• Anonym (H)

Kille som trodde jag var intresserad, vad gör jag?

Jag var med om en situation där en kille trodde jag var intresserad. Han kom fram och gav sitt nummer för att han trodde jag var intresserad av honom också.
    Jag sa bara tack. 
    Nu vet jag inte hur jag ska göra, jag var inte intresserad. Ska jag höra av mig eller vad ska jag göra? Kommer förmodligen möta på honom ibland så det känns lite pinsamt. 

• Svar på tråden Kille som trodde jag var intresserad, vad gör jag?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 21:25:01 följande:
    Vet inte varför jag tycker det känns så pinsamt.

Han jobbar på ett ställe där jag är stammis. Och jag är en trevlig kund. Så nu vet jag inte hur jag gör, om jag måste byta ställe. Ska jag gå dit och låtsas som ingenting skulle nog kännas konstigt också. 
    Skit i det, det är inte ditt ansvar om folk gillar dig. Bara man är öppen och trevlig så tolkar vissa det som intresse.
  • Fjäril kär
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 22:23:14 följande:
    Det var väldigt modigt av honom. Borde jag skriva att jag inte är intresserad? 
    Nej, du ska inte svara något alls . Risken är väl då att du pga ditt dåliga samvete inleder en konversation med honom och inte kan stoppa den och så är du indragen i nåt du inte kan ta dig ur. 

Låt bli. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 20:51:49 följande:
    Kille som trodde jag var intresserad, vad gör jag?

Jag var med om en situation där en kille trodde jag var intresserad. Han kom fram och gav sitt nummer för att han trodde jag var intresserad av honom också.
    Jag sa bara tack. 
    Nu vet jag inte hur jag ska göra, jag var inte intresserad. Ska jag höra av mig eller vad ska jag göra? Kommer förmodligen möta på honom ibland så det känns lite pinsamt. 

Av ren nyfikenhe, varför är du inte intresserad? Är han inte snygg nog eller vadå?
  • Anonym (Också nyfiken)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-08-15 12:47:10 följande:
    Av ren nyfikenhe, varför är du inte intresserad? Är han inte snygg nog eller vadå?
    Av ren nyfikenhet, du är man va?
  • Mandel
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 22:23:14 följande:
    Det var väldigt modigt av honom. Borde jag skriva att jag inte är intresserad? 
    Jag tycker alltid att det är modigt när människor öppnar upp om sina känslor och när det gäller "kärleksrelationer" så tycker ändå jag att man faktiskt kan säga tack och att man är smickrad, men att man tyvärr inte känner detsamma.

Sätt dig in i hur det hade känts för dig om det varit du som tagit första steget och varit modig och vågat chansa? Hur skulle det kännas att gå där och vänta och vänta?
    Att bara ignorera och låtsas som att det regnar är bara lågt och uselt tycker jag - jag är dock 50 år...

Nästa gång är det han som startar tråd här på fl om att han inte vågar ta chansen för han blev ignorerad förra gången och kanske missar sitt livs chans...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Belle)
    Anonym (H) skrev 2024-08-14 21:25:01 följande:
    Vet inte varför jag tycker det känns så pinsamt.

Han jobbar på ett ställe där jag är stammis. Och jag är en trevlig kund. Så nu vet jag inte hur jag gör, om jag måste byta ställe. Ska jag gå dit och låtsas som ingenting skulle nog kännas konstigt också. 
    Då kan du tänka dig hur många kunder han har gjort samma sak med. Som sagt, låt honom bara vara. 

På direkt fråga från honom skulle jag bara säga att jag inte är intresserad just nu. 

Annars skulle jag bara låtsas som att det regnar. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Belle) skrev 2024-08-15 13:06:43 följande:
    Då kan du tänka dig hur många kunder han har gjort samma sak med. Som sagt, låt honom bara vara. 

På direkt fråga från honom skulle jag bara säga att jag inte är intresserad just nu. 

Annars skulle jag bara låtsas som att det regnar. 
    Exakt. Skickar jag iväg ett meddelande så antar han väl att jag är intresserad?

För jag kan väl inte börja med att skriva : Hej, jag är inte intresserad. -  ? Eftersom han har ju egentligen inte sagt vad han vill. 
    Man känner sig ganska förvirrad. 
  • Anonym (H)
    Mandel skrev 2024-08-15 12:59:25 följande:
    Jag tycker alltid att det är modigt när människor öppnar upp om sina känslor och när det gäller "kärleksrelationer" så tycker ändå jag att man faktiskt kan säga tack och att man är smickrad, men att man tyvärr inte känner detsamma.

Sätt dig in i hur det hade känts för dig om det varit du som tagit första steget och varit modig och vågat chansa? Hur skulle det kännas att gå där och vänta och vänta?
    Att bara ignorera och låtsas som att det regnar är bara lågt och uselt tycker jag - jag är dock 50 år...

Nästa gång är det han som startar tråd här på fl om att han inte vågar ta chansen för han blev ignorerad förra gången och kanske missar sitt livs chans...

Jo, men han kom fram med sitt nummer, jag sa tack och sedan gick han. 

