• Anonym (Trött)

Olika sexlust, hjälp.

Hej behöver råd lr något.

Jag och min sambo har varit ihop I 13 år, barn, villa osv. Älskar henne jättemycket, hon är bra mamma till barnen osv. 
    Problemet är sexlivet. 
    Senaste året har vi haft 4 gånger och de få gånger ska vi till orgasm så fort som möjligt. Innan hade vi bra sex, de va kul, tillfredsställande varandra och lyssna va den andra ville pröva.

Det som sårar mig så förbannat är att hon avvisar mig gång på gång men onanerar så fort jag inte är hemma. Har aldrig brytt mig om att hon använder leksaker på egen hand men nu gör de ont inom mig.

Har försökt prata om det utan att skuldbelägga henne utan vill arbeta på de tillsammans. Det slutar med att hon blir skitarg och jag blir ledsen för de känns som de är mig de är fel på.  Hon hävdar dock att hon inte är sexsugen och att onani räcker för henne. Sen kan jag gå och ru**a någon annanstans. Detta dödar mig inombords.  Jag behöver närheten, känna henne när vi bara fokuserar på varandra.  
    Jag har börjat sluta ta initiativ och försöker inte närma henne alls för de gör ont att bli avvisad. Hon verkar inte bry sig om det alls. 

Men i samtidigt när vi ligger bredvid varandra i sängen kan hon stöta rumpan mot mitt skrev, dra runt mitt nedre parti och när jag tror vi är på G och svarar med intensivare kyssar/smek avbryter hon, flinar och säger synd att inte jag är sugen. Som ett jävla makt move.

Jag vet inte vad jag ska göra. Alla säger att man måste prata om det men när ens partner vägrar?
    Jag vet bara att detta äter mig inombords och jag mår skit över det.

I övrigt fungerar relationen bra, vi delar på hushålls sysslor, ta hand om barnen osv.

Har någon varit i samma sits??

• Svar på tråden Olika sexlust, hjälp.
  • Anonym (Krasst)
    Anonym (Trött) skrev 2024-07-17 16:02:45 följande:

Känner att sex är väldigt viktigt för mig.älskar henne så jäkla mycket...
    Är de möjligt att väcka attraktionen igen?  
    Har börjar ta upp träningen igen går på gym 3 ggr i veckan och borde väl börja se resultat snart..

Ytterst tveksamt. Är den död, så är den död. Brukar vara mer (eller annat) än kroppen som spökar.
  • MsM84

Vill hon vilja ha sex med dig? dvs finns det en önskan hos henne att det var annorlunda eller är hon helt nöjd som det är?

• Anonym (Annanymous)

Jag har varit i exakt samma sits. Hennes ursäkt var att hon närmade sig klimakteriet och var helt enkelt inte lika sugen. Sen de få gånger vi hade sex skulle hon komma inom 2 minuter för att sen säga att hon är torr så vi kan avbryta. Känner igen speciellt det du berättar att man ligger där kåt och hennes rumpa putas upp från täcket och man vill bara humpa den men vill inte riskera ytterligare ett nej. 

Vet inte i ditt fall. Men jag tolkade det som att den äkta kärleken som fanns förr där man var beredd att göra vad som helst för den andre var borta. Det var bara ens eget behov. Det är inte som att de ska offra sig och anmäla sig till en äta mask tävling. 

Man antar att de fortfarande njuter av sexet själva också. 

• Anonym (Ellen)

Hon tar dig för givet och din förutsägbarhet är inte attraktivt för henne längre.

Mitt initiala tips (innan ni springer till familjerådgivaren) är att inte prata. Fortsätt med din träning, klä dig snyggt och hitta på saker utan henne. Uppta nya hobbys och lägg tid på vänner. Sluta ta initiativ till sex och kommer hon med rumpan så vänd dig om. Visa henne att du inte är intresserad. Sluta ta i henne och gosa- men var glad och trevlig, men lite avståndstagande. Kasta ett litet för långt öga på en vacker kvinna som får förbi er. 

Ge henne en liten oroskänsla att du har
     ett roligt liv även när hon inte är med och att det faktiskt finns alternativ där ute.

Set kommer rucka om henne, och tyvärr göra henne mer attraherad av dig.

• Hjelm

Det är ju ytterst få människor som skulle välja onani framför sex med en annan människa. Någon som de är attraherade av och - om man tycker att det är en förutsättning - har känslor för.

