Sett till mig själv så litar jag bara på de människor som gör handling av det dom SÄGER. Jag tror inte bara på det någon säger. Personen måste kämpa lite och det gäller inte bara en, två, tre, tio gånger. Det gäller hela tiden.
Så, lita på din magkänsla! ⭐
Vem som helst kan bli fysiskt våldsam (ingen är perfekt), men de flesta människor kan efter en sån handling känna ånger och därmed ett starkt dåligt samvete. Som man i det läget försöker göra något åt genom att innerligt be om ursäkt och försöka jobba på att komma till bukt med. Handlingen kan upprepas, men den anhöriga känner en stark känsla på att personen vill komma till en förändring.
Om din person hade känt dåligt samvete och ånger från allra första stund så hade han visat det direkt på detta sätt. Det är inget man kan hålla inne med så länge som i ett helt år. Därför blir det så tydligt nu när din person först EFTER att du tjatat på honom som han plötsligt börjat känna och visa ånger samt vilja till förändring.
DET visar därmed på en tydlig oförmåga att han inte har kontakt med sitt samvete. Han tycker helt enkelt att han inte har gjort något fel. Däremot kan han få det att se ut som om han skulle förstå att han gjort fel och att han skulle vilja söka hjälp. Men det gör han enbart för att få behålla dig och sin kontroll över dig. Det är mycket farligt i detta läge, eftersom han genom en sån behandlings-process på en sån mottagning kan få försprång och linda in sin kontroll på ett sånt sätt så att du inte, till en början, kan märka av den. Vilket i många fall gör det mycket svårare att kunna lämna.
Ännu ett tydligt tecken är hans rädsla att framstå som ett freak.
Det handlar tyvärr bara om en rädsla för att hans omgivning ska tappa förtroende. Han är alltså tyvärr bara mån om sig själv och inte om dig.
Och extra obehagligt är dessa jag ska inte döda dig-repliker då de indikerar på ett tydligt missnöje som nu växer inom honom. Han är helt enkelt så missnöjd nu över denna förändrade situation att han har svårt för att behärska sig. Det blir därmed hans sätt att försöka få kontroll över dig igen genom att skapa skuldkänslor hos dig över att du liksom har förstört hans möjligheter till att ha kontroll över dig. För enligt honom är ju allt som frångår hans kontroll, ditt fel.
(Även om det såklart inte är det!) 🙏🌺