• Anonym (Tuva)

Betyder det här att han inte litar på mig? Hjälp!

Vi är båda över 30 och har pratat om att  barn i framtiden men inte nu, sisädär om 1 år. Jag vill egentligen ha barn nu men kan vänta lite. Han har dock sagt att det inte är nån fara om det "skulle råka ske".

Vi kör avbrutet samlag och inga andra preventivmedel och om jag har mens brukar han komma i mig.

Nu är det så här att när jag inte har mens så kommer han på mig och alltid så smetar han ut sperman på min mage/lår.

Vet inte om jag övertänker det här men han har en vän vars nuvarande tjej "lurade" honom och inseminerade sig själv med hans sperma efter abvrutet samlag eller från kondom (minns ej exakt).

Nu är min fråga: smetar han ut sperman på migbför att han inte litar på mig eller tror ni jag övertänker det hela?  Detta har gjort att jag känner mig nervös inför att ha sen :*

• Svar på tråden Betyder det här att han inte litar på mig? Hjälp!
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (Tuva) skrev 2024-07-23 20:24:59 följande:
    Hej! Du ska veta att det kändes så skönt att höra att avbrutet kändes för dig som en påminnelse om att han inte ville göra dig gravid. Jag börjar känna så ibland och känns lite knäppt att känna så.  Typ nästan som att jag inte "duger". Visste din kille om att du kände som du gjorde? 

När kom han i dig? Var det random eller på "säkra dagar"?

Kanske är det som han säger, att det är "mysigt" och så övertänker jag allt? Vill ju inte direkt fråga då det är anklagande på ganska lösa grunder.

Helt säkert kan man ju inte veta. Hans vän TROR att det var så pga att hon började springa på toa direkt efter sex och vara där jättelänge. Men min kille sa att han tror de körde avbrutet så hon kan mycket väl ha råkat bli gravid på typ försats. Bör nämnas att denna strulkompis uppger sig ha gjort TVÅ kvinnor gravida på samma vis (en fick missfall) och han påstod att den första också lurat till sig graviditeten. Detta gör att jag ändå tror det kanske är han som slarvat med att inte skydda sig och vill frånta sig ansvaret. För som du säger, är väl knappast lätt att inseminera sig själv manuellt sådär.
    Jo jag sa till honom att jag inte gillade det och att jag hellre hade spiral tills han var redo för ett barn till isåfall men han var rädd för att trådarna skulle kännas. Oftas kom han i mig på säkra dagar typ när jag hade mens men nån gång var det random. Han ville ju egentligen vänta med ett barn till men jag är inte så ung (fyller 37 snart) och så ville jag vara klar med småbarn nån gång också, 

Ja alltså jag vet inte , man kan ju definitivt bli gravid genom att inseminera sig själv.. en bekant berättade att hon blev det när hennes kille satt i fängelse och skickade med henne en burk. Och det är ju inte helt ovanligt att typ vänner som skaffar barn tillsammans gör så. Men då är det ju i en burk. Har lite svårt att tänka mig att det skulle funka om nån typ har kommit på magen men jag vet inte. Är det i en kondom skulle det säkert kunna funka. Men kan ju vara så att killen hittar på det också för att han själv har slarvat. 
  • Anonym (Ui)
    Anonym (Tuva) skrev 2024-07-23 14:18:21 följande:
    Enligt kompisen ska hon börjat gå  på toa jättelänge och han blev misstänksam. Sedan blev hon gravid trots att killen uttalat sagt att han vill vara barnfri.
    Så nej, inget erkännande utan bara ett påhitt från mannen som vill skylla ifrån sig. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Din pojkväns kompis  flickvän  kanske var länge på toan efter deras sex för att han är usel i sängen och hon fick sköta sitt på egen hand efteråt? Drömmer

• Anonym (M)
    Anonym (Tuva) skrev 2024-07-22 10:49:03 följande:
    Han säger bara "för det är mysigt". Enda sättet jag skulle kunna bli gravid är om jag inseminerar mig själv efteråt, så om han smetar ut pga det måste han ju tro risken finns??
    Eftersom spermier inte överlever många minuter utanpå kroppen så hade du behövt inseminera dig med en gång han har kommit. 
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (M) skrev 2024-07-25 10:31:50 följande:
    Eftersom spermier inte överlever många minuter utanpå kroppen så hade du behövt inseminera dig med en gång han har kommit. 
    Alltså är de typ i en burk överlever de ju mycket längre , har en kompis som gjorde så (killen ville också alltså såklart). Men på kroppen sådär kommer de ju i kontakt med luft och dör nog väldigt snabbt kan jag tänka mig eftersom det torkar snabbt. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Isabella) skrev 2024-07-25 11:42:38 följande:
    Alltså är de typ i en burk överlever de ju mycket längre , har en kompis som gjorde så (killen ville också alltså såklart). Men på kroppen sådär kommer de ju i kontakt med luft och dör nog väldigt snabbt kan jag tänka mig eftersom det torkar snabbt. 
    En timme, typ. Inte särskilt lång tid.