Att din partner konstant nekar när du tar initiativ, själv aldrig tar initiativ men har ett sexliv med sig själv, kan man nog tyvärr inte tolka på annat sätt än att hon inte längre attraheras tilräckligt av dig. Kan vara både fysiskt och på andra plan, såklart.

Det enda du kan göra nu är att förklara exakt som du känner. Det GÅR att vända på steken och hitta tillbaka till attraktionen ur en svacka. Men det går bara om båda faktiskt VILL det.

Vill hon inte, får du antingen nöja dig med situationen som den är eller bryta upp.

Jag hade inte nöjt mig. Även om behovet av/intresset för sex och intimitet varierar otroligt mycket från person till person, är det ändå något som i princip alla vill ha av en kärleksrelation. Det är liksom det som särskiljer det från annan djup vänskap. 

• Anonym (Trött)

Tack för många tips!
    Bokat tid hos frissan, fortsätter träna och klär upp mig mer än är vi går ut.  Och ser hur de går

• KimLinnefeldt

Förklara för henne att du inte vill leva i ett sexlöst förhållande. Om hon inte vill ha sex med dig men ni båda kan trivas i ett kompisäktenskap, så fråga om det är okej för henne att du har en älskarinna som möter de behoven. Om det inte är en lösning för båda så får du nog vara beredd att lämna henne. Jag lovar att du skulle hitta någon som passar bättre ihop med dig.

Jag klargjorde från början det som någon skrivit här, att jag inte vill leva utan att ha sex tillsammans, att det är bådas ansvar att få det att funka. Det har det gjort nu i många år.

• XDX

Sexlivet med frugan kom igång igen efter att jag fått en kvinnlig vän som jag pratat och nördat med jättemycket kring sex, samliv och attraktion. Allt ifrån utseende, kläder, beteende till tweaks för sexet. Frugan känner inte till vännen, men ska vara glad för nu är jag uppgraderad till en riktig Dilf 💪😍 Vilket märks på andra kvinnors blickar och kroppsspråk! 

Alla har inte denna lyx, men om den är inom räckhåll rekommenderar jag ett försök! Och skulle det inte fungera med frugan ändå så kan man vara nöjd med att man gjort vad man kan, och så är man ju då redo för en ny kvinna. 

• XDX

...dock har frugan fortfarande extremt mycket lägre sexlust än jag. Jag pökar gärna varje dag, men några ggr per vecka vore helt ok. Om det är upp till min fru skulle det bli kanske nån gång i månaden. Skittrist verkligen. Senaste halvåret ligger vi runt 3 - 4 ggr i månaden, och det är en mycket stor förbättring. Men fortfarande plågsamt lite för mig. 

Jag gör massor för att hålla mig i trim och vara en sexatlet. Frugan gör knappt någonting, om något alls. Väldigt störande. 

• Anonym (Krasst)
    KimLinnefeldt skrev 2024-07-20 08:17:53 följande:

Förklara för henne att du inte vill leva i ett sexlöst förhållande. Om hon inte vill ha sex med dig men ni båda kan trivas i ett kompisäktenskap, så fråga om det är okej för henne att du har en älskarinna som möter de behoven. Om det inte är en lösning för båda så får du nog vara beredd att lämna henne. Jag lovar att du skulle hitta någon som passar bättre ihop med dig.

Jag klargjorde från början det som någon skrivit här, att jag inte vill leva utan att ha sex tillsammans, att det är bådas ansvar att få det att funka. Det har det gjort nu i många år.

Tror sällan det är en bra idé för en man att föreslå ett öppet äktenskap. Inte särskilt lätt för män att hitta en kvinna som ställer upp på det, medan en kvinna kan fixa en man att sexa med direkt. Om frun inte redan är avtänd av TS, lär hon garanterat bli det när han börjar prata om att ha sex med någon annan.
  • Anonym (R)

Jag hade gått rakt på sak! Kommunicerat dina behov med henne och berätta att det sårar dig! 

• Anonym (Trött)

Har försökt kommunicera efter alla konstens regler men hon vill inte prata om det och ser inget problem.  Hon tycker att efter som hon är den utan lust ska jag rätta mig efter henne. "Ska jag tvinga mig till sex när jag inte vill??"
    Sen blir hon arg om man kommer med förslag.. 

