• Anonym (svenskman)

Svenska kvinnor ogillar ni svenska män?

Hej allihopa på forumet. Jag har en liten fråga till er svenska kvinnor och det är vad ni tycker om svenska män?

När man ser folk på stan (Stockholm) så känns det som att massa svenska kvinnor gillar utländska män (icke-nordiska). Är det så att svenska kvinnor föredrar mörkare män?

Har även haft en tjejkollega som sa att hon inte gillade svenska killar. Tittade nyss på programmet "Första dejten" där hon absolut vill ha en mörk man. Jag jobbar i ett område med många skolor högstadie/gymnasium och där verkar det vara samma tendens med svenska tjejer och mörka killar.

Är det mörka utseendet någon ni tjejer föredrar eller är det något med deras personlighet?

• Svar på tråden Svenska kvinnor ogillar ni svenska män?
  • Anonym (Malin)

Visst finns det kvinnor som föredrar färgade män, men det är ingen majoritet. Hade en sån tjejkompis i ungdomen, hon var helt fixerad vid killar med utländskt ursprung. Men det slutade inte så bra, hon gifte sig med en marockan som dumpade henne så fort han hade fått uppehållstillstånd i Sverige.

Jag har alltid föredragit svenska ljusa killar, jag har inget behov av att bli bjuden eller uppvaktad in absurdum. Förstår ärligt talat inte såna kvinnor, antingen är det jämställt eller inte. Och jag vet vilket jag föredrar!

• Anonym (Ebba)
    Anonym (Malin) skrev 2024-08-12 19:43:39 följande:

Visst finns det kvinnor som föredrar färgade män, men det är ingen majoritet. Hade en sån tjejkompis i ungdomen, hon var helt fixerad vid killar med utländskt ursprung. Men det slutade inte så bra, hon gifte sig med en marockan som dumpade henne så fort han hade fått uppehållstillstånd i Sverige.

Jag har alltid föredragit svenska ljusa killar, jag har inget behov av att bli bjuden eller uppvaktad in absurdum. Förstår ärligt talat inte såna kvinnor, antingen är det jämställt eller inte. Och jag vet vilket jag föredrar!

Sen finns det mörka killar från sydligare delar av Europa också.

Tror nog mer om att han blev som han blev p.g.a. sin religion.
  • Anonym (guessing)

Jag skulle tippa på att TS skulle peka ut ungefär 5 killar som "utländska" om man radade upp 10 svenska killar framför honom. Och jag menar nu inte killar med föräldrar födda i ett annat, valfritt, land, utan svenska killar vars förfäder kom hit år 1800 eller tidigare.

Min kille tas ibland för invandrare, särskilt på sommaren. Han blir lätt solbrun, har mörkbrunt, tjockt, vågigt hår och grönbruna ögon, och ibland odlar han skägg, plus att han inte är jättelång. Det är till och med så att om man ställer honom bredvid hans biologiska syskon så ser han ut som en bortbyting, då de ser litet mer typist nordeuropeiska ut, blåögda, rött till blont hår och inte blir lika sommarbruna.

• Anonym (Elin)

Googla Bekräfteksebias så tror jag att du får en bra förklaring till vad du upplever. 

• Anonym (Normal man)

Vad är en "mörk" man?
    Är det hårfärgen eller hudfärgen det syftas på?
    Svenska män är ofta ljusa i både håret och huden.

• Anonym (haha)

Jag är sydamerikanska och sambo med en svensk, han har blond hår. Jag kan tro att min man gillade mig för att jag inte är blond. Jag köper hans argument för att jag hade en enda pojkvän som var mörk...Av 20. Flört

Jag föredrar svenska män än de männen från mitt hemland... De är ovanliga.
    Tänk så: Har man en pool hemma använder individen knapp den. Har din granne en pool då förmodligen ville du gärna bada i den. Blonda i mitt hemland är lite mer uppskattad.Kyss

• Anonym (Ebba)
    Anonym (haha) skrev 2024-08-12 22:14:15 följande:

Jag är sydamerikanska och sambo med en svensk, han har blond hår. Jag kan tro att min man gillade mig för att jag inte är blond. Jag köper hans argument för att jag hade en enda pojkvän som var mörk...Av 20. Flört

Jag föredrar svenska män än de männen från mitt hemland... De är ovanliga.
    Tänk så: Har man en pool hemma använder individen knapp den. Har din granne en pool då förmodligen ville du gärna bada i den. Blonda i mitt hemland är lite mer uppskattad.Kyss

Vad är ditt hemland och varför ogillar du dem?
  • Anonym (haha)

Argentina och jag ogillar inte det utan att det blir så att det som jag inte är lockar mig. Men det viktigast är att en man är en man och inte färg. Gillar min man pga hans respekt på mig som kvinna, ävem om han inte är en perfekt människa och jag tror att trådskaparen generaliserar väl. 

• Anonym (Anna)

Jag föredrar svenska män då de drastiskt har samma värderingar och kultur som jag.
    Av mina kvinnliga gäng på 10 kvinnor föredrar två av dem utlandsfödda, resten föredrar svenska/nordiska män.

Utländska män är oftast bättre på att charma och jag tror att kvinnor med stort bekräftelsebehov föredrar utländska män för att de visar större uppskattning och är mer på(påflugna).

Smaken är som baken.

• Mandel

Grejen är lite den att när man fastnar i ett visst sinnesmood så är det typ det enda man ser.

Innan jag blev gravid lade jag knappt märke till gravida människor, men när jag själv var det tyckte jag mängder av kvinnor runt omkring mig gick omkring med magar.
    När vi bytte bilmärke reflekterade jag över ökningen av människor som körde samma märke. Innan hade jag knappt sett några köra det märket...

Själv är jag ganska ofrivilligt ensam och gissa vad jag lägger märke till?
    Jo att "alla" andra jag möter antingen är i kärlekspar eller gäng med vänner osv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Svenska kvinnor ogillar ni svenska män?