www.rfsl.se/verksamhet/foralder/att-bli-och-vara-foralder/heminsemination/

Spermierna kan förvaras i en burk, en kondom (obs se till att den inte har någon spermiefientligt beläggning) eller liknande men det viktigaste är att de håller kroppstemperatur. Om de måste transporteras innan de insemineras kan de förvaras i exempelvis armhålan under resan. Det bästa är om spermierna kan användas så snart som möjligt, efter en timme utanför kroppen försämras möjligheterna till en graviditet.
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (K) skrev 2024-07-25 12:36:54 följande:
    En timme, typ. Inte särskilt lång tid.

www.rfsl.se/verksamhet/foralder/att-bli-och-vara-foralder/heminsemination/

Spermierna kan förvaras i en burk, en kondom (obs se till att den inte har någon spermiefientligt beläggning) eller liknande men det viktigaste är att de håller kroppstemperatur. Om de måste transporteras innan de insemineras kan de förvaras i exempelvis armhålan under resan. Det bästa är om spermierna kan användas så snart som möjligt, efter en timme utanför kroppen försämras möjligheterna till en graviditet.
    Jo precis , min kompis berättade att hon gjorde så , i en burk och sen förvarade i armhålan under resan och hon blev gravid. Det måste ju ha tagit mindre än en timme, hon sa att hon tog taxi. 

Men att överhuvudtaget göra det efter att en kille har kommit på en nånstans (typ rumpan, brösten, magen) känns som att det inte skulle vara det lättaste .. Kommer han i en kondom går det säkert , läste nånstans att Drake hade hällt hot sauce i en kondom för att nån tjej inte skulle kunna göra det haha men vet inte om det stämde. 
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (M) skrev 2024-07-25 10:31:50 följande:
    Så länge det inte torkat trodde jag det gick? Torkar ju fortfare när det smetats ut såklart. När jag tvättar mig  i badtummet har jag ändå vissa partier med sperma som inte torkat om vi inte legat och myst för länge men för inte in den i slidan såklart.
  • Anonym (K)
    Anonym (Tuva) skrev 2024-07-25 13:03:27 följande:
    Så länge det inte torkat trodde jag det gick? Torkar ju fortfare när det smetats ut såklart. När jag tvättar mig  i badtummet har jag ändå vissa partier med sperma som inte torkat om vi inte legat och myst för länge men för inte in den i slidan såklart.
    Jo men vadå, ska du stå och skrapa av dig sperman, in med dem i en spruta och köra upp i musen? Alltså, du måste seriöst släppa alla de där tankarna om att han skulle vara orolig för att du ska självinseminera. Hans kompis är en pantad idiot om han inte fattar att det är helt hans eget fel att han gjort två tjejer på smällen, INTE att de sparat hans sperma och kört upp dem själva eller på annat sätt fuskat till det.
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (K) skrev 2024-07-25 13:12:02 följande:
    Jo men vadå, ska du stå och skrapa av dig sperman, in med dem i en spruta och köra upp i musen? Alltså, du måste seriöst släppa alla de där tankarna om att han skulle vara orolig för att du ska självinseminera. Hans kompis är en pantad idiot om han inte fattar att det är helt hans eget fel att han gjort två tjejer på smällen, INTE att de sparat hans sperma och kört upp dem själva eller på annat sätt fuskat till det.
    Ja. Kanske långsökt att jag tror min kille är nojig pga något han berättade om sin kompis en gång :)  är ju väldigt psycho att försöka och att lyckas är nog svårare än att råka bli gravid pga avbrutet samlag
  • Anonym (Tuva)
    Ja. Kanske långsökt att jag tror min kille är nojig pga något han berättade om sin kompis en gång :)  är ju väldigt psycho att försöka och att lyckas är nog svårare än att råka bli gravid pga avbrutet samlag
  • Anonym (Isabella)
    Jo jag tror också att det är han som har slarvat. Avbrutet är ju långt ifrån 100% säkert. Och att han påstår att 2 olika tjejer skulle gjort det?  Herregud haha. 
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (Tuva) skrev 2024-07-25 14:07:53 följande:
    Tror också det är lättare att råka bli gravid av avbrutet samlag isåfall. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Isabella) skrev 2024-07-25 15:30:29 följande:
    Jo jag tror också att det är han som har slarvat. Avbrutet är ju långt ifrån 100% säkert. Och att han påstår att 2 olika tjejer skulle gjort det?  Herregud haha. 
    Haha ja :) Lite bakom flötet i kombination med ovilja att ta ansvar låter det som.
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (Isabella) skrev 2024-07-25 15:30:29 följande:
    Haha ja. Alltså jag trodde först killen haft otur men med närmare eftertanke efter denna tråd känns det uppenbart att han sannolikt slasrvat och skyller ifrån sig. 
Svar på tråden Betyder det här att han inte litar på mig? Hjälp!