• Förvirradnuu

Lämnade min man och tog med mig barnen

Jag var gift med en man i 8 år och har två barn med han. För 2 år sen sårade jag han med att lämna utan att prata och tog med mig mina barn utomlands där vi stannade i 2 år. Han fick inte träffa barnen eller prata med dom under de åren (orsak är privat). Men efter 2 år återvände jag till Sverige och tog kontakt med han, jag förklarade situationen och orsaken till min hastiga beslut. Han var krossad och besviken, vilket jag förstå, han försökte att ta kontakt för träffa barnen och kämpade under de åren. 

Nu till problemet jag har alltid älskat han under de 2 åren, och inte kunnat ?gå vidare? jag förklarade mina känslor, men han trodde jag hatade han under de två åren, och gått vidare, han har träffat andra och tagit hem de till våran gemensamma hem, han har träffat en annan kvinna som har barn i mina barns ålder som har umgåtts med han hos oss, de har använt mina barns leksaker och rum. Han har rest utomlands och gjort tusentals aktiviteter med henne och hennes barn, de har tydligen spenderat hela sommaren 2022 tillsammans. Vilket sårar mig jätte mycket, han fortsatte dock inte förhållandet, för han tyckte det vet jobbigt att träffa henne med hennes barn, han hade kontakt med henne i ca 7-8 månader. 

Nu till problemet jag har berättat att jag älskar han, att jag vill att vi försöker igen, han kan gå med på att ge mig en ny chans men vill först ?säkra? att jag aldrig hugger honom på samma sätt och utsätter barnen för att bli av med din förälder igen. 

Men jag har svårt att acceptera att han har haft fysiskt kontakt med andra kvinnor och i vårat hem, han inledde ny relation redan efter några veckor med nya kvinnor. Jag kan inte sluta tänka på alla kvinnor och speciellt hon med barnen. Han säger att han inte haft känslor för någon efter mig, endast varit intresserad och nyfiken på personerna, kan jag tro på det tror ni? jag älskar han och alltid gjort, men han gick och var med andra så fort jag var borta. Han säger att han är hjärtekrossad och att han träffat andra för han känt sig ensam och sårad. 

Han säger att han inte har kontakt med andra idag, tror ni jag kan tro på det? Jag känner mig sårad att han ?ersatte? oss med ny familj under och tiden jag var borta. Jag vill vara med han men kan inte sluta tänka på alla han varit med. Han är även rädd att jag ska såra han igen, men säger ett han kan ta den risken för sin familj. Va tycker ni jag ska göra går typ i sönder. Han vill att vi har fysiskt kontakt men jag har sagt att jag vill att han testar sig först. jag mår verkligen inte bra. 

• Svar på tråden Lämnade min man och tog med mig barnen
  • Anonym (Pernill)
    Förvirradnuu skrev 2024-07-18 18:03:47 följande:
    Jag är svensk, kanske är bara förvirrad och borde egentligen gå vidare. 
    Så vilket land åkte du till?
  • Anonym (Ninni)

Det här är trakasserier.

Modern ville ha hjälp med sin svartsjuka för det som mannen gjorde när hon höll sig gömd på hemlig ort.

Svartsjukan går inte att få bort, vill du leva med honom så är det bara att göra det, med tiden ger nog tankarna på den andra med sig. När ni har ett vanliga vardagsliv.

Däremot bör  mamman tänka sig noga för, kan hon lita på honom nu? Han förde ju henne bakom ljuset förra gången, när de blev hotade. Vill mamman leva ett komplicerat liv utan riktigt lugn?

Sedan är han ju barnens far, så den kontakten måste han få ha. Men kanske inte på en plats där det finns hot.

Nu tycker jag vi lämnar den här tråden för den har börjat handla om något helt annat än familjeliv.

• Anonym (Svårt)

Har läst alla TS inlägg och känner att jag börjar få lite grepp om situationen. Tror inte TS ljuger längre utan handlat som hon gjort för att skydda sina barn. 

Till TS: När man lämnas så av sin familj på det sättet, ja det får ju hela ens värld att falla samman. Jag tror din man agerade efter att ni inte skulle komma tillbaka. Han försökte på något sätt må bättre. Du får tänka på att han inte enbart förlorade er utan hela hans släkt i Sverige säkert hotades. Det är tungt för någon att bära. Trots denna tunga situationen är han redo att ta tillbaka dig. De andra kvinnorna han varit med var för att komma över dig, men det gick ju inte. Varför testar ni inte att dejta först? Kanske ni bara kan ta en kaffe ibland och börja det lugnt tills.du känner dig mer bekväm?

• Anonym (Kimchi)

Ja du?! 

