• Anonym (Trött på trams)

Tramsiga karlar, så avtändande!

Jag har bara haft tre långa förhållanden sedan jag blev vuxen, resten har varit kortare förhållanden och romanser. I alla mina långa förhållanden har dessa killar/män blivit så jävla jobbiga, tjatiga och tramsiga när vi varit ihop ett tag och de känner sig bekväma med mig. I början var de romantiska och helt underbara! Jag blev så trött på allt jävla trams hela tiden! Jag tycker det är roligt någon gång ibland, men är det oftare så blir det riktigt jobbigt och avtändande! 

En tjejkompis och jag pratade om vad våra män brukade göra. Hon berättade att han kunde ställa sig framför henne när hon satt i soffan och fisa henne i ansiktet, han tyckte det var jättekul. Ja jag hade också en sån, som tyckte det var kul att fisa hela tiden och garva. Tror karlar att vi vill ha sex med någon som fiser oss i ansiktet? Man blir så jävla avtänd tillslut. 

På Flashback är det mest män, jag läste en tråd om just att tramsa med sin äkta hälft, det skrev om tramsiga saker som de tyckte var roligt att göra med jämna mellanrum. När jag sa till han med fisarna att sluta tramsa så sa han bara att tramsa rimmar på ramsa, hihi. En annan tyckte det var så kul att smyga upp bakom mig och dra ner mina byxor när jag stod och diskade. En gång är det kul, men inte flera gånger! En tredje upprepade samma saker jämt, berättade samma historier hela tiden under hela vårt förhållande. Han sade att han inte ens kom ihåg att han berättat det flera gånger redan. Han skämtade om samma, samma, samma saker hela tiden, tror de att man tycker det är roligt att höra samma skämt jämt!? 

Är det vanligt att män är såhär? Är det mest yngre män, eller? Jag är lite över 40 och har nyligen träffat en man långt över 50 som har vuxna barn. Jag tror inte han är likadan, han verkar inte vara så omogen! Är det mest omogna män som håller på såhär? Eller har ni andra erfarenheter av att äldre män också är så? 

Hur ska man få dem att förstå att man inte tycker det är kul, när man säger det gång på gång och de svarar att de tycker det är kul?

• Svar på tråden Tramsiga karlar, så avtändande!
  • Anonym (Fisen)
    Melerad ögonfärg skrev 2024-08-07 00:12:37 följande:

Jag höll nog på att tramsade en del med min tjej när jag va yngre. Men att fisa någon i ansiktet tycker jag aldrig är ok. Nu lever vi ett humorfritt medelklassliv. Vi har inte ens sex längre.

Ibland är faktiskt en brakskit riktigt rolig...
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (j)

Att man har samma typ av humor är ju något som är tändande i en relation, men det blir klart avtändande om den ena har dålig humor (enligt den andre). Man kan inte tvinga sin humor på den andre, det mister ju då sin effekt, om någon inte har min typ av humor fortsätter jag inte skämta bara för jag allena tycker det är roligt. 

Jag hade ett ex en gång som nog tyckte min humor var ansträngande för han då den krävde en liten mer rapp käft, poänger, viss sort av intelligens (faktiskt inget skryt jag är korkad i andra sammanhang), jag fattade snabbt att den sortens humor kunde jag inte köra med honom. 

så tog det slut, men när nästa kärlek kom, när jag träffade han jag är fortfarande ihop med idag, blev det så att vi började skratta åt samma sak, jag testade att dra min typ av humor och han nappade direkt - han hade också den! Vi tyckte såklart vi hittat rätt! Så skönt det varit att jag aldrig behövt dölja min humor eller tänka om den slår fel (som jag fick tänka på med exet). Istället har vår gemensamma humor kryddat vår relation. 

• Anonym (Bengt-Erik)

Min fru hatar mina (ganska få) sexskämt, tycker att jag är gubbig. Jag tycker att jag är kul.  :-O

• Anonym (Nina)

Ni som tycker detta är ett typiskt beteende på landet... Jag är i såna fall tacksam att jag växte upp på rätt sida av landsbygden i såna fall 😁 visst fanns det några riktiga lurkar som spenderade dagarna med att dricka hembränt även i min by men de flesta jag växte upp med var hårt arbetande lantbrukare som var stenhårt uppfostrade till att vara hederliga män och respektera kvinnor. Min egen farsa skulle aldrig ha accepterat ett sånt beteende hos mina bröder och hade någon av männen i min familj fått för sig att lägga av en brakare och garva åt det när mamma var i närheten hade de flugit ut med huvudet före. Hela familjen och även andra familjer hade enorm respekt för mina föräldrar, och tacka gudarna för det, när jag läser den här tråden...

• Meddelande borttaget
  • Häegertz
    Anonym (Fisen) skrev 2024-08-06 23:07:27 följande:

Kan berätta om mer pinsamheter.

På en fest i sommar drog han ner byxorna och satte sin cigarett i röven och "låtsades" röka med röven...

Men detta är ju sjukt roligt! Jag bara dör av skratt av såna stunts! 

En klassiker är ju att dra fram pungen och kuken och klämma in en cigg mellan. Men jag förstår också att alla inte gillar low-brow humor. 

• ClumsySmurf
    Anonym (Fisen) skrev 2024-08-06 21:28:15 följande:
    Just det där med att fisa i ansiktet är vanligare än vad man tror.
    Ha ha...
    Herrn i huset kan även släppa en brakskit precis innan han går ut ur en affär för att sedan skratta högt....