Jag vill inte ha någon älskarinna, vill bara ha henne så att säga.

Såg igår att hon pratar med en gammal killkompis så antar att de lider mot ett slut. Känns piss att investera så mycket i ett förhållande sen skitar hon ner det istället för att prata öppet om det. 
    Blir fan galen på kvinnor som ska spela spel och inte kan prata

• Anonym (Krasst)
    Anonym (Trött) skrev 2024-07-20 13:19:11 följande:

Har försökt kommunicera efter alla konstens regler men hon vill inte prata om det och ser inget problem.  Hon tycker att efter som hon är den utan lust ska jag rätta mig efter henne. "Ska jag tvinga mig till sex när jag inte vill??"
    Sen blir hon arg om man kommer med förslag.. 

Jag vill inte ha någon älskarinna, vill bara ha henne så att säga.

Såg igår att hon pratar med en gammal killkompis så antar att de lider mot ett slut. Känns piss att investera så mycket i ett förhållande sen skitar hon ner det istället för att prata öppet om det. 
    Blir fan galen på kvinnor som ska spela spel och inte kan prata

Vad ger du för förslag då?
  • Anonym (Trött)

Har föreslagit:

Hotell med spa, för att vi ska få tid med varandra och bara vara utan krav på sex utan för att komma närmare varandra.

Köpa något spel.

Gjort fin middag med massage efter. Då ville hon att jag skulle massera hennes bröst vilket gjorde att jag trodde något var på G men hon ville inget mer.

Sen mm mycket saker för att vi ska få bara vara med varandra utanför vardagen 

• Anonym (Krasst)
    Anonym (Trött) skrev 2024-07-21 10:58:46 följande:

Har föreslagit:

Hotell med spa, för att vi ska få tid med varandra och bara vara utan krav på sex utan för att komma närmare varandra.

Köpa något spel.

Gjort fin middag med massage efter. Då ville hon att jag skulle massera hennes bröst vilket gjorde att jag trodde något var på G men hon ville inget mer.

Sen mm mycket saker för att vi ska få bara vara med varandra utanför vardagen 

Kan förstå att hon blir frustrerad faktiskt. Sorry.
  • Joyho

Jag lider så mycket med dig. Jag har varit precis där du är. Det är så knäckande för självförtroendet när han avvisar och en halvtimme senare runkar istället. Och den där oviljan att kommunicera om det eller jobba på det. 

Mitt enda tips är att försöka att få bort attraktionen till henne.  Det tog lång tid för mig, men jag har lyckats. Det gör ju ingen skillnad för sexlivet men det gör skillnad i hur knäckt man känner sig. Jag får fortfarande dippar men de handlar då om känslan att inte vara åtrådd av någon och saknaden av sex i allmänhet, inte längtan efter honom.
    Nummer ett för att släppa attraktionen till henne är att inte låta henne ta på dig. Låt henne inte kåta upp dig. Det är bara grymt från hennes sida. Så när hon tar på dig, flytta hennes hand. Antingen bort helt ifrån dig eller typ lägg den på din axel eller nåt annat icke sexuellt ställe. Trycker hon sig emot dig så backa undan eller vänd dig om som nån skrev. Jag VET att det här är svårt. Man hoppas och önskar så mycket att det är ett initiativ. Men vis av erfarenheten så är det ju inte det, eller hur?! Det är ett sätt för henne att känna sig åtrådd och hålla liv I dina förhoppningar.
    Nummer två är att undvika att titta på henne när hon är naken. Kommer hon ut ur duschen, vänd bort blicken. Sover ni nakna så lägg dig med ryggen emot henne och kolla på telefonen eller liknande. Det är omöjligt att se någon man tänder på naken utan att bli kåt när man längtat så länge.
    Nummer tre är att vända tankarna på henne som attraktiv. Det är det som tagit längst tid för mig. Men hon har garanterat NÅN liten skavank eller brist på nåt sätt. Så varje gång när tanken kommer på hur jäkla sexig du tycker att hon är, vänd tanken till ?fast det DÄR är inte så sexigt?. Tillslut släpper det och man ser skavankerna före det sexiga. 

Nackdelen med att göra såhär är att känslorna till slut svalnar en del också. Men det gör de nog oavsett när man lever med nån som knäcker ens självförtroende till botten. Så för mig har detta alternativet varit bättre. 

Svar på tråden Olika sexlust, hjälp.