Om vi går till din svartsjuka som är det egentliga problemet måste ni sätta er ner och prata om hela jäkla situationen. Rimligt är att ta hjälp utifrån av familjeterapeut. Tänk också att barnen har farit illa av den obefintliga kontakten. När det som hände hände kan du inte klandra honom för att ha kvinnligt sällskap. Han blev helt övergiven. Var glad att han inte anmälde dig och barnen som försvunna och du har blivit hämtad av myndighet. Ok. Nu försvann du via myndighets goda minne. Men 2 fakking år?! Tillhör din mans släkt något av de kriminella gängen lät hoten inte minska. Varför inte kontaktat honom så han har kunnat sjappa dit du var. Hur byggde ni upp tillvaron? Språk, skola, vård, socialt umgänge? Försörjning? Något stämmer inte. Ni kan ju inte ha suttit isolerade under 2 år. Hur hade du det själv med relationer med män under tiden? Lite av svartsjukan kan bottna i vad du själv skulle ha gjort eller gjorde. Jag tror tyvärr att du har slagit en effektiv kil i ert förhållande pga dina handlingar. Ska ni ha någon chans måste du bearbeta din egen svartsjuka ordentlugt. Hans tillit och även din måste byggas från grunden igen. Mn hela storyn känns väldigt märklig. 

• Anonym (Pernill)

De flesta flyttar väl inom Sverige ändå. Så förstår inte detta med att flytta till ett helt främmande land med barn liksom

• Anonym (Svårt)

Verkar som att hon har flyttat till ett grannland till Sverige så så stor skillnad är det väl inte från att flytta till en annan ort i Sverige som en ort i norge/danmark.

• Anonym (Kimchi)

Nu tror jag inte det handlar om Norge/Danmark. Inte ens Finland utan Turkiet, Iran eller Irak. Typ. Inte heller något afrikanskt land. Men vem 17 vet. 

• Anonym
    Anonym (Ninni) skrev 2024-07-18 18:31:39 följande:

Det här är trakasserier.

Modern ville ha hjälp med sin svartsjuka för det som mannen gjorde när hon höll sig gömd på hemlig ort.

Svartsjukan går inte att få bort, vill du leva med honom så är det bara att göra det, med tiden ger nog tankarna på den andra med sig. När ni har ett vanliga vardagsliv.

Däremot bör  mamman tänka sig noga för, kan hon lita på honom nu? Han förde ju henne bakom ljuset förra gången, när de blev hotade. Vill mamman leva ett komplicerat liv utan riktigt lugn?

Sedan är han ju barnens far, så den kontakten måste han få ha. Men kanske inte på en plats där det finns hot.

Nu tycker jag vi lämnar den här tråden för den har börjat handla om något helt annat än familjeliv.

Vad snackar du om?
    Först är det "inget hinder" för att de ska bli ihop igen att hon har hållit sig och barnen gömda för honom i två år. Han ska bli ihop med henna vare sig han vill eller ej, för det finns "inga hinder".

TS själv skriver tydligt och upprepat ifrån början att mannen aldrig gjort något fel och att hon hela tiden älskat honom.

Detta tolkar du då som att han "förde dem bakom ljuset".
    Kan du förklara dessa totala yxskaft-resonemang?

Förklara varför han ska acceptera henne tillbaka, tack?
    Förklara hur han fört någon bakom ljuset, tack?
  • Förvirradnuu
    Anonym skrev 2024-07-18 21:32:14 följande:
    Vad snackar du om?
    Först är det "inget hinder" för att de ska bli ihop igen att hon har hållit sig och barnen gömda för honom i två år. Han ska bli ihop med henna vare sig han vill eller ej, för det finns "inga hinder".

TS själv skriver tydligt och upprepat ifrån början att mannen aldrig gjort något fel och att hon hela tiden älskat honom.

Detta tolkar du då som att han "förde dem bakom ljuset".
    Kan du förklara dessa totala yxskaft-resonemang?

Förklara varför han ska acceptera henne tillbaka, tack?
    Förklara hur han fört någon bakom ljuset, tack?
    Tack så mycket alla för era svar! Uppskattar verkligen. 
  • Förvirradnuu

Jag har blivit mer förvirrad utav hela situationen än tidigare tack vare alla svar Och åsikter. Tack ska ni ha allihopa men väljer att avsluta tråden nu! Tack 🙏🏼🌺

• Anonym (S)
    Förvirradnuu skrev 2024-07-18 12:29:36 följande:
    Nej han kommer inte anmäla, han vill bara ha tillbaka sin familj, som sagt han är redo för att förlåta det jag gjort. Men det är jag som har problem med han och inte gå vidare med att jag lämnade han när jag hade känslor, och kan ej acceptera att han träffat andra. Kanske är psykisk trots allt. 
    Varför kan du inte acceptera det? Kan du inte förstår på ett sätt att han gick vidare med andra då du stack? Han kan ju inte veta att du skulle komma tillbaka
Svar på tråden Lämnade min man och tog med mig barnen