Anonym (Fisen) skrev 2024-08-06 23:35:12 följande:
    Tja, vi "bönder" på landet är lite annorlunda...
    Volvo, hembränt, Eddie Meduza osv

Vi brukar skämta om att man ska mista oskulden i baksätet på en gammal Volvo annars blir man inte gift....ha ha...
    om man är 16, har en epa volvo och tjejerna är lika fjortis men när man har riktigt körkort, riktig bil och alla andra är inte fjortis...Då är det inte vi "bönder" men det kan vara vi med "diagnos".
  • Anonym (Fisen)
    Häegertz skrev 2024-08-08 12:27:37 följande:

Men detta är ju sjukt roligt! Jag bara dör av skratt av såna stunts! 

En klassiker är ju att dra fram pungen och kuken och klämma in en cigg mellan. Men jag förstår också att alla inte gillar low-brow humor. 

Han gjorde helikoptern på en kräftskiva, men då var det flera killar som gjorde det samtidigt.
  • Anonym (SA)

Har män "begåvats" med fis-humor så verkar tyvärr varken ålder, utbildning, social status, intelligens eller något sånt spela roll, tyvärr. De har helt enkelt bara fötts vidriga! Har varit i de mest absurda situationer med män man aldrig kunnat föreställa sig ansåg att en mök kunde liva upp stämningen! Hade praktik i en butik där butikschefen gick ifrån att sitta (skit)seriös på möten med distrikschefer till att just fisa en kollega i ansiktet som höll stegen han stod på. Hade det varit mig hade det blivit gipsvagga för karljäveln! Han fes så pass att en kollega fick säga "För helvete, det är en butik!! Nån kan ju komma in!!". Och märkliga dejter man haft med otroligt vackra och välvårdade män som t.ex. helt plötsligt dragit en mök och ökat farten och bara "Öhöhöhö, turbo!!!". Bara Ursäkta, jag har tvättstuga... Så det verkar inte alls finnas nån speciell typ med fis-humor.
    Det roliga är att det verkar finnas kvinnor som lider av precis samma sak! Tunnelbane-Nettan la ofta ut memes som handlade om fjärtar. Till skillnad från här så är det samma omogna nivå på hennes försvarsadvokater till följare så man blev ju totalt kölhalad när man frågade hur gammal människan är egentligen!

Ett sexuellt ofredande skulle jag aldrig acceptera av den jag levde med! Dra ner byxorna, klämma på tuttarna, nypa i röven. Lite stil och finess, tack!

• Meddelande borttaget
  • Anonym (2 faser)

Enligt vad jag har upplevt så har män faser i livet, man tror att de mognat ifrån någon barnslig sak, men det kommer tillbaks igen. Män från 25 och upp tom 39 upplever jag ofta som mogna och vuxna. Yngre och äldre än så är ganska lika.

Jag vet även män som jag har trott mognat för att de blivit pappor. Men det är också ett slags skådespel, de mognar egentligen inte de bara agerar mer moget för att de måste. När barnen börjar närma sig 18 och är mer självständiga så blir pappa barnslig igen.

• Anonym (Fisen)
    Anonym (SA) skrev 2024-08-08 16:48:22 följande:

Har män "begåvats" med fis-humor så verkar tyvärr varken ålder, utbildning, social status, intelligens eller något sånt spela roll, tyvärr. De har helt enkelt bara fötts vidriga! Har varit i de mest absurda situationer med män man aldrig kunnat föreställa sig ansåg att en mök kunde liva upp stämningen! Hade praktik i en butik där butikschefen gick ifrån att sitta (skit)seriös på möten med distrikschefer till att just fisa en kollega i ansiktet som höll stegen han stod på. Hade det varit mig hade det blivit gipsvagga för karljäveln! Han fes så pass att en kollega fick säga "För helvete, det är en butik!! Nån kan ju komma in!!". Och märkliga dejter man haft med otroligt vackra och välvårdade män som t.ex. helt plötsligt dragit en mök och ökat farten och bara "Öhöhöhö, turbo!!!". Bara Ursäkta, jag har tvättstuga... Så det verkar inte alls finnas nån speciell typ med fis-humor.
    Det roliga är att det verkar finnas kvinnor som lider av precis samma sak! Tunnelbane-Nettan la ofta ut memes som handlade om fjärtar. Till skillnad från här så är det samma omogna nivå på hennes försvarsadvokater till följare så man blev ju totalt kölhalad när man frågade hur gammal människan är egentligen!

Ett sexuellt ofredande skulle jag aldrig acceptera av den jag levde med! Dra ner byxorna, klämma på tuttarna, nypa i röven. Lite stil och finess, tack!

Ja, du...alla gånger jag blivit överraskad av ett "grabbatag" i röven...
  • Anonym (Fismanland)
    Anonym (Bengt-Erik) skrev 2024-08-08 06:32:13 följande:

Min fru hatar mina (ganska få) sexskämt, tycker att jag är gubbig. Jag tycker att jag är kul.  :-O

Men det låter ju bara sjukt tråkigt enligt mig om hon inte gillar sexskämt och hokn inte är allmänt snuskig.

Okej att kvinnor inte gillar fisar och dylika skämt, men är hon inte sexfixerad då är jag verkligen hellre singel.
  • Anonym (Fisen)
    Anonym (Fismanland) skrev 2024-08-10 11:11:43 följande:
    Men det låter ju bara sjukt tråkigt enligt mig om hon inte gillar sexskämt och hokn inte är allmänt snuskig.

Okej att kvinnor inte gillar fisar och dylika skämt, men är hon inte sexfixerad då är jag verkligen hellre singel.
    Ja, lite får man tåla...som när killen sitter full i baksätet på Volvon och moonar genom byhålan och skriker "Rööööööööööhål"
Svar på tråden Tramsiga karlar, så avtändande!