• Anonym (Tjock)

Ni där båda i paret är lite tjocka - hur upplever ni sex?

Min man och jag pratade om vårt sexliv eller vårt obefintliga sexliv). Vi är båda åt det tjockare hållet och har alltid varit. Vi är medelålders . Ingen av oss hade heller så mycket erfarenheter innan vi träffades så vi har inte så mycket kunskaper och erfarenheter av annat. 

Ett konstaterande var att eftersom vi är tjocka så är det ganska klumpigt och osmidigt. 

Hur upplever andra tjocka par sitt sexliv? 

• Svar på tråden Ni där båda i paret är lite tjocka - hur upplever ni sex?
  • Anonym (Patricia)

Har aldrig upplevt det som ett problem helt ärligt.  Osmidigt emellanåt ja men att använda sig av kuddar under rumpan tex så har man löst att komma åt bättre tex. Upplever att sexet genast blir enklare om vi använder en madrass på golvet och då får bättre stöd utan att sjunka undan .Det blir för mjukt och ostadigt i sängen.  

Man får bli lösningsorienterad 

• Anonym (Tjockis)

Vi är 50plus och överviktiga, sex är roligt och varierande.

• KimLinnefeldt
    Anonym (Tjockis) skrev 2024-08-13 08:58:26 följande:

Vi är 50plus och överviktiga, sex är roligt och varierande.

Vi är 60plus och jag är överviktig, inte min fru. Sex är roligt och varierande. 
  • Anonym (Tjock)

fler? 

• Anonym (Tjock)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-08-13 08:50:15 följande:

Har aldrig upplevt det som ett problem helt ärligt.  Osmidigt emellanåt ja men att använda sig av kuddar under rumpan tex så har man löst att komma åt bättre tex. Upplever att sexet genast blir enklare om vi använder en madrass på golvet och då får bättre stöd utan att sjunka undan .Det blir för mjukt och ostadigt i sängen.  

Man får bli lösningsorienterad 

Vad gör kudde under rumpan för skillnad? 
  • Anonym (Patricia)
    Anonym (Tjock) skrev 2024-08-13 20:58:31 följande:
    Vad gör kudde under rumpan för skillnad? 
    Min rumpa kommer upp i bättre vinkel tex och försvinner inte i en mjuk säng . Underlättar för både mig och honom att få lite höjd när det finns valkar i vägen. Och han är ändå välutrustad men tycker ändå att kudde hjälper . Också skönt med kudde för avlastning av rygg, man är allmänt osmidig och annat om man har ont.  . .  En något tjockare dunkudde som håller formen är bäst.

Kudde under hans rumpa funkar också om du vill rida. Du kommer upp lite bättre och kan använda benen på annat sätt och man slipper känslan av att "krossa" varandra. 
  • Anonym (tjock&tjockare)
    Anonym (Tjock) skrev 2024-08-13 08:37:52 följande:
    Ni där båda i paret är lite tjocka - hur upplever ni sex?

Min man och jag pratade om vårt sexliv eller vårt obefintliga sexliv). Vi är båda åt det tjockare hållet och har alltid varit. Vi är medelålders . Ingen av oss hade heller så mycket erfarenheter innan vi träffades så vi har inte så mycket kunskaper och erfarenheter av annat. 

Ett konstaterande var att eftersom vi är tjocka så är det ganska klumpigt och osmidigt. 

Hur upplever andra tjocka par sitt sexliv? 

Obefintlig. Är väl 10 år sen nu senast. En av oss är tjock, den andra kraftigt överviktig. 50års åldern nu.
  • sextontassar

Vi var båda "tjocka" och efter ett häftigt bantningsprojekt upptäckte vi att just samlag blev mer intimt i vissa ställningar, för vi kände att vi var närmare varandra. Yup, kuddar var inte i vägen.

Munsex blev trevligare, för det blev mer av allt när fettkuddar inte dolde lika mycket.

Jag uppskattade min frus händer mycket mer på min kropp när jag hade mindre fett, som att det kändes mer intensivt på muskler än på späck. Min fru sade inte så mycket om sina upplevelser, förutom just vid samlag.

Kraftig övervikt försvårar rörlighet (om än inte speciellt smidighet), och eftersom den oftast hänger ihop med dålig kondition, blir även den totala upplevelsen av upphetsning och själva aktiviteten annorlunda; ur personlig erfarenhet klart sämre. Kuddar i vägen hindrar en del sätt att komma varandra nära och dålig kondition minskar uthållighet (inte bara vid samlag).

Så allt sammantaget var min upplevelse att ett överdrivet energilager även i detta sammanhang var en förlust.

• Anonym (Såsenblirhontjockavintekorveñ)

Fett hett spett ett sätt mätt rätt lätt spett/kotlett . . .cigarett snett sätt sätta sprätt rulla full vyssa lull svårt a sova 

• Anonym (Kr)
    Anonym (Såsenblirhontjockavintekorveñ) skrev 2024-09-01 05:39:20 följande:

Fett hett spett ett sätt mätt rätt lätt spett/kotlett . . .cigarett snett sätt sätta sprätt rulla full vyssa lull svårt a sova 

Som om du ens skulle få nåt. Gå och lägg dig din fläskekorv. 
  • Anonym (f)

Tja, Edward Blom har ju barn, så tydligen går det.

• Anonym (BMI44)

Vart går gränsen för tjock? Jag är en med BMI 44 har stor mage och sambon är lätt övervikt men får sexlivet att funka. Visst vi kan inte bocka av alla sidor i kamasutra boken. Men vi har sköna ställningar ändå. 

Om ni upplever att det är ett stort problem så skulle jag nog rekommendera er om att få hjälp med vikt via gastric bypass/sleeve. Inte enbart för sexlivet skull utan mer att världen skall få ha er kvar så länge som det går. 
    Har själv funderingar på OP eller Ozempic för barnens skull och vill se snygg ut för sambon med

• Anonym (Bägge större)

Han är inte tjock men han är större i kroppen typ...fast han är kort. Väldigt muskulös, bred och kompakt. Jag är fet :( Han väger 80kg och jag..mer än så.

Men jag upplever inte att vi har problem i sexlivet utan periodvis vill han nästan hela tiden vilket jag uppskattar. Sedan lite normalare ett par månader sedan mycket igen.

• Anonym (Gabbi)

Jodå, det guppar friskt när vi kör doggy.....ha ha ha

Svar på tråden Ni där båda i paret är lite tjocka - hur upplever ni sex?