• Anonym (?)

Hjälp! Hur tar jag bort örhänget?

Hej!
    Jag tog hål i örat för någon dag sedan och ångrar mig verkligen. Men problemet är att jag inte vet hur jag får bort örhänget? Dem sitter som berget. Har både vridit på fram och baksidan.
    Är det någon här som vet hur man gör?
    Lägger upp bild på fram och baksida.

• Svar på tråden Hjälp! Hur tar jag bort örhänget?
  • Anonym (?)
    halvan skrev 2024-07-22 14:41:17 följande:
    Det behövs ganska mycket kraft. Man får inte vara rädd och har du ett bra grepp och drar framåt och bakåt samtidigt gör det inte ont. Men det ska ju inte behövas övermänsklig kraft.. :) Har du tagit i men det ändå inte går isär skulle jag höra av mig till stället där hålet togs och be om hjälp att ta ut den.
    Jag ringde dit men de vill ha 400kr för att ta bort örhänget. Helt galet dyrt tycker jag. Så jag får försöka på egen hand, bara ni är säkra på att jag ska dra ut det och inte att nåt behöver skruvas bort.?
  • sfakianaki

gjorde du hos en riktig studio med nål så behöver du skruva bort ena sidan. Gjorde du med pistol så är det bara att dra.

• sfakianaki

Om det är en som ska skruvas av så kan det vara riktigt svårt att få upp den. Bästa sättet är att ha på sig latexhandskar, då får du mycket bättre grepp.

• Anonym (?)
    sfakianaki skrev 2024-07-22 15:43:36 följande:

gjorde du hos en riktig studio med nål så behöver du skruva bort ena sidan. Gjorde du med pistol så är det bara att dra.

Hon använde kanyl.
    men åt vilket håll ska jag skruva?
  • Kiyah
    Anonym (?) skrev 2024-07-22 16:03:51 följande:
    Hon använde kanyl.
    men åt vilket håll ska jag skruva?
    Dom där ska skruvas av. 
    Brukar vara åt vänster när man kollar på smycket framifrån. se till att hålla fast plattan på baksidan samtidigt annars är det enda som kommer hända att du snurrar hela smycket
  • Anonym (?)
    Kiyah skrev 2024-07-22 18:11:45 följande:
    Dom där ska skruvas av. 
    Brukar vara åt vänster när man kollar på smycket framifrån. se till att hålla fast plattan på baksidan samtidigt annars är det enda som kommer hända att du snurrar hela smycket
    Jag ringde till de som gjorde hålen åt mig. De sa att man inte kan göra det på egen hand utan att jag måste ta mig till en Piercingstudio.
  • sfakianaki

Såklart du kan ta av dom själv! vore väldigt konstigt med några special örhängen som bara dom kan ta av. Försök med handskar på så går det mycket lättare.

• Anonym (?)
    sfakianaki skrev 2024-07-22 18:43:11 följande:

Såklart du kan ta av dom själv! vore väldigt konstigt med några special örhängen som bara dom kan ta av. Försök med handskar på så går det mycket lättare.

Jag och en kompis har verkligen försökt. Det går inte !!
    Jo hon sa att de måste ta bort örhängena med en speciell maskin.
  • sfakianaki

aldrig någonsin hört talas om. och då har jag ändå varit väldigt intresserad av piercingar sen jag var tonåring. Sa dom det när du gjorde den att du skulle behöva komma dit och byta ut den när det är dags att byta smycke? Det enda man vanligtvis inte kan ta bort själv är dermal när plattan sitter under huden. 

I vanliga fall hjälper dom till att ta ur, och byta ut, smycken i piercingar dom gjort, utan kostnad... Och att man får betala om man piercat sig någon annanstans.

Om jag var du och inte kunde få loss den själv så hade jag gått till en annan studio och bett om hjälp. Oavsett om du inte piercat dig där så kommer dom säkerligen hjälpa dig för betydligt mindre än 400kr. Skulle inte gått tillbaka till stället du gjorde det på om dom är så väldigt oservice minded. 

• halvan

Dom har alltså gett dig en permanent piercing som inte går att ta bort? Var det något du fick veta i förväg?

• Anonym (?)
    halvan skrev 2024-07-22 19:57:55 följande:

Dom har alltså gett dig en permanent piercing som inte går att ta bort? Var det något du fick veta i förväg?

Nej. Men de att jag behövde vänta 6 veckor förrän jag kunde byta örhänge. Märkligt
  • felicityporter

Du ska kunna ta ut det själv genom att skruva på det som flera andra skrev. Går inte det hade jag definitivt vänt mig till en konkurrent och bett om hjälp. Jag råkade ut för att en piercing råkade ramla ut och bad om hjälp och blev supertrevligt bemött. Min erfarenhet är att piercare generellt är trevliga, hyggliga och hjälpsamma människor. Tror absolut inte att du kommer behöva betala 400 spänn för det, låter ju helt sinnessjukt!

• Anonym (?)

Jag gick till en konkurrent idag och fick bort örhänget för 100kr
    han använde nåt instrument för att få bort örhänget.

• Anonym (?)

En fråga. kommer detta fula hålet försvinna vart örhänget satt?
  • Anonym (591)

Det kommer att växa ihop snabbt eftersom att du tog ut smycket så fort.

• Anonym (591)

Hur kommer det sig att du ångrade piercingen? 
    Var piercingen något du gjorde i stunden utan att ha tänkt efter eller kändes det rätt först men kändes fel när örhänget väl var på plats?

• Anonym (Kvalster van der Kvist)

Jag är förstummad över hur svårt folk kan ha att gå ner i verkstaden och hämta en avbitare.

Svar på tråden Hjälp! Hur tar jag bort örhänget?