• Anonym (evigasingeln)

Hur träffar en man en flickvän idag?

Jag är en kille på runt 35 som varit singel hela livet. När man var i 20-års åldern gick man en hel del på hemmafester och krogbesök utan att man hittade någon. Försökte med nätdejting i över tio år utan framgång och de senaste åren har det varit stendött. Händer ingenting där.

Jag är betydligt kortare än medel för svenska vita män och jag har i bästa fall ett mediokert utseende. Har alltid tagit hand om mig däremot och håller en bra vikt, klipper mig regelbundet, aldrig varit utan jobb, tjänar helt OK och har intressen.

Man har inga kompisar att gå ut med längre så det är en hel del dötid man har som ensam singel. Hur hittar man någon? Bor i Stockholm kan tilläggas.

• Svar på tråden Hur träffar en man en flickvän idag?
  • Anonym (O)
    Anonym (evigasingeln) skrev 2024-08-24 17:50:15 följande:
    Jag skulle gärna gå i terapi med någon som är expert på ämnet. Få ÄRLIGA svar framför allt. Jag gick hos psykolog på VC ett tag och ja dom föreslog faktiskt Tinder. Det mest idiotiska förslag jag varit med om. Sedan hade jag en annan äldre kvinna som tyckte jag skulle gå ut på en bar. Ja det man gjorde när man var 20.
    Anonym (Orkan) skrev 2024-08-24 16:53:28 följande:
    Tror problemet är Stockholm, kan du tänka dig att bredda ditt sök något?
    Kan tänka mig att träffa någon vart som helst ifrån. Så länge hon vill flytta till Stockholm om det blir något.
    Och vad säger du om alla de förslag som kommit men som du hittills ignorerat om att hitta nya intressen och hobbies där man kan träffa nya vänner och därmed öka kontaktnätet? Att hitta någon via nätet är väldigt svårt då det blir otroligt ytligt. 
  • Anonym (Besten)
    Anonym (evigasingeln) skrev 2024-08-24 17:50:15 följande:
    Jag skulle gärna gå i terapi med någon som är expert på ämnet. Få ÄRLIGA svar framför allt. Jag gick hos psykolog på VC ett tag och ja dom föreslog faktiskt Tinder. Det mest idiotiska förslag jag varit med om. Sedan hade jag en annan äldre kvinna som tyckte jag skulle gå ut på en bar. Ja det man gjorde när man var 20.
    Anonym (Orkan) skrev 2024-08-24 16:53:28 följande:
    Tror problemet är Stockholm, kan du tänka dig att bredda ditt sök något?
    Kan tänka mig att träffa någon vart som helst ifrån. Så länge hon vill flytta till Stockholm om det blir något.
    Hur har du tänkt göra för att förbättra din sociala förmåga? Det borde vara logiskt att starta där.
  • Anonym (evigasingeln)
    Anonym (O) skrev 2024-08-24 17:55:03 följande:
    Och vad säger du om alla de förslag som kommit men som du hittills ignorerat om att hitta nya intressen och hobbies där man kan träffa nya vänner och därmed öka kontaktnätet? Att hitta någon via nätet är väldigt svårt då det blir otroligt ytligt. 
    Just dans skulle inte alls vara min grej. Men ja jag måste hitta ett sätt att träffa fler människor, främst singlar. Måste hitta något som passar MIG och vet ej vad det är nu.
    Anonym (Besten) skrev 2024-08-24 17:56:09 följande:
    Hur har du tänkt göra för att förbättra din sociala förmåga? Det borde vara logiskt att starta där.
    Det är en bra fråga. Jag är absolut inte socialt inkompetent. Men kan såklart bli bättre. Grejen är att jag känner mig stressad för min ålder.

• Anonym (B)
    Anonym (evigasingeln) skrev 2024-08-24 18:39:29 följande:
    Just dans skulle inte alls vara min grej. Men ja jag måste hitta ett sätt att träffa fler människor, främst singlar. Måste hitta något som passar MIG och vet ej vad det är nu.
    Det är en bra fråga. Jag är absolut inte socialt inkompetent. Men kan såklart bli bättre. Grejen är att jag känner mig stressad för min ålder.

