Anonym (X) skrev 2024-07-04 17:49:56 följande:
Herrejävlar vad mycket tjejgissningar som baseras på ingenting. Det TS beskriver är väldigt vanligt förekommande efter längre tid. På FL är det dock kvinnan som oftast tappar intresset. Och inte är första reaktionen att hon träffat en annan.
Fler av oss har faktiskt läst alla TS svar i tråden innan vi kommenterade själva.
Jag kan inte svara för alla andra här, men jag anar att jag inte är den ende som själv skriver utifrån erfarenheten av ett långt förhållande. Där man haft en del utmaningar som par i sig att behöva ta sig igenom. Både jag själv, och min man, har erfarenhet ifrån att råka bli intresserad av någon annan någon gång, men VALT att inte göda det där när intresse uppstått. Vara transparent med varandra om det. Jobba på det som är vårt istället. Se till att ha så pass mycket respekt för varandra att man upphör med all kontakt med den som rört upp känslor hos en.
Att hitta tillbaka till känslor, när sådana börjat svalna eller försvunnit, är något jag har personlig erfarenhet ifrån att det definitivt går. Jag tänker att i en relation, så som den TS och hennes man har? Baserat på hur hon beskrivit den. Så skulle jag säga att där finns mycket goda chanser att rädda det där, och åter väcka dom rätta känslorna igen hos mannen. Inklusive passion mellan dom.
Men det krävs ju att han vill ge det ett ärligt och helhjärtat försök att göra just det. Samt förstå att det faktiskt kan gå, och i skenet utav den vetskapen aktivt då välja sin fru och deras relation.
Så länge kollegan som han blivit betuttad i, är med i bilden dock? Och hans tankar går till henne, och på fantasin om hur en romans med henne skulle kunna vara? Det blir däremot en omöjlig ekvation att få ihop.
Det är alltid mer spännande att jaga efter ett nytt romantiskt intresse. Pirrande fjärilar och allt det där. Men då skall man helst vara helt medveten om vad man faktiskt i så fall väljer bort, om det är så att man redan är i en befintlig relation. Just nu låter det inte i mina öron som om mannen har helt öppna ögon riktigt. TS gör inte sig själv en tjänst då genom att valsa med i mannens nyck här, tassa på tå, hon måste tala klarspråk kring, om han lämnar vad det kommer ha för inverkan på deras relation. Vad det gör mot henne.