Män, hur viktigt är det att er tjej är smal? När är man för smal?
Som rubriken lyder. Eller föredrar ni inte smala tjejer?
Som rubriken lyder. Eller föredrar ni inte smala tjejer?
Många kvinnor väljer hellre en lite kraftigare man framför en tunn. Män tänker oftare tvärtom.
Föredrar varken smala eller tjocka män. Normalvikt är bäst.
Många kvinnor väljer hellre en lite kraftigare man framför en tunn. Män tänker oftare tvärtom.
Hur var det nu?
Var det viktigaste med viktnedgång, hälsan eller att de motsvarar dina ideal?
Varför skulle manlig övervikt inte vara ett lika stort problem för hälsan?!
Hur var det nu?
Var det viktigaste med viktnedgång, hälsan eller att de motsvarar dina ideal?
Varför skulle manlig övervikt inte vara ett lika stort problem för hälsan?!
Du kanske har rätt på sätt och vis, men jag kan inte tala för alla kvinnor.
Jag har personligen inga problem med attraktion för en man som bär några få överviktskilon. Såvida det inte är för mycket!
Men jag vill egentligen inte att han har det pga hälsan. Jag arbetar som ssk, och oroar mig kanske därmed extra mycket för hälsan hos min partner.
Jag ser däremot inte att män har sådana preferenser som du talar om. Hos mina vänninor och I yrket träffar jag ofta på överviktiga kvinnor och smala män och motsatsen.
Jag tror preferenser på dejtingsidor sällan motsvarar verkligheten. Blir man kär så blir man, och då har varken längd eller vikt så stor betydelse som du tror. Det är så många andra viktiga faktorer som ska matchas. Min bror har för övrigt en kvinna som är 7cm längre än honom. Men han är helt enkelt jäkligt snygg och rolig= andra egenskaper som slog högre än längd,
Förlåt mig, jag tror jag var otydlig när jag skrev innan. Jag borde ha skilt överviktiga och feta åt. Överviktiga utan ångest (eller vad det nu kan vara) som jag känner har mått hur bra som tills det inte går längre. De får god vård. Skulle de må lite skit får de piller och behandling för det men oftast behövs det inte då det inte är psykiskt för dem, de har bara levt gott och mått gott. De är en grupp. Sen klart måste det finns överviktiga som verkligen mår skit. Hormonellt. Psykiskt.
De som är feta upplever jag precis som du att något är det som gör att de kommer inte åt kärnan. De försöker med operationer. De försöker med annat. Det är ju hemskt de inte blir tagna på allvar, de du känner, när det gäller annat!
Det här är bara mina egna observationer av de jag känner, och känt, är att de som har ångest mm relaterat till sin undervikt eller sin övervikt, fetma, ter sig för mig som känsliga, och då menar jag känsliga på ett vackert sätt.
Om jag får tala om min man så är han intelligent (inte för att skryta, det är ren fakta, men han vill aldrig tala om det, erkänna det, skulle aldrig skryta om det). Han har en intelligens jag inte har. Där är en känslighet under hans normala eller hårda yta. En känslighet jag inte har. Intelligens och känslighet i all ära, men jag kan slå vad om att de kommer med baksidor. Jag ser det som att de ger en sårbarhet att utveckla eller få ångest. Med det kommer, obönhörligen, också behovet av att vilja få kontroll. Då har man de här farliga ämnena igång i hjärnan som i sin tur påverkar ätandet. Är det inte hormonellt som styr så kan jag slå vad om att det är det psykiska och det är som att de kommer inte åt det! Jag tror de här personerna är skapta så i grunden och vad som då kommer hända är att det här kommer påverka dem i perioder. De kommer ha större motståndskraft till det vissa perioder. Andra inte.
