• Anonym (sven)

Hur kan det anses vara ok att friendzona någon?

En person är romantiskt intresserad av en person och blir avvisad.

Hur kan det vara försvarbart att personen som inte är intresserad försöker hålla kvar sin beundrare i en toxisk vänskap? Det är att utnyttja en annan människas känslor. Vem hade själv velat vara i en sån situation?

Det är lika dåligt beteende som att ligga med en person som man redan har bestämt sig för att dumpa. Noll respekt för den andra personen.

• Svar på tråden Hur kan det anses vara ok att friendzona någon?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Man) skrev 2024-09-03 21:02:09 följande:
    Du är ju en jubelidiot 
    Anonym (Man) skrev 2024-09-03 00:10:32 följande:

tycks vara alltför många puckon i denna tråd som inte förstår logiken i din tråd, men hade inte väntat mig något bättre

Anonym (Man) skrev 2024-09-03 23:44:31 följande:

Hade jag kanske kunnat göra. 

men jag gör det inte eftersom jag märker att de flesta här går in för att missförstå precis vartenda liten sak man säger. Och då säger jag inte att jag skulle vara särskilt utsatt utan jag har sett det otaliga gånger.

Jag ser hur detta istället för ett diskussionsforum har blivit ett slagfält där det uppstår nästintill lynchstämning så fort någon säger något emot feminism eller något som inte är helt till kvinnans fördel - oavsett vad det är. 

Jag är helt ok med att förklara något för någon som inte förstår, men är det någon som inte vill förstå så mäktar jag inte med det - då är det bara slöseri med tid och ork

Kalla folk för puckon och jubelidiot går jättebra men du kan inte förklara för att det blir nästintill lynchstämning?

😂🤣😅😂😂😅😚🤣😙😂😂🤣🤣

• Anonym (Man)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-04 01:08:55 följande:

tycks vara alltför många puckon i denna tråd som inte förstår logiken i din tråd, men hade inte väntat mig något bättre

Kalla folk för puckon och jubelidiot går jättebra men du kan inte förklara för att det blir nästintill lynchstämning?

😂🤣😅😂😂😅😚🤣😙😂😂🤣🤣

Se dig om på forumet så ser du hur det allmänna tonläget är i dessa frågor.

men absolut det kan jag göra om jag tycker att personen behöver höra det , är ju inte direkt så att jag ber om lov 

• ClumsySmurf
    Anonym (Man) skrev 2024-09-04 10:19:48 följande:

men absolut det kan jag göra om jag tycker att personen behöver höra det , är ju inte direkt så att jag ber om lov 

hon har redan bett dej att förklara och när den dåliga ursäkten för att slippa är ditt eget tonläge 🤥
  • molly50

men jag gör det inte eftersom jag märker att de flesta här går in för att missförstå precis vartenda liten sak man säger. Och då säger jag inte att jag skulle vara särskilt utsatt utan jag har sett det otaliga gånger.

Jag ser hur detta istället för ett diskussionsforum har blivit ett slagfält där det uppstår nästintill lynchstämning så fort någon säger något emot feminism eller något som inte är helt till kvinnans fördel - oavsett vad det är. 

Jag är helt ok med att förklara något för någon som inte förstår, men är det någon som inte vill förstå så mäktar jag inte med det - då är det bara slöseri med tid och ork

Jag förstår inte vad du menar och jag försöker inte se det till kvinnans fördel.
    Så kan du vara snäll och förklara vad du menar?
    Varför kan/ska inte kvinnor och män vara vänner?
    Kan du inte förklara det/svara på en rak fråga så är det kanske bättre att låta bli att slänga ur sig tvärsäkerheter som du sen inte kan förklara.
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-09-04 10:19:48 följande:

Men om du inte gillar tonläget här,varför slänger du då ur dig sådana påståenden som du gjorde om du inte är beredd att förklara vad du menar?
    Det är ju just sådant som leder till den hårda tonen du ogillar.
    Man kan ju tolka det som att du anser dig ha rätt och därför vägrar utveckla det du påstår.
  • nihka
    Du är ju en jubelidiot 

håll dig logik ska du se att det går bättre

jag väljer att inte ha dem som just vänner och jag skiter i vad både du och andra här har att säga om det! 
    Du slipper nog. Vem vill vara vän med någon som betraktar dem som ett.penetrerbart hål?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka

Problemet är inte att folk missförstår dig utan att de förstår vad du säger.
  • Anonym (Uhw)
    nihka skrev 2024-09-06 18:39:01 följande:
    Du slipper nog. Vem vill vara vän med någon som betraktar dem som ett.penetrerbart hål?
    (Vem skulle vilja vara flickvän med en sån för den delen)
  • Anonym (Öööh)

Män kommer ofta över kärlek fort så jag ser inte den stora faran med att friendzona någon. De bearbetar sorgen efter en flerårig relation på typ en månad sedan är de sig själva igen. Har sett det här med många manliga kollegor, typ frun lämnar dem på fredag, de går till jobbet ändå på måndag (wtf liksom?) är nere, deppiga, kanske luktar sprit i en månad sedan är de helt normala igen.

De bearbetar oerhört mycket snabbare än oss. Så jag gissar att bli friendzonad svider i ett par dagar bara sedan är det lugnt. Inget att oroa sig för att "utsätta" en killkompis för. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Man)
    nihka skrev 2024-09-06 18:42:13 följande:
    Problemet är inte att folk missförstår dig utan att de förstår vad du säger.

