Kan man göra namnet Leif finare på nåt vis?
Leif är ett släktnamn, vi vill att vår son kanske ska få i andranamn.
Men vi gillar inte namnet Leif...går det att göra mindre justeringar för att få det finare?
Tips tack :D
Leif är ett släktnamn, vi vill att vår son kanske ska få i andranamn.
Men vi gillar inte namnet Leif...går det att göra mindre justeringar för att få det finare?
Tips tack :D
Jag vet inte om farfar fick Leif som släktnamn eller om det bara var ett namn de tyckte var fint. Han hette ett till namn i andranamn men det namnet heter min sambo i förnamn och ingen av oss vill ge barnet ett namn efter oss själva, det är för nära inpå.
Ja synd att det är så svårt med pojknamn för oss, vi får nog helt enkelt ta ett annat namn. Han får ju ändå efternamnet från farfar.
Jag röstar på Slayph. Känns hippt och nere med kidsen.
Leif är faktiskt ändå rätt fint. Ändå förknippar jag det med en gubbe jag känner till som blev tillsammans med hans dotters kompis som är 40 år yngre.
Leif är faktiskt ändå rätt fint. Ändå förknippar jag det med en gubbe jag känner till som blev tillsammans med hans dotters kompis som är 40 år yngre.
Jag hade kunnat tänkt mig använda namnet Leif ändå, men min sambo tycker namnet i sig är för fult, och det är ju ändå hans pappa.
Det är supervanligt att man ger sitt barn samma namn som en själv i andranamn osv, men jag tycker det känns olämpligt även om det är vanligt.
Jag hade kunnat tänkt mig använda namnet Leif ändå, men min sambo tycker namnet i sig är för fult, och det är ju ändå hans pappa.
Det är supervanligt att man ger sitt barn samma namn som en själv i andranamn osv, men jag tycker det känns olämpligt även om det är vanligt.
Stava det Leiph.
Släng om bokstäverna Feil. Uttala det fail.