• Anonym (Skallig tjej)

Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?

Hej!
    Jag är i 35-årsåldern och har inget hår. Det här tär enormt på mitt självförtroende. Jag känner mig äcklig, oattraktiv och okvinnlig. När jag var yngre och hade hår var jag en tjej som såg bra ut, hade inga problem att få killar.

Jag har lite svårt för att bära peruk för känns som att jag luras.. Även om jag absolut ser mycket bättre ut med peruk.

Fått för mig att ingen man skulle kunna tänka sig att dejta någon som mig. Möjligtvis någon enstaka med fetisch för skalliga tjejer. 
    Hade ni kunnat dejta en skallig tjej? Spelar det roll om hon har peruk eller går utan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?
  • Jemp

Jag är förvisso heterosexuell kvinna, men tycker många kvinnor är jättesnygga skalliga eller snaggade. 

• Anonym (Man)
    Tukt skrev 2024-07-24 12:38:34 följande:
    Vill du alla ska vara ärliga i forumet kring din sociala inkompetens också?
    Ett anonymt forum är till för just det. Att säga vad man tycker. Om jag däremot skulle sitta i personalrummet och säga det till en kollega som inte hade något hår så hade det varit bristande social kompetens.

Men det var ett rappt svar, det får jag ge dig.
  • Tukt
    Anonym (Man) skrev 2024-07-24 14:02:18 följande:
    Ett anonymt forum är till för just det. Att säga vad man tycker. Om jag däremot skulle sitta i personalrummet och säga det till en kollega som inte hade något hår så hade det varit bristande social kompetens.

Men det var ett rappt svar, det får jag ge dig.
    Ändå intressant att du verkligen inte förstår.
  • Anonym (-)

Om hon hade kunnat dejta mig hade jag kunnat dejta henne även om hon var skallig.

• Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (L) skrev 2024-07-24 12:21:37 följande:
    Nja, de allra flesta män anser att kvinnor med hår är snyggare än kvinnor utan hår. Helst ska det vara långt. Det finns studier som visar att män föredrar kvinnor med långt hår. Visst finns det män som anser att kvinnor som är snaggade eller korthåriga är snyggare, men de är få. Nu pratar vi om vad allmänheten, den stora massan, tycker.
    Så är det absolut! Jag har fått acceptera att jag inte längre ses som en typiskt snygg kvinna enligt allmänheten. Men skönt att höra att det ändå är en rätt stor andel män som hade kunnat dejta en skallig kvinna trots att det kanske inte är det utseendet som föredras.Glad
  • Anonym (1234)
    Anonym (H) skrev 2024-07-24 12:10:50 följande:
    Sinead o Connor
    Håller inte med. 

Finns väldigt få kvinnor, om ens någon kvinna, som ser bra ut med såpass kort hår. 
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (Fd peruk) skrev 2024-07-24 13:03:12 följande:

Har problem med att citera, men vill verkligen fortsatt påpeka att det naturligtvis tar lite tid att landa i ett nytt utseende, men att det naturligtvis är något man kan förhålla sig till olika.

Jag tycker du ska unna dig de vinster som finns med peruk och inte vara så strikt i "det naturliga". Särskilt män brukar ju lyfta fram just "naturliga kvinnor" och som kvinna tycker jag det är vanligt att män helt enkelt faktiskt inte SER peruker, smink och annat. 

Det finns ingen anledning att helt redogöra för vad som är skapat av kroppen och vad som fått lite hjälp. Naturligtvis kan det vara rimligt att inte överraska folk... Men folk som har peruk har inte lovat vissa sin skalle, utan man gör som man vill.

Haha ja så är det verkligen, många män som säger att de gillar naturliga tjejer förstår inte hur mycket piff många kvinnor gör som de inte ser. Jag använder peruk en kort stund i början och nej män (inte de flesta kvinnor heller) ser inte att det är en peruk (om den är verklighetstrogen alltså).
  • Anonym (Man)
    Tukt skrev 2024-07-24 14:21:40 följande:
    Ändå intressant att du verkligen inte förstår.
    Förstår att jag ska säga att skalliga kvinnor är hetast?
  • Anonym (eagle)

Jag är så pass gammal och trygg i mig själv att ja, det skulle jag kunna.

Är du världens sötaste och trevligaste och jag lär känna dig så ... vad spelar det för roll, hår eller inte?

Nån tjej tycker att hon är för lång. Någon gillar inte sin rumpa. En tjej tycker att hon har för små bröst, eller för stora, eller att det ser fult ut att de är olika stora. Nån småbarnsmamma gillar inte sina två bilringar i midjan som hon fick efter senaste graviditeten.