Det finns mer än dans. Kör, matlagningskurser, friluftsföreningar med utflykter, fågelskådning. Tänk inte att i första hand hitta singeltjejer utan att vidga kontaktnätet. Då ökar chansen att hitta en singeltjej. 
  • Tilolo
    Anonym (evigasingeln) skrev 2024-08-22 18:45:51 följande:
    Jag är inte så petig med ålder, men äldre än mig har jag svårt att föreställa mig. Jag bor ju i Stockholm så hon får ju gärna bo här (eller vilja flytta hit). Jag gillar smala tjejer.
    Är inte tjejens personlighet som kan kollaborera med din personlighet, bättre att söka efter än att hon måste vara smal? 
  • Anonym (Besten)

Vad har förbättra din sociala förmåga att göra med att du är stressad för din ålder? Du kan ju inte äta kakan (vara relativt osocial) och behålla den (inneha den sociala färdigheten som krävs för att skaffa en partner)

Har du inga vänner eller får kontakt med kvinnor överhuvudtaget så behöver du ju starta där. Det existerar inga genvägar.

Vill du inte lägga ner arbetet så behöver landa i acceptansen av singelskapet. Det är faktiskt ett alternativ.

• Anonym (Kiv)

Börja med politik. Då finns det att göra. Du kan öva att prata med okända personer. Singlar finns det gott om.

• Anonym (Urban)
    Anonym (Ick) skrev 2024-08-23 10:52:18 följande:
    Du har rätt faktiskt. Att kalla sig för kille när man är 35 är en ick.
    Det spelar nog liten roll i sammanhanget.
  • Anonym (Ick)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-25 01:01:11 följande:
    Det spelar nog liten roll i sammanhanget.
    Söker man på dejtingappar och beskriver sig som kille fast man är 35 så spelar det roll.
  • Anonym (evigasingeln)
    Anonym (Ick) skrev 2024-08-25 13:53:33 följande:
    Söker man på dejtingappar och beskriver sig som kille fast man är 35 så spelar det roll.
    Vad ska man skriva?
  • Anonym (Man)
    Anonym (evigasingeln) skrev 2024-08-25 15:08:10 följande:
    Vad ska man skriva?
    Man?
  • Anonym (Ick)
    Anonym (evigasingeln) skrev 2024-08-25 15:08:10 följande:
    Vad ska man skriva?
    Att du är en man?
  • Kvittning

Utifrån vad du skriver här så ser jag två problem som gör att du inte träffar någon.

1) Du fokuserar på att träffa singlar framför att träffa människor. Om du söker en kvinna för att slippa vara ensam är det svårt, om du är ensam bör du först fokusera på att hitta vänner.

2) Det enda jag sett dig skriva om vem du söker är att hon ska vara smal och bo i Stockholm. De flesta kvinnor vill bli uppskattade för sin personlighet och det är ofta rätt uppenbart när killar verkar bry sig mer om utseendet än annat. Om du fokuserar på att hitta någon som bor i Stockholm och har en personlighet som matchar din istället för att ha utseendet som den första grejen lär dina chanser öka.
  • Man i norr

Och varför skulle inte dans kunna bli din grej?
    If you gonna play, you got to pay liksom!

De flesta kvinnor jag blivit mer än kompis med har jag mött eller fått ihop det med i samband med någon form av dans.
  • FillippaFL
    Man i norr skrev 2024-08-25 15:46:00 följande:
    Och varför skulle inte dans kunna bli din grej?
    If you gonna play, you got to pay liksom!

De flesta kvinnor jag blivit mer än kompis med har jag mött eller fått ihop det med i samband med någon form av dans.
    Japp, män som dansar brukar vara populära. Solig
  • Anonym (evigasingeln)

Det känns så fruktansvärt ensamt att gå mot helg igen och inte ha någon att höra av sig till. Ibland undrar jag om jag orkar leva såhär framöver....

Svar på tråden Hur träffar en man en flickvän idag?