Besviken på syster som bortprioriterar oss
Kanske är jag som är känslig o överreagerar men kan inte låta bli att känna mig lite besviken.
jag o min syster har alltid varit bästa vänner. jag bor med sambo i hus, har 2 barn. Min syster däremot är singel o inga barn. Vi är båda i 35 års åldern. Jag har ändå alltid varit väldigt noga med att vi fortsätter umgås, min sambo har gått med på att hon jag o barnen åker iväg på resor ihop, hon har sovit hos oss då hon alltid haft ett jätte intresse för våra barn.
sen ungefär 6 månader tillbaka träffade hon en ny kompis o de ska umgås hela tiden. det jag tycker är mest konstigt är att de åker o bor hos vår pappa som bor i en större stad för där finns mer att göra. De var där hela sommaren trots de är 35 år gamla. såfort hon träffat en kille blir det samma sak där. Hon skiter i oss för att sedan komma tillbaka. just nu har hon träffat en kille och vi hamnar sist igen. Från att ha vilja är boka resa vill hon inte längre. men skulle det ha slut vill hon åka på direkten. först kommer killen, sedan tjejkompisen o oss ungås hon med när det inte finns något annat att göra.
jag fattar ju att man kanske blir så när man är såpass gammal o vill med ha familj. men jag tycker ändå man måste kunna planera saker trots man dejtar. vi skulle tex på weekend i höst men nej det vill hon inte boka längre.
o det jag tycker är metat mörligt är att man som 2 vuxna föräldrar tillbringar en hel semester samt helger hos någons förälder?