Anonym (Ledsen) skrev 2024-08-08 00:45:22 följande:
Ja han är ledsen. Men vi försöker hela tiden. Jag ordnar ofta primenader med fika, tar med mig barnen. Erbjuder att köra honom till släkten. Han vägrar tråffa släkten. Vi forat alltid jul, påsk ovh midsommar med hobom. Ringer varke dag gör vi alla.
Nej inga intressen mer än att läsa böcker vilket han gör.
Mem idag tex åkte jag dit. Bakade en tårta för att vi skulle sitta på balkongen och fika. Han skällde ut mig direkt för att jag kom utan barn och inte sagt att bilen var såld. Kallade alla grannar för ifioter och släkten falsk. Så låter det hela tiden. När man försöker prata och säga att gramnarna inte alls är idiotee så börjar han berätta om att någon granne typ bett honom flytta på sin cykel som han ställt snett i cykelstället. Såns petitesser snöar han in sig på. Tycker min systers man är falsk och bara ljuger, vilket inte stämmer. Tycker min brors fru är lat för hon inte frågar om man vill ha kaffe när man kommer dit. Tycker min man är snål som inte köper en syörre bil. Å så vidare å så vidare.
Det blir så jobbigt. Å ena sidan blir jag arg, sen rycker jag synd om och så får jag sen dåligt samvete.
Jag föreslog att han skulle åka och hälsa på sim bror i Norge som han inte tråffat på 9 år men då blev han arg och sa att jag inte ska sitta och säga vad han ska göra
Jag har varit hemma i 5h nu men har fortfarande stresshuvudvärk efter besöket.
Det gpr liksom inte att prata förnuft med hobom. Jag sa idag att brorsans fru inte alls är lat, alla är olika osv att hon inte frågar efter kaffe betydee ingenting. Han kan inte förstå att människor har olika personligheter känns det som.
Han blir också sur om han inte får veta allt, och ståller såna krav. Jag mår piss av detta juat nu känner mig helt slutkörd. Vill självklart inte bryta kontakt och det kommer jag inte göra men det känns bara så himla jobbigt och som att det är bara så här nu. Bara att acceptera typ.
Känner ingen annans förälder som är så här
Kanske skulle ni må bra av att ta en paus ifrån varandra ett tag så att ni kan få lite andrum?
Att ni syskon turas om att vara med honom.
Kanske skulle han må bra av att gå på någon slags dagverksamhet och träffa andra människor och kanske få nya bekantskaper?
Gå ut på dans?
När min pappa gick bort så sörjde mamma det djupt.
Men hon började sen att gå ut och dansa och träffade där gamla barndomsvänner som hon började umgås med igen och följa med ut.
Hon träffade även en ny man där som hon sedan höll ihop med i många år tills även han dog.
Nu är hon ensam igen,men verkar ändå acceptera det och trivas ganska bra med tillvaron.
Och hon får ju alltid vara med oss när hon vill.
Hon har även en liten hund som lättar upp hennes tillvaro.
Kanske skulle det vara något för din pappa,att skaffa ett husdjur?