Anonym (Pepe123) skrev 2024-07-24 12:27:30 följande:
Själva premissen till att vi började dejta var att hon redan hade bestämt att hon skulle flytta till Sverige. Sen har jag varit och hälsat på vänner och familj till henne. Och hade det varit hennes nära vän eller i familjen hade jag ju såklart gått med glädje då det är relationer som kommer bestå. Men det här bröllopet är någon avlägsen roomie där hon inte kommer känna så många andra gäster.
Jag skulle kunna komma på minst tvåtusen andra (roliga) saker att göra för att visa uppskattning med den tid och pengar som går till det här.
Hon vill att du ska följa med för hennes skull. Hon känner inte så många och vill såklart ha med sin partner/den hon planerar att spendera sitt liv med. Är det så konstigt?
Att vara i ett förhållande handlar om att ge och ta, inte bara tänka JagJagJag. Det handlar inte om att visa uppskattning utan det handlar om att visa att du finns där för din partner när hon behöver dig!
Kostar pengar, ja men ni kommer ju ändå resa till hennes land då och då. Ta lite extra semester och se det som ett tillfälle att kunna träffas och bonda lite mer, se hennes land/kultur, även om du träffat hennes vänner och familj redan så kommer du träffa dem fler gånger i ditt liv!
Ett bröllop kostar inte så mycket att gå på, fina kläder bör redan finnas i varje människas garderob och din flickvän står förstås för presenten från er båda.
Det här handlar om att visa hur du är som partner, ärligt talat hade jag haft en partner som inte tänkte följa med för det inte var värt något för honom, utan att han fattade att det var värt något för mig, så hade jag nog tänkt om hela förhållandebiten.
Om du inte kan ställa upp för en sådan simpel sak (och ja, pengar yada yada men har man partner i annat land som har familj i annat land så måste det bli resor som får kosta!!) vad är du för slags partner då tror du?