Längtar ni efter att sluta jobba?
Det gör jag, 10 år kvar!
Det gör jag, 10 år kvar!
Både ja och nej.... Jag vill ju inte att åren ska gå fort för att åldras, men samtidigt känner jag mig ganska klar med jobb. Det går ingen nöd på mig, har 9 år kvar till pension och jobbar halvtid - men det är nog frihetskänsla jag saknar. Önskar jag kunde jobba hemifrån/utomlands, men i mitt yrke funkar inte det
Jag är 55 och tycker inte att det är lika kul att jobba längre. Inte minst för att den äldre generationen av medarbetare som jag tidigare jobbade med börjat försvinna. De yngre kollegor som kommer istället är inte lika roliga personligheter tycker jag. Detta är en subjektiv upplevelse men rent objektivt anser jag också att verksamheten fungerar sämre numera.
Jag vill nog aldrig sluta jobba, har jobbat 20+ år och är fortfarande lika passionerad som när jag började i mitt yrke. Skulle nog bli deprimerad om jag slutade. Däremot vill jag blanda med längre perioder av ledighet och kunna reglera tiden lite mer när jag blir äldre.
Nej verkligen inte.
Om man jobbar med något man trivs med och är bra på så varför skulle man vilja sluta jobba och göra Nada!?
Nej det är tråkigt att inte ha något jobb alls efter ngr år.
Jag lovar du kommer tröttna på att gå hemma OM du inte har något annat att göra varje dag åtm.
Men jag skulle ju absolut velat sluta jobba om jag hade jobbat på ett " vanligt" 9- 17 jobb..Eller i varje fall velat gå ner i tid.
Byt jobb eller rättare starta en egen firma så kan du jobba är och hur du vill!
Nej verkligen inte.
Om man jobbar med något man trivs med och är bra på så varför skulle man vilja sluta jobba och göra Nada!?
Jag lovar du kommer tröttna på att gå hemma OM du inte har något annat att göra varje dag åtm.
Men jag skulle ju absolut velat sluta jobba om jag hade jobbat på ett " vanligt" 9- 17 jobb..Eller i varje fall velat gå ner i tid.
Nej verkligen inte.
Är 68 år och jobbar fortfarande fast numer deltid ca 60% och känner att jag nog kan jobba ett på år till.
Förstår inte varför man förväntas sluta jobba bara för att man uppnått pensionsåldern. Jag tar det som en fantastisk förmån att kunna fortsätta jobba.
Nä, jag tycker om mitt jobb. Längtar tills barnen är lite större så jag kan jobba mer.
Nej. Jag jobbar bara med sånt jag gillar och jobbar dessutom deltid. Har inte haft ett 8 till 5-jobb på flera år.
Snart 55 år och behöver jobba 14 år till för en dräglig pension. Pust!
Jag går om fem,sex år och det känns faktiskt som att man kan se horisonten till friheten!
Inkomsten kommer inte vara mycket att jubla över men jag har lite sparat som jag ska lägga på guldkanterna.
Är idag 60, i morgon 61.