Vad ska jag göra?
Jag har nästan dagligen ont i huvudet och nacken så pass att min hjärna inte fungerar som vanligt under de här episoderna. Jag blir dum glömsk och tom i huvudet. Det är som blankt i huvudet och som om jag tappat närminnet. Känner mig varm, yr och svagt illamående ibland. Ibland gör det ont i leder och ansiktet och kan känna en lockkänsla i öronen. Ständigt trött och känner mig utmattad.
Läkaren säger att det är spänningshuvudvärk och att jag är väldigt spänd runt nacken, och det känner jag själv att jag är. Hade även brist på D-vitamin. Jag spänner mig spänd när jag känner mig stressad och i sociala situationer som tex på arbetet och nu när min semester är slut och jag ska tillbaka till arbetet så är det värre än någonsin förmodligen pga av att jag är spänd. Jag känner att jag inte kan arbeta när jag mår såhär men vad är oddsen att bli sjukskriven? Jag har testat avslappningsövningar och det hjälper inte och värktabletter hjälper inte alls. Under mens och ägglossning är det ännu värre.
Det känns så hjälplöst och som om ingen inom vården tar det riktigt på allvar och förstår att det är ett funktionshinder för mig för att klara av arbete och vardagen.