• Anonym (U)

Vill han verkligen ändras?

Spelar ingen roll om han vill förändras. Han är en riskfaktor i ditt liv. Din "förälskelse" är egentligen ett psykologiskt försvar. 

• Anonym (U)
    Anonym (vilsen) skrev 2024-07-22 19:15:12 följande:
    Vad menar du?
    Det går inte att förklara i ett inlägg. I korta drag så har du blivit utsatt av en kontroll kombinerat med fysisk misshandel. Så fungerar även hjärntvätt. Ditt inre tror att den säkraste vägen handlar om att anpassa sig runt hans aggressioner och skapar då en förklaring till detta baserat på illusionen av kärlek.

Kontakta en kvinnojour.
  • Anonym (U)

Stunderna av "kärlek" han visar dig, eller att han säger att han enbart söker hjälp om du är tillsammans med honom är också en del av kontrollen och manipulationen.

• Anonym (U)
    Anonym (vilsen) skrev 2024-08-24 19:57:33 följande:
    Uppdatering:

Han lovade att söka hjälp och sa att han upprättat en kontakt, men fick igår reda på att det var lögn. Hans motivation bakom detta är att han skäms och inte vill framstå som ett freak, hans ord inte mina. Dock har jag ställt ett ultimatum nu och ska följa med honom till mansmottagningen nästa vecka. Sen har han de senaste veckorna vid upprepade och random tillfällen sagt ''jag ska inte döda dig'' helt taget ur sammanhanget/situationen. Vi kan ha suttit och ätit middag eller kollat på tv och han har då slängt ur sig detta. Jag känner mig dum som skriver det här nu, men vet inte om det är sig själv eller mig han försöker övertyga om saken. Får en lustig känsla i kroppen bara..
     ni borde flytta isär så han kan ta itu med sin egen skit. Inte särskilt tryggt för dig
Svar på tråden Vill han verkligen ändras?