• Anonym (K)

Är det konstigt?

Pratat med en kille i över en månad nu. Han lägger hintar om träff men frågar inte ut. Han har även flera gånger sagt att han ska ringa men gör det inte.
    Matchningen på Tinder ligger kvar och han har påpekat när vi pratat om dating att vi båda har ju hamnat där för det ser ut så idag. Man behöver inte fråga ut direkt men när det gått över en månad börjar man undra.
    Är något konstigt? 

• Svar på tråden Är det konstigt?
  • Zachariasmanta

Om ni nu så gärna vill veta hur den andra sidan av myntet ser ut så ska jag ge killens perspektiv i det hela.

Iom att han är på Tinder och är man så innebär detta att han skrivit till 50 tjejer och samtliga har nobbat honom. Han har blivit nobbad så mycket så hans självkänsla antingen tagit sig en rejäl törn eller så är han en psykopat. 

Han pratar nu med dig, men vet att det närsomhelst kan dö ut. Antingen pratar han med dig pga bekräftelse för han egentligen inte är ett dugg intresserad men för att överleva i online dejting med konstanta nobbar så måste han få någon form av bekräftelse någonstans ifrån då han blir nobbad om och om och om och om igen. 

Eller så vågar han inte bjuda ut dig för att det förmodligen inte kommer leda någonstans, som hans tidigare 100 dejter, där man känner att det inte finns kemi, att hon inte alls såg ut som på bilderna eller för att man själv kanske blir lite stel eller inte kan leva upp till den bild man gett av sig själv. Så därför är det mest spännande man kan göra är att fortsätta ha en online-relation.

Lite exempel på kontext :)

• Anonym (X)
    Anonym (Fråga) skrev 2024-08-28 18:55:40 följande:

Ingen här har ju någon som helst aning om vad den här personen känner eller vill så ta alla kommentarer du får med en nypa salt.

Det enda sättet du kan få reda på vad han vill är att fråga honom.

Om du vill träffa honom så ta initiativet själv och be om en date:)

Exakt. TS vill instinktivt inte fråga för hon vill inte verka för på att träffas, samtidigt som hon tycker att hon har försökt redan. Men vi vet inte hur killens självkänsla är eller om han ens vet vad det är det förväntas att han ska göra. Det finns ingen i hela universum som lär killarna det här. 

Hade någon polare sagt att han ska ut och resa, hade jag iaf lätt tänkt att jaha, då är du upptagen. Då får vi planera något efteråt. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Inte intresserad) skrev 2024-08-28 18:59:28 följande:
    Tror nog att alla här, inklusive TS, är införstådda med hur ett forum fungerar.
    Fint att du kände dig träffad för det var just dina kommentarer jag ville släta över med de orden du reagerade på. 
  • Anonym (Inte intresserad)
    Anonym (Fråga) skrev 2024-08-28 19:36:22 följande:
    Fint att du kände dig träffad för det var just dina kommentarer jag ville släta över med de orden du reagerade på. 
    Va intressant, vad är det för ord du ville släta över med att berätta för TS att andra inte har sanningen? Att folk ofta pratar med flera samtidigt?
  • Anonym (K)

Han har nu nämnt att vi skrivit ganska länge.

• NorrlandsMan

Vi män behöver konkret information. 
    Och att ni tjejer bevisar för oss att ni är värda att investera tid i. 
    Tro mig, sexiga hintar + inbjudningar så har du honom på kroken
    Alla dessa 3e vågen av feminist tjejer på Tinder som väg släppa loss får aldrig nåt. 

• Anonym (Undrande)

Har han möjligen nicket anonym05swe? 

I så fall är allt väldigt unokt, komplicerat och svårt. Han vill heller inte stressa dig, det ska gå minst 8 månader av allmänna ickekänsliga meddelanden innan man ens kan funera på att bjuda ut. Helst ska ni växa ihop organiskt. Att fråga om en dejt ska man helst göra öga mot öga, vilket såklart är komplicerat och unikt svårt om man inte kan fråga om att träffas. 

• Anonym (Jenny)
    Anonym (K) skrev 2024-08-29 03:31:15 följande:

Han har nu nämnt att vi skrivit ganska länge.

Ok, nappade du på det och frågade om/när ni skulle ses? Eller vad svarade du?
  • Kvittning

Alltså jag förstår inte problemet.

Han tar första steget med att hinta om att ses, då är det ju ditt jobb att haka på det och föreslå något konkret om det är så att du vill ses. 

• Anonym (K)

Varför har han fortfarande kvar matchningen på Tinder när vi nu snackat ett tag?

• Kvittning
    Anonym (K) skrev 2024-09-03 20:04:55 följande:

Varför har han fortfarande kvar matchningen på Tinder när vi nu snackat ett tag?

Han kanske tror att du inte vill mer när du inte hakat på hans hint om att ses med att komma med ett förslag. 
  • Anonym (Osäker)

Han är väl osäker 

• Anonym (X)

Varför startar TS en tråd och sedan slutar svara?

Många frågor kan man ställa till andra än den det anbelangar utan att komma någonstans. 

• Anonym (Suck)

Om du nu vill träffa honom är det väl bara att föreslå tid och plats? Jisses så komplicerat folk gör allt...! 

• Anonym (L)

Skönt att han inte frågar ut dig. Det är ju inte särskilt trevligt.
    Om du vill gå på dejt föreslår jag att du själv bjuder ut honom. Han sitter kanske och undrar varför du är så passiv trots att ni pratar så länge. 

• Anonym (K)

Jag har hakat på hans hint men inget händer. Och matchningen har han som sagt kvar. Varför har man kvar den så länge om man pratar på en annan plattform?

• Anonym (Jenny)
    Anonym (K) skrev 2024-09-04 10:00:18 följande:

Jag har hakat på hans hint men inget händer. Och matchningen har han som sagt kvar. Varför har man kvar den så länge om man pratar på en annan plattform?

Så du frågade om han ville ses i helgen? Vad svarade han då?
Svar på tråden Är det konstigt?