Ni är nog dömda till att missförstå detta. 

att en del av er klarade grundskolan är för mig ett under 

Kommer dessutom aldrig vika mig för er sexister , aldrig. Tycker tvärtom att det känns bra att säga det ni förtjänar att höra 

• Anonym (Man)

Vad människor av eran sort försöker göra är att manipulera och bryta ned män så att dem blir följsamma och för er lätthanterliga samtidigt som ni söndrar och härskar i samhället. Allt tas upp för diskussion och en ? korrekt åsikt ? utses. 

Och dem som inte viker sig för allt detta får precis allt hat i världen öst över sig, 

Jag vet vad jag ser , och jag behöver ingen som bekräftar det för mig

Vidriga människor är vad ni är och det säger jag med ett rent samvete 

• Anonym (Uhw)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 21:16:33 följande:

Vad människor av eran sort försöker göra är att manipulera och bryta ned män så att dem blir följsamma och för er lätthanterliga samtidigt som ni söndrar och härskar i samhället. Allt tas upp för diskussion och en ? korrekt åsikt ? utses. 

Och dem som inte viker sig för allt detta får precis allt hat i världen öst över sig, 

Allt det här hatet för att du anser att män och kvinnor inte ska vara vänner. Hur vågar hon ens föreslå något liknande? Han är ju faktiskt intresserad av henne?
  • molly50

Och vad har denna svada med att friendzona någon att göra?
  • nihka
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 21:07:36 följande:

Kommer dessutom aldrig vika mig för er sexister , aldrig. Tycker tvärtom att det känns bra att säga det ni förtjänar att höra 

Du klarar inte av att ha kvinnliga vänner och ingen saknar det. Alla nöjda!
  • molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-09-08 21:07:36 följande:

Vi har förstått att du inte vill ha en kvinnlig vän.
    Men varför detta behov av att ösa ur dig en massa otrevligheter?
    Var det inte du som tycker att det är ett otrevligt tonläge i forumet?
    Tycker du att du har bidragit till ett trevligare tonläge med det här?
  • ClumsySmurf

TS har förklarat att friend zone är när den andre vet
    Anonym (sven) skrev 2024-08-27 20:37:24 följande:
    Friendzona gör man först när frågan kommer på tal.
    Anonym (sven) skrev 2024-08-29 17:56:24 följande:
    Anonym (Uhw) skrev 2024-08-29 17:43:20 följande:

Du låtsas vara vän med kvinnan, det är ljugande. Hon är rättfram.  

Det är bara dig jag ogillar starkt. Blanda inte ihop dig med män.

Hur kan man ljuga om man blivit friendzonad? Det bygger på att man är ärlig

Det är omöjligt att bli friendzonad utan att tala sanning.

men han har också förklarat
    Anonym (sven) skrev 2024-08-27 20:09:38 följande:
    Det är LIKA illa för de flesta män tycker att vänskap med kvinnor och förälskelse är samma sak. Män är inte ansvariga för att kvinnor inte förstår det.

Det går inte ta bort förälskelsen innan man har hittat en ny person och då är den tidigare vänskapen ett meningslöst hinder som bara leder till svartsjuka.
    om en man vill vara vän med en kvinna är det synonymt med förälskelse och att män har inget ansvar att kommunicera detta.
    Anonym (sven) skrev 2024-08-29 17:18:33 följande:
    Xenia skrev 2024-08-28 14:13:19 följande:
    Nej, det är att vara konsekvent.

Om mannen mår dåligt pga kvinnan bara vill ha honom som vän, då bör han ta ansvar för det, han är en vuxen människa.

Eller menar du att kvinnan ska ta ansvar för det och bryta kontakten helt? Det är svårt att förstå hur du resonerar.
    Kontakten skulle aldrig ens ha inletts om det inte fanns ett syfte med den. Den som inledde kontakten utan att ha ett intresse är den som gjorde fel.
    han menar något annat än vänskap

Tror även denna tråd kan vara av intresse för dig, i TS står det fenomen du nämnde väl beskrivet.

https://www.flashback.org/t3593956

tråden du länkade till som enligt dej har samma logik, är skrivet av en man som också beskriver det som toxiskt, vilket är misstänksamt sällsynt, han är någon som inte kan vara vänlig mot kvinnor utan att det spårar ur och han börjar simpa. Jag tror inte han blir förälskade i alla kvinnor
    Dvs jag är vänlig , men har en tydlig gräns för hur långt jag låter det gå. Eftersom det annars övergår i att man blir en simp , vilket för mig är ett ytterst osunt tillstånd för en man att bli försatt i.
    men han har inte skrivit att han förklarat för kvinnorna vad han vill, som om
    frågan aldrig kommit på tal.
    Anonym (sven) skrev 2024-08-29 17:54:15 följande:
    Anonym (Uhw) skrev 2024-08-29 17:45:04 följande:
    Vilken vriden logik.
    Ingen jävel förväntar sig att få sex bara för att man är vänlig. Eller jo, du tydligen.
    De som får sex förväntar sig visst det mot att de är vänliga.
    En simp är inte egentligen inte någon som brukar vara snäll för att han är en snäll person det är någon som sysslar med ett manipulativt osunt tofflande för att få något tillbaka.

Simpande kan vara väldigt avtändande så även om vissa förväntar sej sex mot vänlighet är ju risken låg att det blir något sex och skulle det ändå handla om förälskelse är simpande självklart en dålig ide, det förstör sexuell attraktion.

Vilken respekt får man tillbaka om detta genomskådas?
    Hur stor är risken att kvinnor låter honom simpa?
  • ClumsySmurf

Du är ju en jubelidiot 

🤔

Hur vet du det?

månadens dummaste fråga
Svar på tråden Hur kan det anses vara ok att friendzona någon?