• Anonym (Frågvis)

Dejten nämner hur killar gillar henne?

Håller på att dejta en tjej nu som jag verkligen har börjat gilla. Ett problem dock! I tid och otid håller hon på att nämna en massa andra killar.

"Den killen tyckte jag var snygg, men jag är inte intresserad." Jaha?

Jag tycker att du är snygg jag med.. Men du må ju vara killtokig om du går runt och snackar killar med en kille. 

Varför gör hon såhär? Finner vad hon gör med alla andra inte något intressant alls. 

• Svar på tråden Dejten nämner hur killar gillar henne?
  • Anonym (Ely)

Bekräftelsekåt och osäker. Vill göra dig svartsjuk ( i underläge). Det är mina gissningar som kvinna.

• Anonym (Erfaren_man)

Hon är kanske inte van vid komplimanger, och sedan hon började med nätdejting så har hon fått mängder med meddelanden om att hon är snygg. 

Du kan ju upplysa henne om att i princip ALLA kvinnor på dejtingsajterna fullkomligt översvämmas med meddelanden om hur snygga och sexiga de är. Det är sättet på vilka många män försöker få uppmärksamhet, och i förlängningen ett ligg. 

• Anonym (Man)

Det är en röd flagga - troligen en bekräftelsesökare.

• AlbaC
    Anonym (Man) skrev 2024-08-12 17:35:50 följande:

Det är en röd flagga - troligen en bekräftelsesökare.

Överdrivet. Behöver det inte alls vara. Vissa saknar lite taktkänsla bara. 
  • Anonym (Man)
    AlbaC skrev 2024-08-12 18:15:13 följande:
    Överdrivet. Behöver det inte alls vara. Vissa saknar lite taktkänsla bara. 
    Tjejer som söker mycket bekräftelse är en pina att vara ihop med i längden.
  • AlbaC
    Anonym (Man) skrev 2024-08-12 19:38:29 följande:
    Tjejer som söker mycket bekräftelse är en pina att vara ihop med i längden.
    Absolut, OM det är det hon gör. Kan ju bara vara tafatthet i början av dejtingen. Men absolut, ts kan ju notera det som en potentiellt röd flagga, ta upp att han inte gillar det och fortsätter hon får han väl ta ställning då. 
  • Anonym (Eliza)
    AlbaC skrev 2024-08-12 19:55:59 följande:
    Absolut, OM det är det hon gör. Kan ju bara vara tafatthet i början av dejtingen. Men absolut, ts kan ju notera det som en potentiellt röd flagga, ta upp att han inte gillar det och fortsätter hon får han väl ta ställning då. 
    Fast varför ens fortsätta dejta någon längre än ngr minuter som man inte gillar ibörjan. När det finns så många andra att välja på!?

Det blir ju kontraproduktivt att fortsätta dejta någon som man inte vet man vill ha till 100%.

Är det så folk dejtar nuförtiden.. Är folk verkligen så desperata nu så dom t.om dejtar någon dom inte blivit kär i en andra gång

Ja så gjorde man ju inte förut iaf.

Mycket konstigt som händer nuförtiden för att folk är så trasiga.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Eliza) skrev 2024-08-12 20:16:01 följande:
    Fast varför ens fortsätta dejta någon längre än ngr minuter som man inte gillar ibörjan. När det finns så många andra att välja på!?

Det blir ju kontraproduktivt att fortsätta dejta någon som man inte vet man vill ha till 100%.

Är det så folk dejtar nuförtiden.. Är folk verkligen så desperata nu så dom t.om dejtar någon dom inte blivit kär i en andra gång

På dejter får man nog sällan en andra chans. Det gäller att spela sina kort väl och inte göra bort sig. Om man ses genom tex kompisar och vid flera tillfällen har man råd att göra misstag och kan ändå få till det.
  • AlbaC
    Anonym (Eliza) skrev 2024-08-12 20:16:01 följande:

Vad pratar du ens om? 
  • Vildlemur
    Anonym (Frågvis) skrev 2024-08-11 21:20:54 följande:
    Dejten nämner hur killar gillar henne?

Håller på att dejta en tjej nu som jag verkligen har börjat gilla. Ett problem dock! I tid och otid håller hon på att nämna en massa andra killar.

"Den killen tyckte jag var snygg, men jag är inte intresserad." Jaha?

Jag tycker att du är snygg jag med.. Men du må ju vara killtokig om du går runt och snackar killar med en kille. 

Varför gör hon såhär? Finner vad hon gör med alla andra inte något intressant alls. 

Är det tidigt i ett dejtingstadie kan de väl vara ett sätt för henne att på ett- enligt henne, smidigt sätt han berätta att hon håller sig till dig och inte är intresserad av andra.

När jag först började träffa min kille gjorde jag så några månader in. tror vi var på krogen och så sa jag att någon kille bad om min snap, men att jag sagt att jag var upptagen. Tillade sen ?för det är jag väl?? 

och efter det var vi väl exklusiva 

• Anonym (Frågvis)
    Anonym (Taks) skrev 2024-08-12 07:01:29 följande:

Hon vill väl att du ska bli svartsjuk och att du ska känna dig osäker för hon har killar som står på kö om du inte sköter och anstränger dig.

Hon framstår inte som jättelojal direkt.

Börjar kännas som det här, och det är fasen riktigt trist. 
  • Anonym (Frågvis)
    Anonym (Är väl det som är hennes intresse?) skrev 2024-08-12 06:11:34 följande:
    Nu har jag funderat lite ytterligare och kommit fram till att hon kanske försöker vara manipulativ men är väldigt kass på det. Genom att prata om andra killar tror hon att hon kommer ge intryck av att ha många valmöjligheter, vilket skall inspirera dig till att anstränga dig mer, kanske bjuda på dyrare dejt, ge henne något.

Jag tänker att kombinationen alldeles för höga tankar om sig själv och att vara korkad skulle kunna yttra sig i väldigt korkade manipulationsförsök.

Skall fundera lite till och se om jag hittar någon separat annan möjlig orsak.
    Ja, antingen det eller så tror hon att män faktiskt bara går igång på det tack vare att andra killar har hundat efter henne när hon förklarar hur hon gängar med någon annan.

Tyvärr gör jag inte det, utan tycker det blir obehagligt.

Hade det varit att hon ville visa att hon är lojal och fin och bara bryr sig om sitt förhållande med mig så hade jag uppskattat det som fan. Men nu är det garanterat inte det. Detta är något annat. 
  • Anonym (Syster)

Hon säger så för att väcka en reaktion och göra dig lite svartis.  
    Fråga henne bara rakt av varför hon berättar det, hon kommer bli så ställd så hon kommer aldrig igen våga säga något sånt. 

Svar på tråden Dejten nämner hur killar gillar henne?