Jag kan inte se att "dåligt mående" för avsaknad av hår skulle vara någonting annorlunda.

Jag har aldrig varit med en tjej som inte haft komplex för någonting med sin kropp.

En gillade inte sina inåtvända bröstvårtor. En ogillade de mörka stråna på överläppen. En undrade om jag inte tyckte att hon var för mörk (fransk-arabisk) när hela Sverige var fullt av blondiner (trodde hon). En ogillade att hon i princip saknade bröst helt. En tyckte hon var för tjock ...

Det är så mycket energi som går åt i onödan till saker som i slutänden spelar väldigt liten roll. Vi ska tycka om varandra som personer och vilja varandra väl. Det räcker långt i ett förhållande.

Gör som du vill med peruk men jag tänker att för den som träffar dig dagligen när ni blir ihop så är ditt hårlösa jag det naturliga som förr eller senare lr den inte behövas i hans sällskap i alla fall.

• Anonym (eagle)
    Anonym (O) skrev 2024-07-23 13:30:58 följande:
    Har inga bilder, men snabbköpskassörskan i kvarteret där jag bor har inget hår och är görsnygg iaf! 
    Du är möjligen inte från Gotland?
  • Anonym (Skallig tjej)
    Anonym (eagle) skrev 2024-07-24 17:52:57 följande:

Jag är så pass gammal och trygg i mig själv att ja, det skulle jag kunna.

Är du världens sötaste och trevligaste och jag lär känna dig så ... vad spelar det för roll, hår eller inte?

Nån tjej tycker att hon är för lång. Någon gillar inte sin rumpa. En tjej tycker att hon har för små bröst, eller för stora, eller att det ser fult ut att de är olika stora. Nån småbarnsmamma gillar inte sina två bilringar i midjan som hon fick efter senaste graviditeten.

Jag kan inte se att "dåligt mående" för avsaknad av hår skulle vara någonting annorlunda.

Jag har aldrig varit med en tjej som inte haft komplex för någonting med sin kropp.

En gillade inte sina inåtvända bröstvårtor. En ogillade de mörka stråna på överläppen. En undrade om jag inte tyckte att hon var för mörk (fransk-arabisk) när hela Sverige var fullt av blondiner (trodde hon). En ogillade att hon i princip saknade bröst helt. En tyckte hon var för tjock ...

Det är så mycket energi som går åt i onödan till saker som i slutänden spelar väldigt liten roll. Vi ska tycka om varandra som personer och vilja varandra väl. Det räcker långt i ett förhållande.

Gör som du vill med peruk men jag tänker att för den som träffar dig dagligen när ni blir ihop så är ditt hårlösa jag det naturliga som förr eller senare lr den inte behövas i hans sällskap i alla fall.

Tack för din kommentar. Förstår absolut vad du menar och säger inte att du har fel, men att helt sakna hår är inte riktigt som vilket komplex som helst. Jag har ju också "vanliga" saker som jag känner mig osäker över. Exempelvis har jag fött barn och har lite bristningar. Varit osäker över mina tänder som jag tyckt är lite för snea. Men att jag inte har något hår är ju ingen liten sak som bara jag tänker på. Det är ju typ det första folk ser (och tänker på, antar jag) när de ser mig och det gör att jag ser väldigt annorlunda ut. Det är nog mer att jämföra med någon som har en synlig missbildning eller som en bekant jag hade som yngre som hade ett stort rött födelsemärke över större delen av ansiktet. 

Men såklart bra att tänka på att alla har saker de är osäkra över. 
  • ProfessorA

Frisyr är viktigt, men vilken frisyr tjejen har är inte så viktigt så länge den matchar henne i övrigt. 

Skalliga tjejer kan vara riktigt snygga och attraktiva, men det beror för min del mycket på huvudformen och dragen i övrigt. En kvinna med vackra drag från axlar och uppåt med bra hållning kan vara otroligt snygg. Då tycker jag att skalligheten framhäver de vackra dragen på ett bra sätt, där hår till och med kan vara i vägen. Jag tycker fler kvinnor borde våga prova kort/snaggat eller rakat huvud. 

• Anonym (kalle)

Vill absolut inte vara okänslig, Men jag har väldigt svårt för skalliga kvinnor. De må vara perfekta på alla sätt o vis men jag har aldrig känt någon attraktion till dem. 

Däremot väldigt väldigt kort hår kan fungera för vissa, men även där har jag inte alls haft samma dragningar till dem som med de med lite längre hår. 

så gärna med peruk och de behöver inte ens berätta att det inte är deras riktiga hår. 

Svar på tråden Hade du kunnat dejta en kvinna utan hår?