okysst och oskuld. Miserabel barndom och uppväxt, tror inte på kärlek och tvåsamhet. Varken kan få eller vill ha barn. Har skrivit med folk på dejtingappar men aldrig träffat någon, många män som hänger på dessa appar verkar göra det av en anledning, milt sagt (för jävliga för att träffa någon irl, på ren svenska). 
    Är dock inte "misslyckad" på något annat vis, har 3 universitetsexamina, varav 1 på avancerad nivå, ett rikt socialt liv och många vänner.

• Anonym (Calle)

Jag går inte omkring och funderar på människors sexliv eller så kallade "body counts ". Men jag vet om två äldre oskulder. Den ena var jag själv. Jag ville vänta till äktenskapet och innan jag gifte mig ville jag stå på en stabil ekonomisk grund. Det tog lite tid och jag var 28 när vi gifte oss. Då grundade sig beslutet mest i värderingar och i att jag ville vara selektiva, men också lite på tro.  Nu är tron  den mest viktiga faktorn. 
    En vän till mig är strax över 40 och oskuld. Han är homosexuell,  men vill inte leva ut det och lever i celibat . Han är gift med en asexuell kvinna och de har tre barn som kommit till genom att de inseminerat henne med hans sperma. 

Så det finns massor av anledningar till att vara oskuld och det är inget negativt att vara det.

Svar på tråden Känner ni en äldre oskuld eller aldrig haft en partner?