-
Hej FL! Jag behöver hjälp att tolka min kille.Vi är i 35 årsåldern och varit tillsammans i snart två år. Vi har pratat om att ta förhållandet till nästa nivå, jag älskar denna kille. Men är osäker på en tjejkompis till honom och vet ingenting just nu. Han har kontakt med henne och de ses kanske två gånger i månaden. Jag har aldrig fått träffa henne. Jag vet att de haft en sexuell relation vid flera tillfällen genom åren sedan ung ålder och att hon även blev arg på honom när han inledde en relation med mig. Hon har enligt honom sagt att hon alltid kommer att känna speciellt för honom men kommer att nöja sig med vänskap eftersom hon respekterar att han är med mig, men att hon alltid kommer att hoppas på något mer. Det som stör mig är att det alltid är han som tar initiativ till att träffa henne och han vill helst inte bryta kontakten med henne för de har känt varandra så många år och haft mycket outrett.Han säger även att hon ser bra ut och hade bra sexliv tillsammans men att han idag enbart fokuserar på oss. Jag stör mig på deras kontakt och på att hon fantiserar om att de ska bli tillsammans en dag. Jag blir riktigt arg faktiskt. Hur skulle ni tänka här? Jag vill samtidigt inte kontrollera honom eller vilka han umgås med.
-
Svar på tråden Hans tjejkompis
-
De kan ha en kommunikation utan att träffas.Anonym (Förvirrad) skrev 2024-08-09 14:54:20 följande:
Han har sagt att hon är en nära vän som känner honom på ett djupare plan och att han verkligen inte vill bryta med henne igen.
-
Han känner henne på ett djupare plan.Anonym (Förvirrad) skrev 2024-08-09 14:54:20 följande:
Han har sagt att hon är en nära vän som känner honom på ett djupare plan och att han verkligen inte vill bryta med henne igen.
Kan inte ha kakan och äta den. Att du varit tillsammans med en kille i två år som har en tjej vid sidan om är bara det lite ovanligt. -
Det säger dom alltid. Du gör ju inget motstånd. Om du inte ställer krav så kommer de Fortsätta precis som idag. Ställer du krav riskerar du att förlora honom men jag kan garantera dig att du vinner på att slippa det problemetAnonym (Förvirrad) skrev 2024-08-09 14:54:20 följande:
-
Har tidigare erfarenhet av detta.
Om han inte är villig att bryta kontakten med en vän, även en väldigt nära vän för att rädda sitt förhållande med någon som kan vara modern till hans framtida barn, då kan du ta och dra.
Slösa aldrig bort din tid på såna män.
Har haft tre killar nu, en vägrade bryta kontakten med sitt ex, en var vän med sitt ex, en annan hade en nära tjejkompis. Samtliga killar fick raseriutbrott när man sa att de ska bryta kontakten för att det finns statistisk risk att de ska gå tillbaka till de här tjejerna och alla sa nej.
Sekunden jag gjorde slut flyttade de ihop med de här tjejerna. -
Verkar lite hopplöst att ställa ett ultimatum nu när han inte självmant inser hur extremt det är att mer eller mindre ställa upp en älskarinna framför dig och säga att han måste få umgås med med henne för att dom hållit på fram och tillbaka i så många år och har så mycket outrett kvar mellan dom. Samt krydda på med upplysningar att dom haft jättebra sex tillsammans och att hon naturligtvis vill ha honom om hon fick chansen som den självklaraste sak i världen .
Hur har du hamnat i en sån här situation att han lyckats normalisera allt detta kan man undra.
-
Jag hade aldrig accepterat att min man hade en sådan kontakt.
Han hade fått välja. -
Det är märkligt. Tjejer tycker inte att det är något fel med tjejer som har killkompisar, men en kille får inte ha tjejkompisar. Dubbelmoral, hyckleri osv..
-
Fast här pratar vi om en tjejkompis som TS kille har haft ett sexuellt förflutet med. Dvs en tidigare älskarinna.Anonym (märkligt) skrev 2024-08-09 20:48:38 följande:
Det är märkligt. Tjejer tycker inte att det är något fel med tjejer som har killkompisar, men en kille får inte ha tjejkompisar. Dubbelmoral, hyckleri osv..
Och som sagt rakt ut att hon hoppas på att det ska bli något mer med honom.
Och att han dessutom berättar för TS att tjejkompisen ser bra ut och att de hade ett bra sexliv.
Det är en viss skillnad.
Det låter ju inte som att han ser på henne enbart som en vän. -
Det där hade jag aldrig i livet accepterat. Att min partner fortsätter umgås, på tu man hand, med ett gammalt ligg. Aldrig!
Hur har du kunnat acceptera detta, TS? Har du ingen självaktning? -
Han vägrar bryta med henne, vet inte alls hur jag ska göra. Jag säger att jag borde vara viktigare, men han säger att man inte kan jämföra två människor och att de känt varandra så länge.
-
Det han gör är varken schyst mot dig eller henne. Säger som tidigare svar. Red flag!!!!
-
Dumpa honom, han vill köra dubbelt varken mer eller mindre
-
Som någon skrev så är han ju inte schysst varken mot dig eller henne.Anonym (Förvirrad) skrev 2024-08-10 23:06:59 följande:
Han vägrar bryta med henne, vet inte alls hur jag ska göra. Jag säger att jag borde vara viktigare, men han säger att man inte kan jämföra två människor och att de känt varandra så länge.
Jag tycker du ska fundera på om du kan acceptera det här.
Kan du inte leva med det så gör slut,är mitt råd.
Vägrar han bryta med henne så kan han ju inte heller förvänta sig att du ska stanna kvar. Inte många hade accepterat en sådan här sak.
Du förtjänar bättre. Det finns bra killar därute som aldrig skulle bete sig så där. -
Du måste ju också må bra i relationen.Anonym (Förvirrad) skrev 2024-08-10 23:06:59 följande:
Var ärlig inför dig själv om vad du behöver i en relation.
Prioritera dina behov. Inte hans. -
I hennes behov ingår att vara ihop med honom, så det blir inte lättare att fatta beslut för det.Anonym skrev 2024-08-12 19:49:22 följande:Du måste ju också må bra i relationen.
Var ärlig inför dig själv om vad du behöver i en relation.
Prioritera dina behov. Inte hans. -
det här är ju busenkelt. Han ska vilja klippa all kontakt med henne eftersom den kontakten han har med henne inte är hälsosam - inte för henne, främst, men inte för er del heller och absolut inte för din del.