Jag borde väl egentligen inte tagit emot numret från första början? 

• Anonym (H)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-08-15 12:47:10 följande:
    Jag är redan intresserad av någon annan. 
  • Anonym (H)
    Fjäril kär skrev 2024-08-15 12:43:44 följande:
    Nej, du ska inte svara något alls . Risken är väl då att du pga ditt dåliga samvete inleder en konversation med honom och inte kan stoppa den och så är du indragen i nåt du inte kan ta dig ur. 

Låt bli. 
    Det är väl det jag är rädd för också.

Först tänkte jag att jag skulle skriva Hej bara för att inte ignorera. och sedan försöka förklara ifall han tar upp något om han är intresserad. Men det kommer säkert bli som du skriver. 
  • Anonym (Havet)
    Anonym (H) skrev 2024-08-15 14:24:48 följande:

Jo, men han kom fram med sitt nummer, jag sa tack och sedan gick han. 

Jag borde väl egentligen inte tagit emot numret från första början? 

De flesta blir nog lite förvånade och har svårt att tolka situationen initialt, tror inte någon skulle nekat det.
  • Anonym (Mannen)

Män övertolkar signaler från kvinnor. Det är biologiskt förankrat. Så det räcker med att vara trevlig eller le för mycket för att vissa ska tro att du är intresserad.

• Anonym (H)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-08-15 14:44:00 följande:

Män övertolkar signaler från kvinnor. Det är biologiskt förankrat. Så det räcker med att vara trevlig eller le för mycket för att vissa ska tro att du är intresserad.

Ja, det verkar som att han har misstolkat mina signaler för intresse.

Ska jag berätta det för honom eller låtsas som ingenting? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Havet) skrev 2024-08-15 14:37:15 följande:
    De flesta blir nog lite förvånade och har svårt att tolka situationen initialt, tror inte någon skulle nekat det.
    Om han kommer fram och pratar med mig nästa gång, ska jag vara trevlig och bara låtsas som inget? Eller ska jag försöka ignorera honom så mycket det går? 
  • Anonym (Belle)
    Anonym (H) skrev 2024-08-15 14:49:52 följande:
    Ja, det verkar som att han har misstolkat mina signaler för intresse.

Ska jag berätta det för honom eller låtsas som ingenting? 
    Men nu har ju 90% i tråden svarat nej på den frågan.

Nej, du behöver inte säga någonting till honom. Du är bara en av 20 som han har kastat ut en tråd till. Han förväntar sig inte att du ska svara, men gör du det kommer han försöka dra in dig i en konversation som inte kommer sluta innan du har virat in dig för mycket.

Det är så såna killar funkar. Inget fel på det, men det finns bara ett sätt att bli av med dem och det är att ignorera. 
  • Fjäril kär
    Anonym (H) skrev 2024-08-15 14:56:54 följande:
    Om han kommer fram och pratar med mig nästa gång, ska jag vara trevlig och bara låtsas som inget? Eller ska jag försöka ignorera honom så mycket det går? 
    Var bara precis som vanligt. Var den du är. På så sätt slipper ni den lätt akward stämning som annars kan bli. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Belle) skrev 2024-08-15 14:58:57 följande:
    Men nu har ju 90% i tråden svarat nej på den frågan.

Nej, du behöver inte säga någonting till honom. Du är bara en av 20 som han har kastat ut en tråd till. Han förväntar sig inte att du ska svara, men gör du det kommer han försöka dra in dig i en konversation som inte kommer sluta innan du har virat in dig för mycket.

Det är så såna killar funkar. Inget fel på det, men det finns bara ett sätt att bli av med dem och det är att ignorera. 
    Okej. det är bara att jag har dåligt samvete att jag inte svarar, men samtidigt är det säkert som ni säger att jag kommer vira in mig för mycket om jag gör det. 
  • Anonym (H)
    Fjäril kär skrev 2024-08-15 15:01:38 följande:
    Var bara precis som vanligt. Var den du är. På så sätt slipper ni den lätt akward stämning som annars kan bli. 

Jag ska dit imorgon, det ser jag verkligen inte fram emot.

Konstigt hur det kan kännas så pinsamt för mig när jag egentligen inte ens gjort något. 

• Anonym (Havet)
    Anonym (H) skrev 2024-08-15 15:06:17 följande:

Jag ska dit imorgon, det ser jag verkligen inte fram emot.

Konstigt hur det kan kännas så pinsamt för mig när jag egentligen inte ens gjort något. 

Jag håller med, var som vanligt och låt inte någon annan diktera hur du ska vara. Ta din plats.

Du är inte skyldig honom något. Om han frågar så berätta att han har misstolkat dig. Prata inte om dig överhuvudtaget undvik använda ordet "jag"

typ: "jag är ledsen om jag skickat dig fel signaler" För du har inte gjort något fel.

Visst, du kan säkert säga att "jag är inte intresserad" men inte så mycket mer "jag"-relaterat eftersom du då flyttar saken till honom.
Svar på tråden Kille som trodde jag var intresserad, vad gör jag?