Jag tror man klarar sig bäst på denna jord om man är lite halvkorkad och halvkänslig i jämförelse med dem jag syftar på. Jag brukade kalla min man för träningsfreak (kanske inte det snällaste ordet men han blev alltid överöst med beröm att det han gjorde var så bra, sådan disciplin medan jag såg det andra sidan av myntet) och han fick en ätstörning när han mådde dåligt (när vi skulle splittra på oss). Träningen och ätningen kom i perioder när det blev riktigt dåligt för sedan kunde tränga tillbaka det själv. Det gick inte mot slutet. Jag kände mig tvungen att lämna honom då han inte ville söka vård. Han sökte under separationen. Vi återförenades. Jag har själv haft depression med lite ångest före allt det där, flera år innan. Jag blev inte irriterad som han blev och jag blev inte aggressiv som han blev. Jag hade dåligt samvete för att jag skulle lämna honom när han mådde dåligt (och tränade på max och åt jag vet inte vad för slags galen diet) men olikt mig när jag haft min depression ville han inte söka vård. Vägrade söka vård. Han hade innan hållit mig tillbaka när jag hade min depression för han var så jävla rädd att han inte skulle ha kontrollen över mig, han var uppfostrad att tro familjen skulle ta hand om den som mådde dåligt, annars hade familjen misslyckat, det fick inte komma ut jag mådde som jag gjorde. Han kände han hade misslyckats med att hjälpa, kurera, beskydda mig, han såg mig som sin familj, som han var överhuvud åt, ansvar över, (det var inte så innan när allt var friskt och kärleksfullt mellan oss, åren innan). När jag mådde dåligt hade jag dålig självkänsla och kände jag stod i skuld till honom efter förlorat vår bebis i magen, jag gjorde allt han sa, kände mig misslyckad, letade efter tecken jag var misslyckad. Det var under min egen tid med samtal och läkemedel som bilden började klarna för mig att herregud, min man då, när jag läste på om allt, kunde se honom, kunde se hans sårbarhet. Det som kom som jag inte ville skulle komma. Han var medberoende också. Han kunde säga att om han bara visste jag mådde bra, mådde han bra. Han var så rädd för att mista kontrollen, något skulle hända mig, att han lyckades få sig själv som den som skulle ta hand om mig (jobba hemma eller inte alls) istället för alternativet att jag skulle bli inlagd. Jag tror en annan man hade nog varit lättad jag skulle bli inlagd men det var hans största skräck. Han sa han kunde inte stå ut med synen när jag gick närmare en ingång, vände mig om för att säga hej då. Han såg mig som en försvarslös sparv.
De jag känner som jag ser som speciellt form av intelligens och speciell form av känslighet är att när de mår så dåligt så självmedicinerar de sig utan mat och med träning eller med mat och utan träning. De har samma funktion som med OCD, de gör något, det enda de vet att fungera, som de alltid gjort, för att i slutändan bli fri från sin ångest, men ytterst tillfälligt. Det bara startar om igen. Det är cirkeln. De kommer inte ut från den. Inte vidare ut på vägen.
Det jag vet är att de får mediciner mot ångest mm och sedan trappas det ut och så går det bra en tid och sen är vi där igen. Det följer samma mönster som med maten. Det är som att läkarna de har tror eller tycker de ska klara sig utan, återgå till det normala, medan jag vill hävda att de aldrig varit det, de är mycket intelligenta, alerta, de har en vacker känslighet = ångest, depression = ämnen i hjärnan påverkar matintaget. Det går bara runt, runt, som i en cirkel, men det är som att de inte identifierat den här cirkeln, att det är en cirkel, först och främst, det är ingen rak väg med början och slut, och i slutet blir man normal igen som alla andra halvkorkade, halvsmarta där ute, som har det skyddet de står utan, därför blir det inte löst, de kommer inte åt kärnan.
Jag beklagar verkligen du haft så dåliga erfarenheter. Jag har hört andra också säga liknande. Det är också som att när sådana saker sägs av patienterna tas det inte på allvar när där är väl grundat kritik för det, de är en svagare grupp, än de som till exempel kommer in för kirurgi eller någon annan sjukdom. Man kan då tycka att anhöriga, familjen ska då kunna stötta upp och vara en starkare röst men så kan det vara patienten är lika hur familjen är (familjeproblem, familjesårbarhet, så då har de också tendens eller ätstörning, kritiken viftas bort) eller så saknar och vet inte familjen eller anhöriga hur de ska mota, slåss, för de vet inte lösningen. Enda valet de då har kvar är att överlåta dem.
Om igen, jätteledsen för din och andras skull.